Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-04@20:46:33 GMT

مصونیت ۲۰ نماینده پارلمان عراق طی روزهای آتی لغو می شود

تاریخ انتشار: ۳۰ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۴۱۲۱۰

مصونیت ۲۰ نماینده پارلمان عراق طی روزهای آتی لغو می شود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شفق نیوز، منابع آگاه عراقی فاش کردند که شورای عالی قضایی این کشور بنابر درخواست پارلمان تصمیم گرفته است تا تعدادی از نمایندگان را لغو مصونیت کند.

این منابع اعلام کردند که دستگاه قضایی عراق درخواست لغو مصونیت ۲۰ تن از نمایندگان را به دلیل مسائل مرتبط با فساد اعلام کرده است که ظاهراً کمیته مبارزه با فساد مجلس از آن پرده برداشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته این منابع، پارلمان عراق همزمان با شروع جلسات خود طی چند روز آینده، مصونیت ۲۰ تن از نمایندگان را لغو خواهد کرد.

از سوی دیگر روزنامه فرامنطقه ای الشرق الاوسط از ارائه فهرستی از سوی دستگاه قضایی عراق خبر داده است که چهار نماینده پارلمان را شامل می شود و هدف از آن برداشتن مصونیت از این افراد به منظور بازداشت آنها است.

همچنین گفته شده است فهرست دیگری وجود دارد که جلوگیری از سفر تعدادی از سیاستمداران عراقی را شامل می شود.

این روزنامه سعودی در گزارشی که در این خصوص منتشر کرده تصریح کرده است که صدور این احکام علیه شخصیت هایی است که شبهات فساد درباره آنها وجود دارد.

در بخش دیگری از این گزارش آمده است: درخصوص لغو مصونیت از نمایندگان پارلمان، این خود پارلمان است که باید تصمیم گیری کند. ضمن اینکه پارلمان تا بیستم ماه جاری میلادی در تعطیلات به سر می برد.

کد خبر 5192977

منبع: مهر

کلیدواژه: عراق پارلمان عراق مصونیت قضایی ایالات متحده امریکا عراق روسیه ایران افغانستان فلسطین رژیم صهیونیستی سوریه جو بایدن عربستان سعودی اوکراین برجام لبنان ناتو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۴۱۲۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله به یک سیاستمدار حزب سوسیال دموکرات آلمان

سیاستمدار حزب سوسیال دموکرات آلمان که برای کرسی پارلمان اروپا نامزد شده در شهر درسدن مورد حمله قرار گرفت و شدیدا زخمی شد.

به گزارش ایسنا، «ماتیاس ایکه»، عضو ۴۱ ساله حزب سوسیال دموکرات آلمان، حزبی که «اولاف شولتس»، صدر اعظم این کشور به آن تعلق دارد، حین انجام فعالیت‌های انتخاباتی در شهر درسدن در ایالت زاکسن هدف حمله قرار گرفت.

ایکه که در حال حاضر نیز به عنوان نماینده حزب سوسیال دموکرات آلمان در پارلمان اروپا خدمت می‌کند مجددا برای کرسی این پارلمان در ایالت زاکسن آلمان نامزد شده است.

به نوشته «خبرگزاری آناتولی»، روسای شاخه حزب سوسیال دموکرات در ایالت زاکسن گفتند که او در این حمله هدف ضرب و شتم قرار گرفته و شدیدا آسیب دیده و باید تحت عمل جراحی قرار بگیرد.

هیننگ هومان و کاترین میشل از روسای حزب سوسیال دموکرات آلمان در ایالت زاکسن در بیانیه‌ای در واکنش به این اتفاق گفتند: «ارزش‌های دموکراتیک ما هدف حمله قرار دارد. این حمله یک سیگنال هشدار برای هر کسی در کشور ما است.»

آنها همچنین تصریح کردند:‌ «عاملان این حمله قصد ارعاب ما به عنوان نمایندگان جامعه دموکراتیک را دارند اما هرگز موفق نخواهند شد.»

«نانسی فزر»، وزیر کشور آلمان در واکنش به این اتفاق گفت چنانچه حمله صورت گرفته در آستانه انتخابات پارلمان اروپا با انگیزه سیاسی اتفاق افتاده باشد «یک حمله به دموکراسی» است.

او ادامه داد: «خشونت ضد دموکراسی ابعاد جدیدی به خود گرفته است و از طرف حاکمیت قانون به آن پاسخ سختی داده خواهد شد.»

پلیس شهر درسدن آلمان اعلام کرد چهار عامل ناشناس به این سیاستمدار ۴۱ ساله حین نصب پوسترهای انتخاباتی در منطقه «اشتریزن» شهر درسدن حمله کردند.  قبل از این حمله شخصی دیگر که مشغول نصب پوسترهای تبلیغاتی حزب سبز آلمان در همان منطقه بود نیز از سوی چهار نفر مورد حمله قرار گرفت.

پلیس آلمان درباره چگونگی حمله و عاملان آن اطلاعات بیشتری ارائه نکرده و وزارت امور داخلی دولت ایالت زاکسن اعلام کرد تحقیقات درباره این اتفاق در جریان است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • حمله به یک سیاستمدار حزب سوسیال دموکرات آلمان
  • با نمایندگان مجلس در بروجرد و کوهدشت+گزارش
  • قالیباف پدیده انتخابات شد، مفتح رکورددار شد /آراء کدام منتخبان مجلس دوازدهم باطل شد؟ /افزایش سهم وزرای احمدی نژاد در پارلمان
  • فیلم| علیه خزان شرافت و دروغ دموکراسی در صحن علنی پارلمان اصفهان
  • دیدار نمایندگان ایران و روسیه در آستانه سفر گروسی به تهران
  • رایزنی نمایندگان ایران و روسیه در وین
  • نطق تماشایی نماینده بلژیک در پارلمان اروپا درباره حمله ایران
  • آیین تکریم آیت الله موسوی جزایری با حضور شیوخ طوایف عراق و خوزستان برگزار شد
  • نباید از اهمیت مشارکت در دور دوم انتخابات غافل شد
  • درخواست فدراسیون تیراندازی عراق از ایران