Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-27@19:51:19 GMT

3 سوله مدیریت بحران شهرداری در اختیار ستاد کرونا

تاریخ انتشار: ۳۰ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۴۰۸۹۵

3 سوله مدیریت بحران شهرداری در اختیار ستاد کرونا

خبرگزاری آریا - شهر: شهرداری تهران سه سوله مدیریت بحران را در اختیار ستاد کرونا قرار داده است تا در مواقع ضرورت برای بستری بیماران کرونایی استفاده کنند.
به گزارش شهر تهران این روزها روزهای سختی را می گذراند و کرونا هر روز رکوردهای جدیدی در ابتلا و مرگ و میر از خود به جا می گذارد. تخت های خالی بیمارستانها در حال پر شدن است و باید فکری به حال آن کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در این اوضاع وخیم، یکی از معضلات اصلی نظام بهداشت و درمان کمبود تخت های بیمارستانی برای بستری بیماران کرونایی است و در این راستا، شهرداری تهران سه سوله مدیریت بحران را در اختیار وزارت بهداشت قرار داده است تا در صورت نیاز و ضرورت از آنها برای بستری بیماران کرونایی استفاده شود.
البته این اتفاق جدیدی نیست پیش از این رضا کرمی محمدی رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران در نهم آذر 99 از آمادگی این سازمان برای در اختیار گذاشتن سوله‌های مدیریت بحران برای بیماران کرونایی، خبر داده بود.
او در آن زمان گفته بود: در ابتدای شیوع ویروس کرونا وقتی که ما اعلام آمادگی کردیم که می‌توانیم سوله‌های بحران را در اختیار بیماران کرونایی قرار دهیم؛ همان موقع آقای زالی و فرمانده سپاه تهران بزرگ از سوله‌ها بازدید کردند و سه سوله را به انتخاب خودشان برای نقاهتگاه بیماران کرونایی انتخاب کردند که ما از ابتدا این سه سوله را در اختیار ستاد ملی مقابله با کرونای استان تهران قرار دادیم.
بنا بر اطلاع خبرنگار ما، این سوله ها هنوز هم در اختیار وزارت بهداشت است و می توانند آنها را برای بستری بیماران کرونایی تجهیز کنند هر چند تاکنون چنین اتفاقی نیفتاده و ظاهرا هنوز نیازی به استفاده از آنها وجود نداشته است.
البته رییس ستاد پیشگیری و مدیریت بحران اعلام آمادگی کرده است که در صورت نیاز و درخواست ستاد کرونا می تواند حتی تا 100 سوله مدیریت بحران را هم در اختیار ستاد قرار دهد تا بیماران کرونایی در آنها بستری شوند.
شهرداری تهران بارها اعلام کرده است که تمامی امکانات خود را برای مبارزه با کرونا و جلوگیری از به خطر افتادن سلامت مردم بسیج کند.
خبرنگار: اکبر بیاتی

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: برای بستری بیماران کرونایی سوله مدیریت بحران اختیار ستاد سه سوله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۴۰۸۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استفاده از درس آموخته‌های سیل۱۴۰۳در بحرانهای ناشی از آب در پایتخت

به گزارش خبرنگار مهر، حامد یزدی مهر، ظهر پنج شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به بارش‌های اخیر بهاری در استان تهران، اظهار کرد: خوشبختانه با تمهیدات اندیشیده شده شاهد هیچ چالشی در حوزه آب گرفتگی و وقوع سیلاب در استان تهران نبودیم.

یزدی مهر با بیان اینکه طی روزهای اخیر در اغلب نقاط کشور بارندگی‌های شدید سیل آسا را شاهد بوده ایم، گفت: مجموعه اداره کل مدیریت بحران استان تهران با احصا و جمع آوری نقاط ضعف و قوت مدیریت این سیلاب‌ها، درس آموخته‌هایی را که برای مدیریت بهتر بحران‌های احتمالی در حوزه «مخاطرات ناشی از آب» وجود دارد را گردآوری می‌کند.

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران بابیان اینکه سیلاب سیستان و بلوچستان، یکی از منابع در امر جمع آوری درس آموخته‌های این حوزه محسوب می‌شود، افزود: با وجود تفاوت‌های ساختاری، جغرافیایی و توپولوژی سیستان با پایتخت، استفاده از درس آموخته‌های این استان در حوزه اقدامات پیشگیرانه و آمادگی قبل از وقوع بحران و همچنین اقدامات حین بحران از اهمیت برخوردار است.

وی در ادامه با بیان اینکه شهرهای ایران به لحاظ موقعیت‌های جغرافیایی در مسیر حوضه‌های آبریز مختلف قرار دارند، عنوان کرد: در این خصوص ضروری است که بیش از گذشته به تهیه و تدوین «طرح جامع خطر پذیری سیلاب» بیاندیشیم و راهکارهای لازم برای کاهش این اثرات را پیش بینی کنیم.

کد خبر 6088612

دیگر خبرها

  • پساب شهری جایگزین آب مصرفی صنایع کرمانشاه شد
  • نظارت مدیریت بحران بر ایمنی نمایشگاه کتاب تهران
  • عملیات تیم مدیریت بحران تهران با هدف امدادرسانی به سیل‌زدگان
  • مدیریت بحران شهرستان تفتان در خصوص وضعیت جوی اخطاریه صادر کرد
  • ضرورت تقویت ماشین‌آلات و تجهیزات اطفای حریق در ایلام
  • عملیات تیم مدیریت بحران تهران در امدادرسانی به سیل‌زدگان سیستان و بلوچستان
  • ابلاغ یک مصوبه مهم در حوزه ایمنی پایتخت | تهران امن‌تر می‌شود؟
  • استفاده از درس آموخته‌های سیل۱۴۰۳در بحرانهای ناشی از آب در پایتخت
  • آماده‌باش دستگاه‌های اجرایی خراسان جنوبی برای خدمات‌رسانی به مردم
  • آماده‌باش ستاد مدیریت بحران در آستانه برگزاری کنکور در جیرفت