Web Analytics Made Easy - Statcounter

کار کردن با چک برای خیلی از ما تبدیل به سردرد شده است... - اخبار بازار -

کار کردن با چک برای خیلی از ما تبدیل به سردرد شده است. مراجعه مداوم به بانک، عدم اطمینان از اعتبار کافی صاحب چک و نگرانی از اقدامات غیرقانونی مانند جعل چک و مانند آن، سبب شده است تا خیلی از صاحبان کسب و کار از راه‌های دیگری به‌جز چک برای نقل و انتقالات بانکی خود استفاده کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما این پایان ماجرا نیست.

در سال 97، قانون جدید برای ضمانت بهتر چک‌های بانکی تصویب شد و مطابق این قانون زیرساخت‌های لازم برای صدور چک‌های جدید بانکی به‌نام سامانه صیاد ایجاد شد.

مطابق قاون جدید، صدور چک در وجه حامل از این پس ممنوع است و داردندگان چک باید حتما نام گیرنده چک را بر برگه‌های چک فیزیکی بنویسند و درصورت صدور چک با استفاده از خدمات آنلاین باید آن را به‌نام گیرنده چک ثبت کنند.

هم اکنون شما به‌راحتی، با استفاده از خدمات آنلاین اپلیکیشن‌های بانکی مانند تاپ، می‌توانید بدون نگرانی از مشکلات امنیتی و ضمانت چک، از امکاناتی مانند بررسی اعتبار صادرکننده چک، استعلام آخرین وضعیت چک صادر شده و انتقال چک به‌نام فرد دیگر استفاده کنید.

در این مطلب ویژگی‌های سامانه صیاد، خدمات و مزایای تاپ برای استفاده از این سامانه را باهم مرور می‌کنیم. پس تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

سامانه صیاد چیست و چه مزایایی دارد؟

بنا بر قانون جدید چک که در سال 97 در مجلس به‌تصویب رسید، بانک مرکزی از تاریخ 22 آذر سال 99،  ملزوم به راه‌اندازی زیرساخت‌ها و شرایط اجرای قانون صدور چک‌های بانکی جدید شد.

ویژگی اصلی سامانه صیاد، حذف صدور چک‌های حامل و الزام به صدور چک به ‌نام گیرنده آن است.

از تاریخ 20 دی 99، صاحبان چک به‌صورت اختیاری می‌توانند با استفاده از سامانه‌های آنلاین مانند اپلیکیشن تاپ، از امکانات صدور و   استعلام چک   استفاده کنند.

با راه‌اندازی سامانه صیاد و حذف چک‌های حامل، امکان رصد چک‌ها در نظام بانکی کشور به‌صورت کاملا شفاف فراهم شده است. از دیگر مزایای سامانه صیاد می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

حذف نقش شعب بانکی در صدور دسته چکافزایش سرعت صدور چک و فرآیند استعلام و امکان استفاده از خدمات در همه ساعات شبانه‌روزافزایش امنیت صدور چککاهش صدور چک بی‌محل

دارندگان دسته‌ چک، علاوه بر صدور چک به‌نام گیرنده، باید انتقال چک‌ها را در سامانه صیاد ثبت کنند. این کار درواقع، جایگزین پشت‌نویسی چک‌ها شده است. برای انجام تمام فرآیندهای ذکر شده، تنها کافیست یکی از برنامه‌های تلفن همراه، مانند اپلیکیشن تاپ را نصب و به‌‌سادگی از خدمات چک آن استفاده کنید.

چرا از اپلیکیشن تاپ برای دریافت خدمات چک استفاده استفاده کنیم؟

اپلیکیشن تاپ، نرم‌افزاری برای رفع نیازهای اساسی روزانه شهروند امروزی است. تنها با نصب تاپ روی گوشی تلفن همراهمان می‌توانیم، تراکنش‌های بانکی خود را در سریع‌ترین زمان ممکن انجام دهیم، بلیت هواپیما، اتوبوس و قطار بخریم، قبوض آب و برق و .. خود را پرداخت کنیم و فارق از نوع اپراتور همراهی که سیم‌کارت خود را از آن تهیه کرده‌ایم، سیم‌کارتمان را با تاپ شارژ کنیم و بسته اینترنت همراه بخریم.

