Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@05:45:57 GMT

۶۲۹ دانشجوی خارجی در دانشگاه کردستان تحصیل می‌کنند

تاریخ انتشار: ۳۰ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۴۱۲۳۷

۶۲۹ دانشجوی خارجی در دانشگاه کردستان تحصیل می‌کنند

رحمت صادقی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: یکی از راهبردهای اصلی دانشگاه ارتقای وجهه بین‌المللی آن است که تلاش شده تا با افزایش دانشجوی خارجی دانشگاه، انعقاد تفاهم نامه با دانشگاه‌های خارجی، برگزاری سمینار و کنفرانس مشترک با دانشگاه‌های خارجی و تبادل دانشجو، کارمند و استاد با دانشگاه‌های معتبر خارجی در قالب گرنت‌های اروپایی این وجهه گسترش پیدا کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: فعالیت‌های پژوهشی مشترک با محققین خارجی، طرح پسا دکتری مشترک با اساتید خارجی، اعزام دانشجویان و اساتید به فرصت‌های مطالعاتی، برگزاری دوره‌های تحصیلی یا پودمانی مشترک با دانشگاه‌های خارجی و دعوت از اساتید معتبر بین‌المللی برای ارایه درس از دیگر برنامه‌هایی است که دانشگاه کردستان با انجام آن سعی می‌کند تا نقش خود را در مقوله بسیار مهم بین‌المللی سازی ایفا کند.

رییس دانشگاه کردستان به اجرای برنامه «کافه علم» با ابتکار حوزه روابط بین‌الملل دانشگاه اشاره کرد و افزود: در قالب این برنامه هر هفته یک وبینار بین‌المللی توسط یک چهره علمی بین‌المللی در حوزه‌های مختلف برگزار می‌شود که با استقبال بسیار خوبی هم روبرو شده است.

صادقی با اشاره به برنامه تبادل استاد، دانشجو و کارمند با کشورهای دیگر گفت: سال گذشته ۳۵ دانشجو و هفت استاد و کارمند با دانشگاه‌های معتبر دنیا در قالب ۱۳ گرنت بین‌المللی انجام شد.

وی به انعقاد ۱۰ تفاهم نامه بین‌المللی هم اشاره کرد و گفت: ۲۵ نشست نشست با دانشگاه‌های خارجی و ۴۵ وبینار بین‌المللی در قالب کافه علمی برگزار شد.

صادقی اضافه کرد: بدلیل عملکرد بسیار مناسب کرسی مجازی، آموزش زبان فارسی به غیرفارسی زبانان به دانشگاه کردستان اعطا شده و مدارس تابستانه و زمستانه با دانشگاه دوستی ملل روسیه برگزار شد.

صادقی با بیان اینکه این دانشگاه نقطه ضعف‌های خاصی هم دارد گفت: کم بودن تعداد اعضای هیات علمی و نامناسب بودن نسبت استاد به دانشجو، تعداد کم رشته های مقطع دکتری، وضعیت نامناسب وب سایت انگیسی و فارسی دانشگاه و کمبود در تجهیزات و زیر ساخت‌های آزمایشگاهی از جمله این ضعف‌ها است.

دانشگاه کردستان در سال ۱۳۵۳ کار خود را با عنوان دانش‌سرای عالی سنندج وابسته به دانشگاه تربیت معلم تهران آغاز کرد و در ادامه به عنوان یکی از پردیس‌های دانشگاه رازی کرمانشاه درآمد و در سال ۱۳۷۰ وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ایران، این مرکز آموزش عالی را با عنوان «دانشگاه کردستان» به رسمیت شناخت.

این دانشگاه هم اکنون هشت دانشکده شامل زبان و ادبیات، علوم انسانی و اجتماعی، علوم پایه، کشاورزی، منابع طبیعی، مهندسی، هنر و معماری، علوم‌ پایه و فنی - مهندسی بیجار است و در حال حاضر بیش از ۱۲ هزار دانشجو در ۵۶ رشته کارشناسی، ۱۱۴ رشته کارشناسی ارشد و ۳۰ رشته دکترا در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند.

