Web Analytics Made Easy - Statcounter

کانادا به دنبال راهی برای اقامت دائم برای حدود ۴۰ هزار فارغ‌التحصیل بین‌المللی از دانشگاه‌های کانادایی است تا نیروی انسانی توانمند را حفظ کند.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، کانادا در پی مسیر ایجاد زمینه‌ای برای جذب حدود ۴۰ هزار فارغ التحصیل بین‌المللی از دانشگاه‌ها و مؤسسه‌های آموزشی است تا فعالانه به اقتصاد این کشور کمک کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



این اقدام بخشی از گام گسترده‌ای است که کانادا برای ایجاد زمینه اقامت دائم بیش از ۹۰ هزار نیروی کار ضروری و فارغ التحصیلان بین‌المللی که مهارت و تجربه لازم را برای مبارزه با همه‌گیری کرونا و تسریع بهبود اقتصادی دارند، انجام می‌دهد.

همراه با فارغ التحصیلان بین‌المللی، دو جریان دیگر به جذب حدود ۲۰ هزار نیروی کار موقت در مراقبت‌های بهداشتی و ۳۰ هزار نیروی انسانی در سایر مشاغل اساسی منتخب وضعیت اقامت دائمی اعطا می‌کند.

این سیاست‌های جدید به افرادی که دارای وضعیت اقامت موقت هستند کمک می‌کند تا آینده خود را در کانادا برنامه‌ریزی و نقشی اساسی در بهبود اقتصادی این کشور ایفا کنند.

برای واجد شرایط بودن در دوره تحصیلات تکمیلی، فارغ التحصیلان بین‌المللی باید واجد شرایط تحصیلات تکمیلی کانادا باشند و در ۴ سال گذشته و نه زودتر از ژانویه ۲۰۱۷ این دوره را به پایان رسانده باشند.

مسیر تسریع در امر اقامت دائم، مشکلات فارغ‌التحصیلان بین المللی را ریشه‌یابی و آنان را به اقامت در کانادا ترغیب می‌کند چراکه این کشور به حفظ نیری کار مستعد و حل چالش‌های جدی جمعیتی فکر می‌کند.

اداره مهاجرت، پناهندگان و شهروندی کانادا همچنین اجازه کار پس از فارغ التحصیلی را به دانشجویان بین المللی ناچار به تحصیل آنلاین می‌دهد تا اطمینان حاصل کند که فرصت‌های کار را پس از فارغ التحصیلی از دست نمی‌دهند.

مسیر جدید برای اخذ اقامت همچنین به کانادا کمک می‌کند تا برنامه سطح مهاجرت خود را در سال ۲۰۲۱، با هدف استقبال از ۴۰۱ هزار نیروی انسانی جدید که به گفته دولت به ایجاد شغل و رشد طولانی مدت کمک می‌کند، تحقق بخشد.

دانشگاه‌های کانادا پیش از این اعلام کرده بودند که این اهداف مهاجرت نشانه مثبتی برای دانشجویان بین‌المللی است که کانادا مشتاق استقبال از استعداد‌های ماهر از سراسر جهان است.

دانشجویان بین‌المللی، سالانه بیش از ۲۲ میلیارد دلار به اقتصاد کانادا کمک می‌کنند و آن‌ها قابلیت‌ها را برای دانشجویان داخلی گسترش می‌دهند. این کشور، ایجاد برنامه‌ای برای پذیرش دانشجویان را در قالب ۳ روند در ماه مه ۲۰۲۱ آغاز می‌کند. جریان تحصیلات تکمیلی در ۵ نوامبر ۲۰۲۱ پایان می‌یابد و پس از دریافت ۴۰ هزار درخواست این فرآیند پایان می‌یابد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: معاونت علمی و فناوری فارغ التحصیلان دانشگاهی کانادا مهاجرت دانشجویان فارغ التحصیلان بین المللی اقامت دائم هزار نیروی ۴۰ هزار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۴۱۵۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارائه خدمات به بیش از ۱۶۰۰ سرمایه‌گذار و فعال اقتصادی

ایسنا/خراسان رضوی مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان رضوی از ارائه خدمات به بیش از ۱۶۰۰ سرمایه‌گذار و فعال اقتصادی توسط دفتر ویژه نمایندگی سرمایه‌گذاران خارجی فراجا استان در پنج ماه گذشته خبر داد.

