Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-26@19:20:37 GMT

مشکل جدی دامداران خراسان شمالی در تامین خوراک دام

تاریخ انتشار: ۳۰ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۴۱۲۲۶

مشکل جدی دامداران خراسان شمالی در تامین خوراک دام

علی اصغر نیک فرجام گفت: دامداران و دامپروران استان متاثر از تحریم ها و کاهش واردات نهاده ها همچنین کاهش بارندگی ها و ضعیف شدن پوشش گیاهی مراتع در تامین خوراک دام ها دچار مشکل جدی شده اند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علی اصغر نیک فرجام، مدیرعامل اتحادیه دامداران و گاوداران خراسان شمالی در گفت و گو با عصراترک اظهار کرد: در خراسان شمالی هر چند عمده فعالیت دامداری و دامپروری به صورت سنتی است، با این وجود، استان خراسان شمالی از قطب های دامداری و دامپروری کشور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نیک فرجام گفت: طی چند سال گذشته ( و به طور ویژه از سال گذشته ) فعالیت دامداری و دامپروری استان گرفتار مسائل تحریم و کاهش واردات نهاده های دامی به کشور، شیوع بیماری کرونا و تبعات آن، کاهش بارندگی ها و کاهش پوشش گیاهی مراتع همچنین کاهش قدرت خرید مردم در تامین گوشت قرمز شده است.

وی عنوان کرد: متاثر از تحریم ها و کاهش واردات خوراک دام به کشور، سهمیه خوراک دام با نرخ دولتی برای خراسان شمالی برای هر راس دام سبک پنج کیلو در ماه و برای هر راس دام سنگین 170 کیلو در ماه در نظر گرفته شده است.

وی تصریح کرد: این سهمیه خوراک دام دولتی در نظر گرفته شده برای تغذیه دام ها بسیار ناچیز است.

نیک فرجام افزود: این در حالی است که به علت کاهش بارندگی های پاییز، زمستان سال گذشته و فروردین ماه جاری، پوشش گیاهی مراتع بسیار ضعیف شده است.

این مقام مسئول گفت: بنابراین در این شرایط، دامداران از درد کمبود نهاده های دامی مجبور شده اند که به دام های خود نان، ضایعات نان و یا آرد بدهند تا تغذیه شوند.

وی همچنین اعلام کرد: در عین حال، دامدارانی نیز مجبور شده اند که دام خود را به خط کشتار بفرستند و یا آنها را به صورت زنده بفروشند.

مدیرعامل اتحادیه دامداران و گاوداران خراسان شمالی تصریح کرد: سازمان جهاد کشاورزی استان در زمینه تامین خوراک دام مورد نیاز واحدهای دامداری و دامپروری استان پیگیری های بسیاری را انجام داد که سرانجام توانست اخیرا سهمیه هزار و ۵۰۰ تنی جو مازاد بر سهمیه برای استان را دریافت کند.   نیک فرجام در خاتمه خواستار شد: با توجه به اینکه قیمت نهاده بازار آزاد بالا و قدرت خرید مردم همچنین بهای خرید دام ها نیز پایین آمده است، شرکت پشتیبانی امور دام استان برای کمک به حال دامداران نسبت به خرید دام های دامداران استان با نرخ تضمینی به منظور ذخیره سازی گوشت قرمز قدم جلو بگذارد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: دامداری و دامپروری خراسان شمالی خوراک دام نیک فرجام دام ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۴۱۲۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایندگان خراسان شمالی در اردوی استعدادیابی بسکتبال حضور دارند

به گزارش خبرگزاری مهر، جشنواره مینی بسکتبال کشور استعدادیابی تیم ملی ۲۰۳۰ در مرحله نهایی با حضور ۹۰ بازیکن و مربی در بخش پسران به میزبانی رامسر در حال برگزاری است.

جلال چشمه سیماب به عنوان مربی، عرفان خسروی و آیدین قدیمی به عنوان بازیکن در این مرحله حضور دارند.

کد خبر 6088279

دیگر خبرها

  • آذربایجان شرقی مشکل تامین اتوبوس و حمل و نقل عمومی دارد
  • تولید ۲ هزار و ۶۰۰ متر مربع فرش درخراسان‌شمالی
  • ماجرای مشکل مرزی جدید با طالبان؛ سوءتفاهم بود
  • عزم دولت سیزدهم برای حل مشکل مسکن جدی است
  • کاهش نرخ بیکاری در کشور/ دولت از برنامه‌های اعلامی خود عقب نیست
  • کاهش نرخ بی‌کاری در کشور/ دولت از برنامه‌های اعلامی خود عقب نیست
  • کمبود آمبولانس در خرمشهر بیداد می‌کند
  • روند روبه رشد صادرات خراسان شمالی
  • نمایندگان خراسان شمالی در اردوی استعدادیابی بسکتبال حضور دارند
  • دختر موتورسوار اهل خراسان شمالی به مسابقات جهانی اعزام می‌شود