Web Analytics Made Easy - Statcounter

به دنبال برخوردهای اخیر پلیس با خبرنگاران در آمریکا، دادگاهی در این کشور حکم داده است که پلیس حق ندارد خبرنگاران را بازداشت یا تهدید به بازداشت کند.

به گزارش عصرایران به نقل از خبرگزاری فرانسه، حومه شهر میناپولیس آمریکا در شمال ایالات متحده اخیراً شب های متوالی  را شاهد اعتراضات و تظاهرات علیه پلیس بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این اعتراضات بعد از کشته شدن جوان سیاه پوستی به ضرب گلوله یک پلیس زن سفید پوست آغاز شد. این حادثه در یک بازرسی عادی از خودرو روی داد. این پلیس به اتهام قتل غیرعمد بازداشت و محاکمه می شود. 


گفته شده او از اسلحه کمری اش به صورت نادرست استفاده کرده زیرا فکر می‌کرد اسلحه برقی (شوکر برقی) است اما اسلحه واقعی بود.

خبرنگاران گفته اند که در این اعتراضات، مورد حمله پلیس قرار گرفته اند. در این اعتراضات، حدود 500 نفر در مقابل مرکز پلیس بروکلین سنتر تجمع کردند. پلیس روز جمعه قبل اعلام کرده بود که حدود 100 نفر را به دلیل مخالفت با مقررات منع رفت و آمد و تجمع غیرقانونی، بازداشت کرده است.

شماری از خبرنگاران گفته‌اند نیروهای پلیس به سمت صورت تعدادی از خبرنگاران، محلول فلفل اسپری کرده اند. این خبرنگاران خود را به پلیس معرفی کرده بودند اما این موضوع تاثیری در برخورد پلیس نداشت.

پلیس همچنین حضور خبرنگاران را در یک منطقه معین ممنوع کرد و از خبرنگاران خواست این منطقه را ترک کنند. با این حال، پلیس به خبرنگاران اجازه داد عملیات بازداشت حداقل 100 نفر را به تصویر بکشند.
با این حال نیروهای پلیس از خبرنگاران و کارت شناسایی آنها هم تصویربرداری کردند.

بعد از این اتفاق، شمار زیادی از خبرنگاران و انجمن صنفی آنها علیه پلیس شکایت کردند.
قاضی هم بعد از بررسی،  علیه پلیس در بروکلین سنتر حکم موقت صادر کرد.

در متن این حکم آمده است: پلیس حق بازداشت یا تهدید به بازداشت هر فردی که او را به عنوان خبرنگار بشناسد یا توجیه ایی داشته باشند که او خبرنگار است؛ ندارد.

همچنین بنا به این حکم، نیروهای پلیس از استفاده از نیروی جسمی، گلوله صوتی، باتوم یا دیگر ابزار شیمیایی مانند اسپری فلفل علیه خبرنگاران منع شده است.

در حکم همچنین آمده: پلیس حق ندارد از خبرنگاران بخواهد متفرق شوند یا اینکه به دلیل متفرق نشدن، آنها را بازداشت کند. پلیس همچنین از مصادره و توقیف ابزار و تجهیزات خبرنگاران منع شده است.

اداره پلیس مینیسوتا هم در بیانیه ای اعلام کرد احترام به رسانه ها را به هنگام پوشش تحرکات اعتراض امیز، ادامه می دهد و از این به بعد از خبرنگاران یا اسناد هویتی آنها تصویربرداری نخواهد کرد.

خانم "ویلهیلمینا رایت" قاضی دادگاه همچنین در حکم خود نوشته است، ضرری که در نتیجه سرکوب پوشش خبری اعتراضات بزرگ ممکن است روی دهد و حفاظت از منافع عمومی، نیازمند حمایت از پیوست اول قانون اساسی است.

سازمان غیردولتی "یو اس پرس فریدوم تراکر" در امریکا که مدافع حقوق نشر است اعلام کرد که حداقل 7 خبرنگار به این سازمان اطلاع داده اند که از سوی نیروهای امنیتی و پلیس مورد حمله قرار گرفتند. 3 خبرنگار نیز گفته اند که هنگام پوشش خبری اعتراضات گذشته در بروکلین، بازداشت یا دستگیر شده اند.

