Web Analytics Made Easy - Statcounter

با حمایت ستاد توسعه فناوری نانو معاونت علمی و فناوری برگزاری برنامه‌ها و رویداد‌های ترویجی زمینه را برای پیشرفت در حوزه دانشی و فناورانه فراهم کرد.

به گزارش گروه فناوری خبرگزاری دانشجو، یکی از راهبرد‌های معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، حمایت و ترویج فناوری‌ها برای ورود به عرصه صنعت و تولید محصولات دانش‌بنیان و فناورانه با ارزش افزوده بالا است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ستاد‌های توسعه فناوری ضمن حمایت از طرح‌های فناورانه و نوآورانه، زمینه را برای آشنایی جامعه با فناوری و ارتباط میان دانش آن با صنایع فراهم می‌کنند.

 

بر همین اساس ستاد توسعه فناوری نانو معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، ترویج صنعتی این فناوری را در دستور کار قرار داد و محتوای گوناگون رسانه‌ای نانو و صنعت را تولید کرد. در همین راستا، تولیداتی در قالب مستند‌های ویدیویی و کلیپ‌های کوتاه، همچنین گزارش‌های صنعتی متنوعی در حوزه‌های مختلف فناوری نانو منتشر کرده است.

 

یکی از اهداف اصلی ستاد توسعه فناوری نانو معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با هدف و رویکرد تبدیل دانش به اشتغال و ثروت با تکیه به این فناوری، توسعه محصولات و خدمات دانش‌بنیان را در دستور کار قرار داد بر همین اساس برنامه‌های حمایتی ویژه‌ای را برای ترویج صنعتی فناوری نانو به کار بست.

 

در راستای همین ضرورت بود که ستاد ضمن تولید محتوا‌های ترویجی، زمینه را برای آشنایی جامعه هدف با این فناری فراهم کرده است. یکی از این برنامه‌های تولید محتوا، ویدیو‌های رسانه صنعتی تخصصی نانو و صنعت بود، به طوری‌که ۱۱ ویدئو رسانه‌ای نانو و صنعت در قالب مستند‌های ویدیویی و کلیپ‌های کوتاه آموزشی منتشر شد.

 

از دیگر برنامه‌های ستاد در مسیر ترویج صنعتی، تولید گزارش‌های صنعتی و اقتصادی مرتبط با فناوری نانو بود. با توجه به همین ضرورت، گزارش‌های صنعتی متنوعی در حوزه‌های مختلف فناوری نانو منتشر شد که به طور ویژه کاربرد‌های فناوری نانو را در حوزه‌های گوناگون صنعت شرح می‌دهد.

 

در این گزارش‌ها به موضوعات مختلفی، چون کاربرد فناوری نانو در محصولات پلیمری با خواص مکانیکی بالا، صنایع دریایی، گوشی‌های هوشمند، رنگ‌های ضدباکتری، صنایع ورزشی، آبگرمکن‌های خورشیدی، صنعت برق و انرژی، اجاق‌های خورشیدی، صنایع چاپ و بسته‌بندی، پیل‌های سوختی، پرداخته شد.

 

همچنین مزایای اقتصادی استفاده از فناوری نانو محور بخش دیگری از این گزارش‌ها بود که در راستای ترویج کاربرد‌های این فناوری مورد توجه قرار گرفت. بر همین اساس مزایای اقتصادی پوشش‌های فوق سخت در صنایع فلزی، نانورنگ‌های ترافیکی نانوکامپوزیتی، استفاده از فناوری نانورنگ‌های ضدخوردگی و به‌کارگیری فناوری نانو با دستگاه‌های کندوپاش یونی در قالب گزارش‌های ترویجی و آموزشی ارائه شد.



حضور مجازی در حوزه صنعت
یکی دیگر از گام‌های پیموده شده در مسیر ترویج توانمندی‌های حوزه نانوفناوری، برگزاری تور‌های صنعتی به صورت مجازی بود که با هدف آشنایی فناوران و علاقمندان نانوفناوری با ظرفیت‌های صنعتی این حوزه بود.۱۱ بازدید و تور علمی در فضای مجازی برگزار شد که مورد استقبال علاقه‌مندان قرار گرفت.

 

محدودیت‌های ناشی از شیوع ویروس کرونا، زمینه‌ای ایحاد کرد تا پروژه برگزاری تور‌های صنعتی، به‌صورت مجازی دنبال شود و طیف گسترده‌تری از مخاطبان بتوانند در این رویداد‌ها شرکت کنند.

