Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-02@12:12:37 GMT

خبرهای کوتاه چهارمحال و بختیاری

تاریخ انتشار: ۳۰ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۳۸۷۸۳

خبرهای کوتاه چهارمحال و بختیاری

فرمانده سپاه قمر بنی‌هاشم(ع) چهارمحال و بختیاری از برپایی نقاهتگاه بیماران کرونایی در شهرکرد و آماده‌سازی این نقاهتگاه ۲۰۰ تختی خبر داد.

سردار علی‌محمد اکبری روز دوشنبه در دیدار از مراحل آماده‌سازی نقاهتگاه بیماران کرونایی در شهرکرد افزود: این نقاهتگاه با همکاری دانشگاه علوم پزشکی، اداره کل آموزش و پرورش، هلال احمر، اورژانس، بسیج جامعه پزشکی و معاونت بهداشت و درمان و قرارگاه دفاع زیستی سپاه قمر بنی‌هاشم(ع) در مرکز استان آماده شده است تا در صورت نیاز و ضرورت مورد استفاده قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: طبق ابلاغ فرماندهی کل سپاه پاسداران به سپاه‌های استانی، معاونت بهداشت و دفاع زیستی سپاه قمر بنی‌هاشم(ع) و بسیج جامعه پزشکی استان نیز نقاهتگاه تجهیز شده و آمادگی برای پذیرش بیماران را دارد.

اکبری افزود: تاکنون از این نقاهتگاه با توجه به اینکه اماکن بهداشتی و بیمارستان‌های استان ظرفیت کافی را تاکنون داشته‌اند، استفاده نشده است اما به دلیل جهش ویروس کرونا و تکمیل شدن ظرفیت بیمارستان‌ها، نیاز به استفاده از این نقاهتگاه‌ها پیش‌بینی شده است. 

وی، با بیان اینکه در سطح شهرستان‌ها نیز نقاهتگاه‌های توسط مجموعه سپاه با همکاری سایر دستگاه‌ها آماده شده است، گفت: یک سالن نیز به‌عنوان نقاهتگاه عمومی در مرکز استان پیش‌بینی شده است.

فرمانده سپاه قمر بنی‌هاشم(ع) چهارمحال و بختیاری با تقدیر از عوامل و کادر ستاد کرونای استان، از مردم خواست دستورالعمل‌های بهداشتی و فاصله اجتماعی را رعایت کنند تا نیازی به استفاده از این نقاهتگاه‌ها نباشد.

وی گفت: در مراسمات عمومی، شادی و عزا، مهمانی‌های خانوادگی، احتمال انتقال این بیماری بیشتر است و باید دستورات ستاد ملی مقابله با کرونا رعایت شود.

فرمانده سپاه قمر بنی‌هاشم(ع) در ارتباط با طرح ملی شهید حاج قاسم سلیمانی گفت: از ابتدای اجرای این طرح، موفقیت‌های بسیار خوبی را بدست آمده است که از اول آذرماه سال گذشته تا پایان سال با موفقیت اجرا شد و حدود ۹۰درصد در استان چهارمحال و بختیاری موفقیت داشت، اما بعد از ایام تعطیلات نوروز متاسفانه با جهش یافتن ویروس کرونا این وضعیت تغییر کرد که امید است با همان اقداماتی که در مرحله اول طرح شهید سلیمانی داشتیم، شیوع ویروس را مهار کنیم.

دوره‌های آموزش مبارزه با آفات به کشاورزان در حال برگزاری است

مسوول بسیج مهندسین کشاورزی چهارمحال و بختیاری از برگزاری دوره‌های آموزش مبارزه با آفات در سطح استان خبر داد و گفت: این دوره آموزشی در سال تولید، پشتیانی‌ها و مانع زدایی‌ها، برای یاری رساندن به تولیدکنندگان محصولات کشاورزی برگزار می‌شود.

سرهنگ موسی عسگری افزود: به همین مناسبت در تفاهم‌نامه منعقده بین بسیج مهندسین کشاورزی با جهادکشاورزی در قالب طرح ملی "بسیج، همگام با کشاورز"، دوره‌های آموزشی مبارزه با آفات در سطح استان شروع شده است.

وی گفت: در دوره آموزشی ۲ ماهه، که در فروردین و اردیبهشت ماه اجرا می‌شود، کشاورزان استان با روش‌های مبارزه با آفات و جوندگان در مزارع سطح استان آشنا می‌شوند.

