Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-06@14:14:17 GMT

نوع خمیر دندان برای رفع جرم و زردی تاثیرگذار نیست

تاریخ انتشار: ۳۰ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۴۰۵۱۰

نوع خمیر دندان برای رفع جرم و زردی تاثیرگذار نیست

ایسنا/چهارمحال و بختیاری یک دندانپزشک گفت: نوع خمیر دندان برای رفع جرم، زردی و سفیدی دندان تاثیرگذار نیست، اگر کسی کار جرم‌گیری را بر روی دندان انجام داده باشد، می‌تواند به وسیله خمیردندان‌های سفیدکننده به‌صورت منظم از ایجاد مجدد رنگ و جرم بر روی دندان پیشگیری و جلوگیری کرد.

داراب غلامی در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص علل تغییر رنگ دندان، اظهار کرد: معمولا عوامل درونی و بیرونی بر ایجاد جرم و زردی بر روی دندان تاثیرگذار هستند، محیط دهان برخی از افراد  مستعد ایجاد جرم و رنگ بر روی دندان است، به‌علت نوع موادی که در بزاق دهان فرد وجود دارد، هر اندازه نیز بهداشت را رعایت کند باز هم بر روی دندان او جرم ایجاد می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو هیات علمی دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد ادامه داد: یکی از علل شایع ایجاد جرم و تغییر رنگ دندان مصرف برخی موادغذایی رنگ‌زا مانند چایی، قهوه و ... است، این رنگ‌ها به مرور زمان بر روی دندان به‌صورت لایه لایه می‌نشیند و موجب تغییر رنگ دندان می‌شود، مصرف سیگار و دخانیات نیز تاثیر دارد.

وی در خصوص راه‌های درمانی برای حل مشکل زردی دندان، بیان کرد: بحث جرم‌گیری دندان و پالیش کردن دندان با استفاده برس‌های قوی بر روی دندان سایش ایجاد می‌شود تا این رنگ‌ها حذف و رنگ دندان سفید  و روشن شود.

غلامی توضیح داد: نوع خمیر دندان برای رفع جرم، زردی و سفیدی دندان تاثیرگذار  نیست، اگر کسی کار جرم‌گیری را بر روی دندان انجام داده باشد، می‌تواند به وسیله خمیردندان‌های سفیدکننده به‌صورت منظم از ایجاد مجدد رنگ و جرم بر روی دندان پیشگیری و جلوگیری کرد.

این پزشک متخصص ارتودنسی با بیان اینکه ماندن غذا در لابه لای دندان‌ها عاملی برای ایجاد جرم و رنگ بر روی دندان محسوب نمی‌شود، خاطرنشان کرد: این موضوع باعث پوسیدگی بین دندانی می‌شود.

وی با بیان اینکه جنس برخی دندان‌ها آن را مستعد ایجاد زردی می‌کنند، گفت: بزاق برخی از افراد نیز باعث رسوب مواد غذایی بر روی دندان و ایجاد جرم و پلاک می‌شود، حتی اگر افراد نیز به‌صورت مداوم از مسواک استفاده کنند، باز هم امکان دارد بر روی دندان‌های جرم ایجاد کند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی علمی و آموزشی منطقه چهارمحال و بختیاری جرم دندانپزشكي پوسیدگی دندان بر روی دندان ایجاد جرم رنگ دندان دندان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۴۰۵۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام آمادگی ارمنستان برای برگزاری دومین نشست جهانی زنان تاثیرگذار

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، اواخر دی‌ماه ۱۴۰۱ بود که به ابتکار جمیله علم‌الهدی همسر آیت‌الله رئیسی رئیس جمهور ایران، نخستین کنگره بین‌المللی بانوان تاثیرگذار در تهران برگزار شد.

در این کنگره ۳۰۰ مهمان خارجی از بانوان تاثیرگذار و عمدتا سطح بالای کشورهایی، چون ارمنستان، چین، استرالیا، سریلانکا، تایلند، پاکستان، کامرون، صربستان، سوئد، بلغارستان، آفریقای جنوبی، ترکمنستان، سوریه، لبنان و روسیه حضور داشتند.

این نشست در سه سطح شخصیت‌های فرهنگی، علمی، وزیران و بانوان اول و نیز سلبریتی‌ها برگزار شد و همسران مقامات عالی‌رتبه از جمله همسر نخست‌وزیر ارمنستان، بورکینافاسو، عراق، قرقیزستان، صربستان، گینه، نیجریه، سریلانکا و رییس شورای مرکزی زنان ترکمنستان همچنین فرستاده ویژه رییس جمهور سوریه سخنرانی کردند.

یکی از دستاورد‌های این کنگره امضا۱۰ سند و تفاهم‌نامه دوجانبه بود، نمایشگاهی نیز از دستاورد‌های بانوان ایرانی در حاشیه این اجلاس برپا شده بود.

در نخستین کنگره بین‌المللی زنان تاثیرگذار، ارمنستان نامزد برگزاری دومین اجلاس بین‌المللی بانوان تاثیر گذار شده بود و حالا در سفر رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی کشورمان به ارمنستان، خانم ژانا آندراسیان وزیر آموزش علوم فرهنگ و ورزش جمهوری ارمنستان برای برگزاری این کنگره اعلام آمادگی کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد مهدی ایمانی‌پور در سومین روز سفر خود به ارمنستان با خانم ژانا آندراسیان وزیر آموزش علوم فرهنگ و ورزش جمهوری ارمنستان دیدار داشت و در این دیدار زمینه‌ها و ظرفیت‌های فرهنگی بین دو کشور بررسی شد.

در این دیدار سبحانی سفیر جمهوری اسلامی ایران در ارمنستان، اسدی‌موحد رایزن فرهنگی ایران در ارمنستان، مصطفوی مدیرکل حوزه اسناد بین‌المللی و دیوسالار معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی را همراهی می‌کردند.

گفتنی است چنین نشست‌های از بعد دیپلماسی همسران مقامات کشور‌ها حائز اهمیت است که دور دوم این کنگره در ایروان پایتخت ارمنستان برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مصرف دخانیات از مهم‌ترین عوامل ایجاد سرطان دهان
  • از ایمپلنت دندان چه می‌دانید؟ افرادی که دندان کشیده شده دارند بخوانند!
  • مدل جدید اعتبار سنجی بانک ها برای دریافت وام ؛ خلافی خودرو هم تاثیرگذار شد؟
  • معلم، عنصری تاثیرگذار در تربیت دینی و اخلاقی دانش آموزان است
  • معلمان بر شخصیت دانش‌آموزان تاثیرگذار هستند
  • طرز تهیه کوکی شکلاتی + نکات مهم و فوت و فن‌ها
  • لبخند زیبا و جذاب، راز جذابیت لبخند بازیگران چیست؟
  • اعلام آمادگی ارمنستان برای برگزاری دومین نشست جهانی زنان تاثیرگذار
  • نگاه خلاقانه در ساخت مستند رادیویی تاثیرگذار است
  • پاسکاری ساخت سیل بند منجر به ورود سیلاب به داخل شهر سبزوار شد