 

این تور‌ها با هدف افزایش آگاهی مخاطبان از روند تولید محصولات نانو، پاسخ به پرسش‌های موجود و کمک به ایجاد انگیزه مضاعف در جامعه پژوهشی کشور، برای صنعتی کردن دستاورد‌های علمی، راه اندازی شد و به موضوعاتی، چون بازدید از نمایشگاه توانمندی‌های نانو حوزه ساخت‌وساز، نمایشگاه توانمندی‌های نانو ایران در صنعت نانوپوشش‌ها، خط تولید رنگ‌های پودری الکترواستاتیک و همچنین دستاورد شرکت‌های دانش‌بنیان این حوزه پرداخت.

 

نمایش خط تولید شرکت، دستگاه‌ها، محصولات، نحوه تولید، و پاسخ به پرسش‌های مخاطبان در راستای معرفی کاربردها، مزایای اقتصادی به‌کارگیری نانو در صنعت، از جمله مزایای برگزاری این تور‌ها بود و به معرفی تجربه‌های موفق صنعتگران و فناوران این حوزه پرداخت.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: معاونت علمی و فناوری فناوری نانو معاونت علمی و فناوری توسعه فناوری فناوری نانو برنامه ها گزارش ها تور ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۴۰۴۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بومی سازی کاتالیست‌هایی که در تولید بنزین استفاده می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پارک فناوری پردیس، حمزه کازرونی مدیرعامل شرکت دانش بنیان توسعه دانش و فناوری ایلیا در خصوص فعالیت‌های این شرکت گفت: حوزه فعالیت این شرکت در تولید کاتالیست ها و مواد نانوساختار است که از سال ۱۳۸۹ فعالیت خود را آغاز کرده است. مأموریت شرکت، ورود در فناوری‌های سطح بالا در نانوفناوری است.

وی افزود: عمده محصولات تولیدی و فناوری‌های توسعه یافته در شرکت دانش بنیان توسعه دانش و فناوری ایلیا در اختیار چند شرکت محدود در جهان بوده که توسط متخصصان این شرکت بومی سازی شده است. به عنوان نمونه در حوزه کاتالیست ها، این شرکت بر روی کاتالیست های ریفرمینگ نفتا فعالیت داشته است که در تولید بنزین کاربرد دارد.

کازرونی ادامه داد: از دیگر محصولات جدید این شرکت می‌توان به نانوافزودنی سوخت دیزل اشاره کرد که جزو آخرین فناوری‌های افزودنی سوخت می‌باشد و در اختیار یک شرکت آمریکایی بوده است که در داخل بومی سازی شده است.

مدیرعامل این شرکت دانش بنیان در پایان از تولید لیسانس بر اساس فناوری ODH خبر داد که برای اولین بار در جهان توسط این شرکت ایجاد شده است و برنامه ریزی جهت توسعه فناوری آن در مقیاس صنعتی در جریان است.

بر اساس این گزارش، شرکت دانش‌بنیان توسعه دانش و فناوری ایلیا از سال ۱۳۸۹ در پارک فناوری پردیس مستقر است و درزمینه تولید مواد نانو ساختار فعالیت دارد. این شرکت در بیست و یکمین اجلاس سالانه پارک فناوری پردیس توانست به عنوان شرکت برتر در حوزه توسعه فناوری و خلق نوآوری معرفی و مورد تقدیر قرار گرفت.

کد خبر 6091160 مهتاب چابوک

دیگر خبرها

  • توسعه فناوری موجب برتری کشور‌ها می‌شود
  • احداث پروژه چند منظوره «اومااویا» در سریلانکا
  • نقش دانشگاه امیرکبیر در تحقق شعارهای سال و اقتصاد دانش‌بنیان
  • بومی سازی کاتالیست‌هایی که در تولید بنزین استفاده می‌شود
  • ایجاد ۲ خوشه صنعتی در حوزه فولاد و پتروشیمی
  • حمایت ایرانسل از رویداد استارتاپی «هوش مصنوعی از داده تا ثروت»
  • کرمانشاه صاحب «سرزمین اقتصاد دیجیتال» می‌شود
  • حمایت معاونت علمی از طرح‌های شیرین‌سازی آب و مدیریت پساب‌های صنعتی
  • بازدید هیئت هرمزگانی از نمایشگاه صنعت پلاستیک چین
  • استقرار اتاق‌های بازرگانی فناوری در پارک فناوری بین‌المللی ایران