سیدحامد حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا درباره عملکرد دفتر نمایندگی ویژه سرمایه‌گذاران خارجی فراجا خراسان رضوی که سال گذشته با هدف سهولت در ارائه خدمات به سرمایه‌گذاران در حوزه فراجا در خراسان رضوی افتتاح شد، اظهار کرد: به‌دلیل تعداد بالای سرمایه‌گذاران خارجی در خراسان رضوی، افتتاح این مرکز از آبان‌ ماه سال گذشته مورد استقبال سرمایه‌گذاران خارجی قرار گرفت. در این دفتر، خدماتی از جمله صدور و تمدید مجوز اقامت و خروج و مراجعت کثیر سرمایه‌گذاران، مجوز اقامت و خروج کارشناسان سرمایه‌گذار و خروج قطعی و تمدید روادید کارشناسان سرمایه‌گذاری انجام می‌شود.

وی همچنین توضیح داد: مجوز اقامت سرمایه‌گذاران نسبت به ثبت سرمایه به‌صورت شش ماهه، یک ساله، سه ساله و پنج ساله با درج مهر ماده ۳۵ انجام می‌شود.

او با اشاره به عملکرد دفتر نمایندگی ویژه سرمایه‌گذاران خارجی خراسان رضوی از ۲۰ آبان ماه ۱۴۰۲ تا ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ گفت: در این مدت، به ۷۲۱ سرمایه‌گذار خدمات مختلفی ارائه شده است. در این مدت، صدور مجوز تمدید اقامت شش ماهه سرمایه‌گذاران ۹۳ مورد به میزان ۱۳ درصد از مجموع کل، صدور و تمدید مجوز اقامت یک ساله برای سرمایه‌گذاران ۲۹۴ مورد به میزان ۴۴ درصد، صدور و تمدید اقامت سه ساله برای سرمایه‌گذاران به تعداد ۶۰ مورد به میزان هشت درصد، صدور مجوز خروج و مراجعت کثیر کارشناس ۷۱ مورد به میزان ۱۰ درصد، تمدید روادید به تعداد ۷۹ مورد و به میزان ۱۱ درصد، صدور مجوز اقامت یک ساله و خروج و مراجعت کثیر کارشناس به تعداد ۹۹ مورد و به میزان ۱۴ درصد و صدور خروج قطعی سرمایه‌گذاران به تعداد ۲۵ مورد و به میزان سه درصد از مجموع کل بوده است. 

دفتر نمایندگی ویژه سرمایه‌گذاران خارجی فراجا خراسان رضوی سال گذشته در مراسمی با حضور رئیس سازمان اطلاعات فراجا افتتاح شد و اختیار ارائه خدمات موضوع آیین‌نامه ماده ۳۵ قانون تشویق و حمایت از سرمایه‌گذاری در حوزه نیروی انتظامی اعم از صدور مجوز اقامت، روادید و سایر خدمات قابل ارائه به سرمایه‌گذاران خارجی، خانواده سرمایه‌گذار و افراد تحت تکفل سرمایه‌گذار (پدر، مادر، خواهر، برادر)، مدیران، کارشناسان خارجی و بستگان درجه یک آن‌ها و خدمات مشابه برای فعالان اقتصادی در مشهد به این دفتر ویژه تفویض شد.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • تعهد اشتغال ۷۵۰۰ فارغ‌التحصیل بیکار در همدان
  • طعنه سنگین مجری صداوسیما به ژیلا صادقی
  • بیانیه انجمن اسلامی فارغ‌التحصیلان آمریکا و کانادا در پی جنبش جهانی حمایت از فلسطین
  • ارسال کمک های مردمی به حساب مولانا عبدالحمید کیهان را شاکی کرد /یکی از افراد نزدیک به او و خانواده اش در هتل های گران‌قیمت تهران اقامت داشتند
  • عصبانیت کیهان از ارسال کمک های مردمی به حساب مولانا عبدالحمید /یکی از افراد نزدیک به او و خانواده اش در هتل های گران‌قیمت تهران اقامت داشتند
  • بیانیه انجمن اسلامی فارغ التحصیلان آمریکا و کانادا در پی جنبش جهانی حمایت از فلسطین
  • تظاهرات ضدصهیونیستی در دانشگاه‌های کانادا + فیلم
  • ارائه خدمات به بیش از ۱۶۰۰ سرمایه‌گذار و فعال اقتصادی
  • رزرو هتل تفلیس ارزان یا لوکس؟
  • قبول شدگان ماده ۲۸ پس از قبولی در آزمون استخدامی آموزش و پرورش باید چه کنند؟