علاوه بر این‌ها، اپلیکیشن تاپ، ویژگی‌های کاربرد دیگری نیز دارد. پرداخت عوارض به‌صورت خودکار با استفاده از کیف پول تاپ و استعلام وضعیت چک و صدور چک‌های صیاد بخشی دیگر از این ویژگی‌هاست.

با استفاده از اپلیکیشن تاپ، همه خدمات لازم برای استعلام، ثبت اطلاعات و انتقال چک را فارق از این‌که حساب بانکی شما متعلق به کدام بانک است؛ بدون نیاز به حضور در شعب بانکی در سریع‌ترین زمان ممکن دریافت می‌کنید.

خدمات سامانه صیاد اپلیکیشن تاپ در حال حاضر به شرح زیر است:

ثبت اطلاعات چک صادر شدهبررسی اعتبار صادرکننده چکانتقال چک صادرشده به‌نام فرد دیگراستعلام آخرین وضعیت چک صادرشده

چطور از سامانه صیاد از طریق اپلیکیشن تاپ استفاده کنیم؟

فرقی نمی‌کند حساب بانکی شما متلق به کدام‌یک از بانک‌های کشور است؛ پس از مراجعه به بانک و دریافت دسته چک خود، اپلیکیشن تاپ را نصب کنید و پس از وارد کردن اطلاعات لازم، می‌توانید از تمام خدمات بخش چک این نرم‌افزار استفاده کنید.

برای دریافت و نصب اپلیکیشن تاپ به   گوگل‌پلی   یا وبسایت   تاپ   مراجعه کنید.توجه داشته باشدی برای استفاده از خدمات بانکی تاپ لازم است شماره موبایلی که با آن در تاپ ثبت‌نام کرده‌اید به‌نام خود شما باشد. (با کد ملی شما مطابقت داشته باشد)برای استعلام اعتبار صادرکننده چک،کافیست شماره صیاد و اطلاعات صاحب چک را وارد کرده و از تعداد چک‌های برگشتی صاحب چک اطلاع پیدا کنید.برای صدور چک به‌نام فرد دیگر اطلاعات فرد مورد نظر را در اپلیکیشن وارد کنید. توجه داشته باشید صور چک در سامانه صیاد، فقط و فقط به‌نام فرد گیرنده صورت می‌گیرد.فرد گیرنده چک می‌تواند پس از استعلام اعتبار صاحب چک از طریق اپلیکیشن تاپ، چک را تأیید کند.

با اپلیکیشن تاپ، در سریع‌ترین زمان ممکن و با امنیت کامل، از خدمات صدور چک‌های بانکی سامانه صیاد استفاده کنید

با خدمات سامانه صیاد تاپ، دیگر نیازی به مراجعه حضوری به شعب بانکی برای استفاده از خدمات صدور چک ندارید و در هر ساعتی از شبانه‌روز بدون محدودیت می‌توانید تمام خدمات، از صدور چک به‌نام فرد دیگر تا استعلام اعتبار صاحب چک را به‌راحتی انجام دهید.

سامانه صیاد تاپ، با سرعت بخشیدن به فرایند ثبت اطلاعات چک‌ها، امنیت صدور چک و استعلام لحظه‌ای، تمام خدمات چک‌های بانکی را به ساده‌ترین روش ممکن در اختیار کاربران خود قرار داده است.

امنیت در پرداخت و سرعت انجام تراکنش‌ها دو ویژگی اصلی اپلیکیشن تاپ است. با استفاده از تاپ، علاوه بر انجام تراکنش‌های بانکی خود فقط با استفاده از رمز دوم کارت بانکی، تمام فرآیندهای مربوط به پرداخت قبوض، خرید شارژ تلفن همراه تمام اپراتورها و بسیاری خدمات دیگر را در سریع‌ترین زمان ممکن انجام می‌دهید.

