Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، «جلیل بالایی» روز دوشنبه در نشستی خبری که در استانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: ۲۱ اردیبهشت نام نویسی از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری به صورت رسمی آغاز می‌شود و افراد متقاضی باید به صورت حضوری در محل وزارت کشور حاضر شوند.

وی با بیان اینکه اسامی نامزدها از پنجم خرداد به صورت رسمی اعلام می‌شود، افزود: در انتخابات ریاست جمهوری امسال ۲۰ روز بازه زمانی برای تبلیغات در نظر گرفته شده که از هفتم خرداد تا ۲۴ ساعت قبل از روز برگزاری انتخابات (۲۸ خرداد) ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شوراهای شهر و روستا

دبیر ستاد انتخابات استان کرمانشاه در بخش دیگری به نام نویسی ۱۰ هزار و ۵۴ نفر برای حضور در شوراهای شهر و روستا در این استان اشاره کرد و گفت: از این آمار یک هزار و ۱۱۰ نفر داوطلب حضور در شوراهای شهر شدند.

بر اساس اعلام ستاد انتخابات استان کرمانشاه این دوره از انتخابات در ۳۴ حوزه شهری و یک هزار و ۷۷۷ روستا و تیره عشایری استان برگزار می‌شود.

بالایی در رابطه با انتخابات شوراهای شهر در استان تاکید کرد: هیات‌های اجرایی انتخابات کار تایید صلاحیت داوطلبان نام نویسی کرده برای شوراهای شهر را به پایان رساندند و لیست افراد رد و تایید صلاحیت شده را در اختیار هیات های نظارت قرار دادند.

وی یادآور شد: در مجموع یک هزار و ۱۱۰ نفر برای حضور در ششمین دوره شورای شهرهای استان نام نویسی کردند که از این تعداد ۳۶ نفر انصراف دادند و ۶ درصد نیز رد صلاحیت شدند.

دبیر ستاد انتخابات استان کرمانشاه افزود: هیات‌های نظارت در نهایت روز هشتم اردیبهشت ماه نتیجه نهایی را به نامزدها اعلام می‌کنند و پس از آن نیز داوطلبان رد صلاحیت شده چهار روز برای اعتراض زمان دارند.

بالایی همچنین با اشاره به اینکه هشت هزار و ۹۴۴ نفر برای حضور در شوراهای روستا و تیره‌های عشایری نامزد شده‌اند، گفت: از این آمار ۵۴۴ نفر زن هستند که نسبت به دور قبل رشد ۲ برابری را نشان می‌دهد.

به گفته وی، بیش از ۲۰ درصد داوطلبان شوراهای روستاها دارای مدرک ‌تحصیلی متوسطه به بالا هستند و ۷۴ درصد کمتر از ۵۰ سال سن دارند.

دبیر ستاد انتخابات استان کرمانشاه توضیح داد: هیات‌های اجرایی انتخابات شوراهای روستا برای تایید صلاحیت داوطلبان، به غیر از موارد خاص نیازی به استعلام از مراجعه چهارگانه ندارند.

به گفته بالایی، هیات‌های اجرایی انتخابات شوراهای روستاها دوم خرداد نتیجه نهایی تایید صلاحیت ها را به داوطلبان اعلام خواهند کرد.

انتخابات تمام الکترونیک در شهر کرمانشاه

دبیر ستاد انتخابات استان کرمانشاه اعلام کرد: بر اساس تصمیم وزارت کشور انتخابات شورای اسلامی شهر کرمانشاه همزمان با هشت کلانشهر دیگر به صورت کاملا الکترونیک برگزار می‌شود.

بالایی ادامه داد: در این روش افراد زمان ورود به شعب اخذ رای از طریق کد ملی خود احراض هویت شده سپس از طریق دستگاهی که در شعب قرار دارد داوطلب مورد نظر خود را انتخاب می‌کنند.

به گزارش ایرنا، بر اساس برآوردهایی که تاکنون انجام شده است، یک هزار و ۲۸۰ شعبه ثابت و ۸۵۸ شعبه سیار در سطح استان آرای مردم برای انتخابات ریاست جمهوری را جمع آوری می کنند.