این دانشگاه با پذیرش بیش از ۶۰۰ دانشجوی خارجی توانسته است در بعد بین المللی هم حرف‌هایی برای گفتن داشته باشد.

برچسب‌ها دانشگاه کردستان دانشجو سنندج عضو هیات علمی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دانشگاه کردستان دانشجو سنندج دانشگاه کردستان دانشجو سنندج عضو هیات علمی اخبار کنکور دانشگاه های خارجی دانشگاه کردستان بین المللی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۴۱۲۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری ۹۷ دانشجوی معترض از ۲ دانشگاه آمریکا

به گزارش خبرگزاری مهر، ماشین سرکوب آمریکا در تداوم سرکوب دانشجویان حامی فلسطین و مخالف اسرائیل در دانشگاه‌های این کشور، ۹۱ تظاهرات کنندگان را در اطراف دانشگاه ویرجینیا و ۶ دانشجوی دانشگاه تگزاس را هم بازداشت کرد.

پایگاه خبری واشنگتن پست روز دوشنبه به وقت محلی گزارش داد که پلیس آمریکا بیش از ۹۰ نفر را محوطه دانشگاه ویرجینیا و ۶ دانشجوی دانشگاه تگزاس را هم بازداشت کرد.

در همین ارتباط، دانشگاه تکنیک ویرجینیا روز دوشنبه به وقت محل اعلام کرد: پلیس بیش از ۹۰ نفر از جمله دانشجویان را در یک چادر اعتراضی در محوطه چمن مرکز زندگی فارغ التحصیلان دانشگاه دستگیر کرد.

مقامات دانشگاه ویرجینیا در بیانیه‌ای اعلام کردند: ۹۱ نفر که ۵۴ نفر از آنان دانشجوی فعلی تکنیک ویرجینیا هستند، دستگیر شدند و همه متهم به ورود غیر قانونی هستند.

پلیس ایالت تگزاس آمریکا نیز دستگیری تعدادی از معترضان در دانشگاه تگزاس در آستین را آغاز کرده است.

تیم خبری سی‌ان‌ان در آستین، شاهد دستگیری حداقل شش دانشجوی معترض در بعد از ظهر روز دوشنبه به وقت محلی بوده است.

گروهی از افسران پلیس با تجهیزات ضد شورش گروهی از معترضان را محاصره کردهاند.

با گذشت ۲۰۶ روز از حملات غیرانسانی اسرائیل به نوار غزه و کشتار هولناک تعداد زیادی از مردم غزه، اعتراضات دانشجویی در سراسر آمریکا از چند روز پیش آغاز شد و همچنان ادامه دارد.

از زمان شروع اعتراض‌ها به جنگ اسرائیل در غزه با عنوان «جنبش همبستگی با غزه» از دانشگاه کلمبیای نیویورک آمریکا و سرایت آن به سایر دانشگاه‌های آمریکا بر اساس گزارش رویترز، حدود ۵۵۰ نفر دستگیر شده‌اند.

کد خبر 6092617

دیگر خبرها

  • دستگیری ۹۷ دانشجوی معترض از ۲ دانشگاه آمریکا
  • اشتغال به تحصیل ٣٤ هزار دانش آموز اتباع خارجی در مدارس استان کرمان
  • تناقض عجیب در پذیرش دانشجویان خارجی و کیفیت دانشگاههای ترکیه
  • تحصیل ۳۴۰۰ دانشجو در دانشگاه فنی و حرفه‌ای چهارمحال وبختیاری
  • تحصیل ۷۰ هزار اتباع خارجی در خراسان رضوی
  • بازداشت دانشجوی معترض به شیوه ای عجیب توسط پلیس آمریکا
  • بازداشت دانشجوی معترض به شیوه ای عجیب توسط پلیس آمریکا + فیلم
  • پویایی در جامعه نیازمند جهادی عمل کردن و تعالی فرهنگ ایثار است
  • «رخ» از مسکو جایزه گرفت/ جایزه بزرگ جشنواره مراکش برای «برنده‌ها»
  • پذیرش دانشجویان خارجی نمایشی از مرجعیت علمی مراکز دانشگاهی