"این مطلب تبلیغاتی است"

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سریع ترین زمان ممکن استفاده از خدمات نام فرد دیگر استفاده کنید اپلیکیشن تاپ چک های بانکی سامانه صیاد صدور چک نام گیرنده صدور چک چک به نام صاحب چک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۴۰۳۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور نخستین برات الکترونیکی تامین مالی زنجیره توسط شبکه بانکی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از بانک مرکزی، به منظور گسترش تأمین مالی زنجیره تولید و اجرایی‌سازی شیوه‌نامه اجرایی استفاده از «برات الکترونیکی» که طی بخشنامه شماره (۲۸۳۹۶۲‏‏/۰۰) مورخ (۲۹/‏۰۹/‏۱۴۰۰‬) به شبکه بانکی کشور ابلاغ شده و با تلاش‌های صورت گرفته و فراهم‌سازی الزامات سامانه‌ای و فناورانه و با همکاری بانک‌های صادرات ایران، تجارت و ملی ایران و همچنین وزارت امور اقتصادی و دارایی بهره برداری تجاری از این ابزار در (سوم اردیبهشت ۱۴۰۳) عملیاتی شد؛ به عبارت دیگر نخستین «برات الکترونیکی» توسط دو بانک صادرات ایران و تجارت صادر شد.

در چارچوب این ابزار اشخاص حقیقی و حقوقی می‌توانند به منظور تأمین سرمایه در گردش مورد نیاز فعالیت اقتصادی خود اقدام کنند.

براساس این گزارش؛ «برات الکترونیکی» سندی غیر کاغذی است که با درخواست «برات الکترونیکی» دهنده (براتکش) یعنی خریدار در وجه یا به حواله کرد دارنده «برات الکترونیکی» یعنی فروشنده و بر اساس اعتبار خریدار صادر می‌شود. سررسید این ابزار یک تا دوازده ماهه است و بانک عامل به عنوان رکن برات‌گیر، بازپرداخت مبلغ در سررسید را تقبل می‌کند.

برخی از مزایای برات الکترونیکی بدن شرح است:

- قابلیت انتقال در زنجیره‌های فعالیت‌های اقتصادی - امکان صدور «برات الکترونیکی» تا سقف ۲۰۰ فروش سال گذشته بنگاه خریدار - معاف از برنامه کنترل مقداری ترازنامه بانک مرکزی - امکان تنزیل توسط شبکه بانکی در صورت گذشته یک چهارم از عمر «برات الکترونیکی» یا دو بار گردش در زنجیره

با توسعه استفاده از این ابزار برای کل شبکه بانکی ظرفیت مناسبی جهت تأمین مالی بنگاه‌های اقتصادی در طول زنجیره‌های فعالیت آنها فراهم شده است.

لازم به ذکر است؛ بر اساس بخشنامه مورخ (۲۶/‏۰۱/‏۱۴۰۳)‬ بانک مرکزی به شبکه بانکی امکان صدور ۸۰ هزار میلیارد تومان «برات الکترونیکی» توسط شبکه بانکی در سال‌جاری پیش بینی شده است که می‌تواند در کنار سایر ابزارهای تأمین مالی اعم از اوراق گام و تسهیلات نقش مؤثری در تحقق «اهداف شعار سال» ایفا کند.

کد خبر 6088501 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • جزئیات دانلود و بارگذاری فیش حقوقی بازنشستگان
  • وضعیت دسترسی به داروهای خاص/ افزایش مراکز دندانپزشکی دولتی
  • ۲۳۲ روستای بالای بیست خانوار لرستان به اینترنت پر سرعت دسترسی پیدا کردند
  • دسترسی به ۲۵۰ هزار منبع مطالعاتی در کتابخانه تخصصی اهل بیت (ع) آستان قدس رضوی
  • صدور نخستین برات الکترونیکی توسط شبکه بانکی
  • صدور نخستین برات الکترونیکی تامین مالی زنجیره توسط شبکه بانکی
  • صدور نخستین برات الکترونیکی تامین مالی زنجیره تامین
  • دسترسی اقتصادی شرط اجرایی شدن سند ملی امنیت غذا
  • گواهی عدم‌حضور چیست و چه فوایدی دارد؟
  • اینترنت اختصاصی  یا اختلالی؟