بیشتر بخوانید: خرداد 99؛ کلِ لواسون، واسه ماس! فساد و ضرورت اجتماعی‌شدن آگاهی/ عباس عبدی تعلیق یک افسر پلیس در بریتانیا/ دلیل: قرار دادن زانو روی گردن یک سیاه پوست استفاده پلیس آمریکا از تفنگ لیزری علیه یک سیاه پوست (فیلم) نخست وزیر بریتانیا: محکومیت قتل شهروند سیاه پوست به دست پلیس امریکا ساختار پلیس در آمریکا لینک کوتاه: asriran.com/003GwA

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: سیاه پوست پلیس حق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۴۰۲۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادامه خیزش دانشجویان آمریکایی؛ این بار در تگزاس

اعتراضات دانشجویان دانشگاه تگزاس به جنایات رژیم اشغالگر اسرائیل در غزه با دخالت نیروهای پلیس به خشونت کشیده شد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، دانشجویان دانشگاه شهر تگزاس امروز (پنج شنبه) به وقت محلی در اعتراض به جنایات رژیم اشغالگر اسرائیل در غزه و در حمایت از مردم فلسطین تجمع کرده و شعار دادند که به دخالت نیروهای پلیس انجامید.

به گزارش شبکه ای بی سی آمریکا، حداقل 20 دانشجو به دست نیروهای پلیس بازداشت شده‌اند. دانشجویان در شعارهای خود ارتش اسرائیل را یک سازمان تروریستی نامیدند.

تعطیلی کلاس‌های دانشگاه کلمبیا برای تظاهرات‌های ضداسرائیلی

در این راستا «گرگ ابت» فرمانده تگزاس گفته است که باید تمامی دانشجویان ضد اسرائیلی بازداشت شوند. او اعتراضات ضد جنگ در غزه را به «یهودستیزی» تعبیر کرد.

او گفت: «دانشجویانی که در اعتراضات مملو از نفرت و یهودی ستیزی شرکت می‌کنند باید از هر دانشگاهی در ایالت اخراج شوند.

همزمان دانشجویان تحصن کننده حامی فلسطین در دانشگاه کلمبیا در ایالت نیویورک نیز با نیروهای پلیس درگیر شدند. در پی بروز درگیری، مدیریت دانشگاه درهای ورودی را بسته و دانشگاه را تعطیل اعلام کرد و قرار است کلاس‌ها به صورت مجازی برگزار شود.

فرماندار ایالت پنسیلوانیا نیز در واکنش به اتفاقات دانشگاه کلمبیا به سی ان ان گفت که اوضاع در این دانشگاه از کنترل خارج شده است. او نیز این اعتراضات را «یهود ستیزی» قلمداد کرد.

در این میان خبرگزاری فرانسه به نقل از پلیس آمریکا اعلام کرد که 133 نفر از دانشجویان معترض به جنگ علیه غزه در داخل دانشگاه کلمبیا بازداشت شدند.

انتهای پیام/

 

 

دیگر خبرها

  • دانشگاه ایلینوی دانشجویان را به بازداشت و تعلیق تهدید کرد
  • محکومیت سرکوب اعتراضات دانشجویی در آمریکا از سوی نمایندگی ایران در سازمان ملل
  • موج حمایت از غزه در آمریکا به راه افتاد/ گسترش اعتراضات و بازداشت گسترده اساتید و دانشجویان
  • آخرین اخبار از اعتراضات دانشجویان در آمریکا علیه جنگ غزه
  • تداوم اعتراضات و سرکوب دانشجویان در آمریکا؛ لغو مراسم فارغ التحصیلی دانشگاه کالیفرنیای جنوبی
  • تداوم اعتراضات در آمریکا | لغو مراسم فارغ التحصیلی دانشگاه کالیفرنیا؛ با وجود بازداشت‌ها، دانشجویان به تحصن ادامه می‌دهند
  • بازداشت یک استاد دانشگاه دیگر در آمریکا در پی حمایت از غزه
  • واکنش ایران به اعتراضات دانشجویان آمریکا در حمایت از فلسطین
  • بازداشت بیش از ۱۰۰ دانشجوی معترض در آمریکا؛ آزادی بیان به سبک غربی
  • ادامه خیزش دانشجویان آمریکایی؛ این بار در تگزاس