۲ هزار و ۳۲۶ صندوق رای نیز کار جمع آوری آرای مردم برای انتخابات شوراهای شهر و روستا را بر عهده دارند که از این آمار یک هزار و ۴۵۸ شعبه ثابت و مابقی سیار هستند.

این استان ۲ میلیون نفر جمعیت ساکن در ۱۴ شهرستان، ۸۶ دهستان و ۲ هزار و ۵۹۵ آبادی دارد و ۲.۴ درصد جمعیت کشور در این استان ساکن هستند که از این تعداد ۷۵ درصد در نقاط شهری و ۲۵ درصد در نقاط روستایی زندگی می‌کنند.

برچسب‌ها استانداری کرمانشاه انتخابات ۱۴۰۰ انتخابات ریاست جمهوری کرمانشاه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: استانداری کرمانشاه انتخابات ۱۴۰۰ انتخابات ریاست جمهوری استانداری کرمانشاه انتخابات ۱۴۰۰ انتخابات ریاست جمهوری کرمانشاه اخبار کنکور دبیر ستاد انتخابات استان کرمانشاه انتخابات ریاست جمهوری انتخابات شوراهای شوراهای روستا تایید صلاحیت شوراهای شهر نام نویسی یک هزار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۳۹۲۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آماده برگزاری انتخابات تمام الکترونیکی هستیم

وزیر کشور گفت: برای اولین بار در کشور، مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی، به صورت گسترده برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، احمد وحیدی درباره برگزاری انتخابات تمام الکترونیکی در تهران برای دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: آمادگی کامل برای برگزاری انتخابات تمام الکترونیکی در وزارت کشور وجود دارد. در هشت حوزه انتخابیه که دو نماینده یا بیشتر باید انتخاب شوند، انتخابات را تمام الکترونیکی برگزار می‌کنیم که بزرگ‌ترین حوزه در تهران است که باید ۱۶ نماینده انتخاب شوند. شعب اخذ رأی و سامانه‌های اخذ رأی مشخص شده است. در دور اول انتخابات در چهار حوزه انتخابیه، انتخابات تمام الکترونیکی برگزار شد، اما برای اولین بار این انتخابات در این گستردگی اجرا می‌شود و تحول مهمی در حوزه اخذ رأی است.

وی درباره کوتاه شدن زمان شمارش آرا در انتخابات تمام الکترونیکی، گفت: در اخذ رأی الکترونیکی آمار در همان جا داده می‌شود. در دور اول که‌در چهار حوزه انتخابات به صورت تمام الکترونیکی برگزار شد، ساعت یک یا دو نصف شب آرای آن حوزه‌ها جمع بندی و مشخص شد.

وحیدی خاطر نشان کرد: آموزش رأی دادن الکترونیکی قرار است به مردم از طریق صداوسیما و به صورت حضوری در مراکز جمعیت به مردم داده شود که در روزهای آینده شدت بیشتری می‌گیرد.

منبع: ایسنا

کد خبر 750264

دیگر خبرها

  • شوراهای اسلامی نماد خرد جمعی و وحدت هستند
  • تهران آماده برگزاری نخستین انتخابات تمام الکترونیک
  • احتمال انصراف قالیباف از ادامه حضور در مجلس
  • ملایر، آماده برگزاری مرحله دوم انتخابات مجلس
  • کرمانشاه آماده برگزاری انتخابات تمام الکترونیکی است
  • کرمانشاه آماده برگزاری مراسم سالروز عملیات بازی‌دراز
  • شکست سنگین حزب سوناک در انتخابات شوراهای شهر/حزب مخالف خواستار برگزاری انتخابات سراسری شد
  • آماده برگزاری انتخابات تمام الکترونیکی هستیم
  • محمود احمدی‌نژاد استعفا می‌دهد؟ جنجال بزرگ آقای سیاست‌مدار
  • انتقاد چمران از تناقضات در قانون نظام شورایی کشور