عسگری افزود: هم‌اکنون هفت کانون بسیج مهندسین کشاورزی با ۱۵ تیم از مهندسان، کارشناسان و تحصیلکردگان رشته‌های کشاورزی در سطح استان با بسیج مهندسان کشاورزی در اجرای این طرح همکاری می‌کنند.

برچسب‌ها ویروس کرونا شهرکرد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی چهارمحال وبختیاری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا شهرکرد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ویروس کرونا شهرکرد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی چهارمحال وبختیاری اخبار کنکور سپاه قمر بنی هاشم ع چهارمحال و بختیاری مبارزه با آفات سطح استان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۳۸۷۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احداث ۱۳ مجتمع دامپروری در چهارمحال و بختیاری

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان چهارمحال و بختیاری با اشاره به ضعف در زیرساخت‌های حوزه بازرگانی استان، گفت: ایجاد میدان عرضه دام، سردخانه‌های زیرصفر و بازارچه‌‌های مستقیم در این زمینه در دستور کار است. - اخبار استانها -

حسین برزگر در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در شهرکرد، با اشاره به ضعف در زیرساخت‌های حوزه بازرگانی استان، اظهار داشت: ایجاد میدان عرضه دام، ایجاد سردخانه‌های زیر صفر برای ذخیره استراتژیک منابع پروتئینی و ایجاد بازارچه‌های عرضه مستقیم کالا جزو ضرورت‌های در این زمینه است که در دستور کار است.

برزگر با اشاره به اینکه لازم است در سال جاری توجه بیشتری به زیرساخت‌های بازرگانی استان صورت گیرد، بیان داشت: استان چهارمحال و بختیاری نسبت به استان‌های بزرگ و کلانشهرها، در ساختارها و زیرساخت‌های حوزه بازرگانی ضعیف‌تر است.

وی با اشاره به اینکه با ظرفیت‌ها و توانمندی‌های موجود استان، ضرورت دارد تغییراتی در برنامه‌های بخش کشاورزی استان رخ دهد، اظهار کرد: برنامه‌ریزی‌های سال جاری بر همین اساس و بر اساس نیازمندی‌ها و همچنین جهش تولید صورت گرفته و اجرایی خواهد شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه در زمستان گذشته 2.6 درجه دمای هوا بالاتر از سنوات گذشته بود، گفت: بارندگی در استان با کاهش 106 میلیمتری نسبت به سنوات گذشته روبرو بوده است،  کاهش بارندگی و تغییرات اقلیمی باعث شده تلاش در حوزه بهره‌وری آب بیشتر شود.

برزگر ادامه داد: افزایش سامانه‌های نوین آبیاری، ایجاد شهرک‌ها و مجتمع‌های کشاورزی، طرح جهش تولید در دیمزارها، خاک‌ورزی حفاظتی و حرکت از کشاورزی گسترده به کشاورزی عمودی و متراکم در راستای افزایش بهره‌وری آب در سطح استان صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه در سال جاری بهبود توسعه وضعیت گوشت صورت خواهد گرفت، مطرح کرد: متناسب با طرح مردمی سازی یارانه‌ها، وضعیت گوشت قرمز در یک سال گذشته دچار تلاطماتی شد که برای همین بازسازی جمعیت دام مولد و افزایش بهره وری تولید در حوزه پروار ضرورت دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان چهارمحال و بختیاری با اشاره به شروع برنامه اصلاح نژاد دام در 9 هزار راس، خاطرنشان کرد: در همین راستا برنامه ریزی شده است 13 مجتمع دامپروری در نیمه اول سال جاری وارد مرحله اجرایی خواهد شد.

انتهای پیام/7540

دیگر خبرها

  • کلنگ‌زنی ۶۰واحد مسکن مددجویی در چهارمحال و بختیاری توسط سپاه
  • ارائه خدمت ۱۹۵ گروه جهادی در استان چهارمحال و بختیاری
  • آغاز آبرسانی به زمین‌های کشاورزی فلارد
  • زیر ساخت‌ بازار فروش عشایر چهارمحال‌ و بختیاری فراهم می‌شود
  • ضرورت استفاده از ظرفیت خیرین برای تکمیل زائرسرا در مشهد
  • ساخت زائرسرا یکی از مطالبات بحق مردم چهارمحال و بختیاری است
  • تولید گوشت مرغ در چهارمحال و بختیاری ۳۰ درصد رشد کرد
  • هم اندیشی برای تکمیل زائرسرای چهارمحال و بختیاری در مشهد
  • احداث ۱۳ مجتمع دامپروری در چهارمحال و بختیاری
  • خبر‌های کوتاه از نقاط مختلف چهارمحال و بختیاری