Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@02:24:21 GMT

افزایش نرخ کرایه تاکسی در یاسوج خودسرانه است 

تاریخ انتشار: ۳۰ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۳۸۷۸۴

افزایش نرخ کرایه تاکسی در یاسوج خودسرانه است 

ضرغام خلقی پور روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: دریافت هرگونه کرایه اضافی از مسافران از سوی رانندگان تاکسی در شهر یاسوج ممنوع است. 

وی افزود: چنانچه رانندگان تاکسی در شهر یاسوج قانون را رعایت نکرده و نرخ کرایه را افزایش دهند با آنان برخورد جدی می ‌شود. 

رییس سازمان حمل و نقل بار و مسافر یاسوج بیان کرد: افزایش نرخ کرایه تاکسی در این شهر باید روند قانونی را طی کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

خلقی پور عنوان کرد: قبل از ایام نوروز ۱۴۰۰ درخواست افزایش نرخ  کرایه تاکسی در یاسوج از سوی مسؤولان سازمان حمل و نقل بار و مسافر این شهر برای اعضای شورای اسلامی شهر ارسال شد. 

وی ابراز داشت: برخی از رانندگان تاکسی شهر یاسوج به تازگی و بدون اعلام به مسؤولان این سازمان اقدام به افزایش نرخ کرایه کرده اند. 

رییس سازمان حمل و نقل بار و مسافر یاسوج گفت: به برخی مسیرهای این شهر اتوبوس اضافه شده و با برنامه ریزی های لازم نیز هیچ اتوبوسی زمان طولانی در ایستگاه نمی ‌ماند. 

خلقی پور اظهار داشت: عده ای از مردم یاسوج با وجود رایگان بودن اتوبوس ها در هفته نخست از آنها استقبال نکردند و همین موضوع نیز در افزایش خودسرانه نرخ کرایه تاکسی در این شهر تأثیر داشته است. 

وی افزود: اعضای شورای اسلامی یاسوج در زمینه مصوب نکردن نرخ نامه کاهلی کرده و باید رانندگان تاکسی این شهر نیز به قوانین تمکین کنند. 

رییس سازمان حمل و نقل بار و مسافر یاسوج بیان کرد: افزایش نرخ کرایه تاکسی در کشور وجود داشته و رانندگان این شهر نیز دارای حق و حقوقی هستند و لازم است که اعضای شورای اسلامی شهر در همین زمینه توجه داشته و پیشنهاد اعلام شده را بررسی کنند. 

خلقی پور عنوان کرد: سازمان حمل و نقل بار و مسافر یاسوج زیان دِه بوده و انتظار می رود که مردم این شهر از اتوبوس‌ های شهری استفاده کنند. 

وی ابراز داشت: عده ای از مردم یاسوج از سوار شدن تعداد زیاد مسافر در تاکسی معترض هستند اما در برخی مواقع خود مسافران با ندادن کرایه نفر چهارم از سوار شدن تعداد بالای افراد استقبال می‌ کنند. 

خلقی پور گفت: کرایه نفر چهارم در تاکسی ‌های شهر یاسوج دیده نشده و هزینه را باید مسافران پرداخت کنند. 

وی اظهار داشت: مردم یاسوج می توانند با شماره تماس ۳۳۳۴۷۲۹۸ رانندگان متخلف این شهر را معرفی کنند تا برابر قانون با آنان برخورد شود. 

برچسب‌ها کرایه خودرو کهگیلویه و بویراحمد یاسوج اتحادیه تاکسیرانی شهری کشور تاکسی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرایه خودرو کهگیلویه و بویراحمد یاسوج کرایه خودرو کهگیلویه و بویراحمد یاسوج اتحادیه تاکسیرانی شهری کشور تاکسی اخبار کنکور سازمان حمل و نقل بار و مسافر یاسوج نرخ کرایه تاکسی افزایش نرخ کرایه رانندگان تاکسی شهر یاسوج خلقی پور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۳۸۷۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مخالفت انجمن تجارت الکترونیکی با دریافت مالیات بر ارزش افزوده از تاکسی‌ های اینترنتی

تین نیوز

انجمن تجارت الکترونیکی تهران با انتشار بیانیه ای، دریافت مالیات بر ارزش افزوده از خدمات حمل ونقل درون شهری را «غیرفانونی» دانست.

به گزارش تین نیوز به نقل از تجارت نیوز، انجمن تجارت الکترونیکی تهران در بیانیه ای اعلام کرد: افزایش دستوری تعرفه های تاکسی های اینترنتی به عنوان زیرساخت بخش قابل توجهی از سفرهای درون شهری، آثار تورمی غیرقابل جبرانی خواهد داشت و ایجاد این هزینه ها به بدنه اکوسیستم دیجیتالی کشور آسیب می زند.

پیش تر سازمان امور مالیاتی کشور با تصویب افزایش مالیات بر ارزش افزوده به ۱۰ درصد، درخواست کرد این مبلغ از تاکسی های اینترنتی دریافت شود. این موضوع در حالی بود که قانون مالیات بر ارزش افزوده و بخشنامه سال ۱۳۹۹ سازمان امور مالیاتی، شرکت های ارائه دهنده خدمات هوشمند جابه جایی مسافر را از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده معاف کرده بود.

قبل از این بیانیه، برخی از نمایندگان مجلس هم در نامه ای به هیئت رئیسه، درخواست دریافت مالیات از تاکسی های اینترنتی را خلاف قانون دانسته بودند و با آن به دلیل افزایش هزینه مصرف کننده نهایی که مردم هستند، مخالفت کرده بودند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • کرایه تاکسی در اهواز ۳۵ درصد گرانتر شد
  • پیشنهاد افزایش ۳۵ تا ۴۰ درصدی نرخ کرایه تاکسی در اهواز
  • ۳۰ میلیون تن کالا توسط ناوگان حمل و نقل جاده‌ای هرمزگان جابجا شد
  • بیش از ۷۳۶ هزار مسافر از پایانه مرزی سرو تردد کرده اند
  • جولان اولین اتوبوس‌های فرنگی در پایتخت | کرایه هر مسافر ۳شاهی
  • نارضایتی برخی از تاکسی داران از درخواست معاینه فنی برای خودروی فرسوده هنگام تعویض
  • گره اندر گره
  • نرخ کرایه تاکسی‌های نقده در سال ۱۴۰۳ اعلام شد
  • مخالفت انجمن تجارت الکترونیکی با دریافت مالیات بر ارزش افزوده از تاکسی‌ های اینترنتی
  • واگذاری سرویس مدارس شیراز به شهرداری