Web Analytics Made Easy - Statcounter

شاخص کل بورس در جریان معاملات امروز با ۸۰۸۸ واحد کاهش در ارتفاع یک میلیون و ۲۱۶ هزار واحد ایستاد و تقاضا در معاملات امروز نسبت به روز گذشته رشد داشت که باعث افزایش حجم و تعداد معاملات شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ بازار سرمایه امروز دوشنبه نیز روند نزولی و کم حجم معاملات روزهای گذشته را دنبال و با افت قیمت‌ها آغاز بکار کرد و در تا پایان معاملات روز جاری قرمز پوش بود؛ البته تعداد، حجم و ارزش معاملات نسبت به روز گذشته افزایش داشت ولی همچنان بازار با فشار فروش مواجه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تقاضا با نزدیک شدن به ساعات پایانی معاملات افزایش داشت و این بهبود تقاضا بیشتر در نمادهای بزرگ بود و تحرکات ضعیفی برای جمع کردن صف‌های فروش دیده شد. فعالان بازار معتقدند در صورت ادامه روند مثبت در بازارهای جهانی می‌توان رفته رفته به بهبود تقاضا خوش بین بود.

 

معامله گران امروز در بازار سهام (بورس و فرابورس) بیش از ۳۲۶ هزار معامله انجام دادند و مالکیت ۴ میلیارد و ۳۶۶ میلیون سهم و اوراق مالی دست به دست شد.

ارزش معاملات بازار سرمایه به بیش از ۴۴ هزار و ۶۵ میلیارد تومان رسید که بخش عمده ای از این رقم به دلیل فروش اوراق دولتی است. ارزش معاملات خود سهام حدود ۲۵۱۷ میلیارد تومان بود و حقیقی‌ها بیش از ۷۸۸ میلیارد تومان پول از بازار خارج کردند.

 

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات روز جاری با ۸۰۸۸ واحد کاهش در ارتفاع یک میلیون و ۲۱۶ هزار و ۷۷۰ واحد قرار گرفت و شاخص هم وزن نیز با ۷۱۴ واحد افت به عدد ۴۳۱ هزار و ۷۵۰ واحد رسید.

معامله‌گران در بورس تهران بیش از ۳ میلیارد و ۱۴۳ میلیون سهم و اوراق مالی را با انجام ۲۶۴ هزار معامله و به ارزش ۳۰۵۶ میلیارد تومان را دادوستد کردند.

نمادهای صنایع پتروشیمی خلیج فارس، فولاد مبارکه اصفهان، سرمایه گذاری ملی ایران، معدنی و صنعتی گل‌گهر، پالایشگاه نفت اصفهان، معدنی و صنعتی چادرملو و سرمایه‌گذاری غدیر بیشترین اثر منفی را بر شاخص بورس گذاشتند.

 

شاخص کل فرابورس ایران نیز با ۴۰ واحد کاهش به ۱۷ هزار و ۷۸۰ واحد رسید.

معامله‌گران در فرابورس بیش از یک میلیارد و ۲۲۳ میلیون سهم و اوراق مالی را در ۶۲ هزار نوبت و به ارزش ۴۱ هزار و ۹ میلیارد تومان معامله کردند.

نمادهای پتروشیمی زاگرس، ذوب آهن اصفهان، پتروشیمی تندگویان، پلیمر آریاساسول، فولاد هرمزگان جنوب، سرمایه گذاری صبا تامین و توسعه مولد نیروگاهی جهرم با بیشترین اثر منفی در کاهش شاخص فرابورس بیشترین نقش را داشتند.

 

انتهای پیام

 

 

منبع: دانا

کلیدواژه: میلیارد تومان معامله گران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۴۱۱۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گزارش روزانه بورس ۱۷ اردیبهشت؛ شاخص کل ۲۰ هزار واحد ریخت

به گزارش خبرنگار مهر، شاخص کل بورس در پایان معاملات امروز دوشنبه (۱۷ اردیبهشت) با افت ۲۰۶۴۶.۵۳ واحدی به ۲,۲۳۹,۰۹۸.۷ واحد رسید.

از تغییر شاخص‌های دیگر بورس می‌توان به ریزش ۶۹۳۸.۱۷ واحدی شاخص کل هم‌وزن اشاره کرد.

همچنین حجم معاملات امروز ۶.۴۰۴ میلیارد سهم بود که طی ۳۱۳,۵۲۰ معامله دادوستد شد و ارزش کل این معاملات نیز به ۴۰,۷۴۳.۲۸۵ میلیارد ریال رسید.

ارزش کل بازار بورس نیز بالغ بر ۷۷,۳۴۰,۳۰۸.۲۰۷ میلیارد ریال شد.

کد خبر 6098131 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • شاخص بورس امروز ۱۷ اردیبهشت/افت ۲۰۶۴۷ واحدی
  • گزارش روزانه بورس ۱۷ اردیبهشت؛ شاخص کل ۲۰ هزار واحد ریخت
  • رمزخوانی از یکشنبه قرمز بورس
  • تابلوی بورس، تابلوی رکود
  • افت بیش از ۵ هزار واحدی شاخص بورس +نقشه
  • ریزش ۵ هزار واحدی شاخص بورس
  • گزارش روزانه بورس ۱۶ اردیبهشت؛ افت ۵ هزار واحدی شاخص کل
  • معامله ۲۷۰ میلیاردی سهام در بورس آذربایجان غربی
  • بورس امروز ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص و نمای بازار
  • آینده بورس در چند پرده