Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-09@02:07:30 GMT

آغاز عملیات اجرایی تصفیه‌خانه غرب اهواز تا ماه آینده

تاریخ انتشار: ۳۰ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۴۱۶۳۰

آغاز عملیات اجرایی تصفیه‌خانه غرب اهواز تا ماه آینده

ایسنا/خوزستان مدیر شرکت آب و فاضلاب اهواز آخرین وضعیت پروژه ساماندهی وضعیت فاضلاب شهری اهواز را تشریح کرد.

احمد باقری در حاشیه بازدید اصحاب رسانه از پروژه ساماندهی وضعیت فاضلاب شهری اهواز که امروز (۳۰ فروردین‌ماه) انجام شد، اظهار کرد:‌ در سال گذشته ۸۰ کیلومتر لوله‌گذاری فاضلاب در اهواز انجام شد.

به گزارش ایسنا، وی افزود: با توجه به نوع زمین اهواز، شرایط این شهر با دیگر استان‌ها قابل مقایسه نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگر کسی که در زمینه آب و فاضلاب کار کرده، بخواهد در اهواز با این نوع زمین و در عمق ۱۲ متر سپرکوبی و کار کند، متوجه سختی کار می‌شود. در جایی که سپرکوبی و در عمق کار می‌کنیم، روزانه تنها ۲.۲ متر لوله‌گذاری می‌شود و این مساله، نشان از سختی زیاد کار است.

باقری بیان کرد: کار در زمینه شبکه فاضلاب در خوزستان به ویژه در اهواز با سختی زیاد همراه است. کار در عمق است و در این عمق، تاسیسات زیرزمینی و لوله گاز و نفت داریم. اکنون که می‌خواهیم کار را در کوت عبدالله فعال کنیم نیز شاید نشود. حدود ۱۰ جلسه در فرمانداری اهواز برای عبور از تاسیسات برگزار شده تا حین عملیات، اتفاقی رخ ندهد.

مدیر شرکت آب و فاضلاب اهواز گفت: طرح جامع فاضلاب اهواز یک موافقتنامه دارد و  مقام معظم رهبری به این طرح کمک کرده است یعنی منبع مالی جدید آمده است و صندوق توسعه ملی به کار قرارگاه خاتم الانبیاء برنمی‌گردد. اجرای تصفیه‌خانه شرق اهواز، تعویض خطوط و بهسازی ایستگاه‌های پمپاژ باید انجام شوند که این موارد، جزو کار قرارگاه خاتم الانبیاء نیستند و در برنامه صندوق توسعه ملی دیده شده‌اند.

باقری با اشاره به اعتبار اختصاص داده شده از صندوق توسعه ملی در خصوص اجرای پروژه‌های فاضلاب، گفت: پول رایج ایران، ریال است که سازمان مدیریت اعتبار را به صورت ریالی به ما ابلاغ کرده است. اعتبار ۵۷۰ میلیارد تومان سر موقع اختصاص داده نشد و اکنون ابلاغ شده است.

وی بیان کرد: تیرماه، پایان سال مالی است. از طرفی محدودیت تیرماه را داریم و از طرف دیگر سازمان مدیریت نیز پول را دیر اختصاص داده است. از قبل گفته بودیم اگر سازمان مدیریت به موقع اعتبار را اختصاص دهد ما نیز به موقع کارمان را انجام می دهیم.

مدیر شرکت آب و فاضلاب اهواز تصریح کرد: اکنون همه کارگاه‌های فعال دارند از پول خود کار می‌کنند. در اهواز انجام یک متر لوله‌گذاری، حدود ۱۳ تا ۱۴ میلیارد تومان هزینه دارد که این عدد با جاهای دیگر بسیار متفاوت است.

وی با بیان اینکه اجرای پروژه تصفیه‌خانه شرق اهواز از اعتباری که از صندوق توسعه ملی اختصاص می‌یابد اجرا می شود، گفت: طبق برنامه امیدواریم تا شهریورماه یا زودتر این تصفیه‌خانه وارد مدار شود. با وجود اینکه کلنگ تصفیه‌خانه غرب زده شد اما به دلیل اینکه فاینانس آن مربوط به چین بود و بانک مرکزی پول را دیر به کشور چین واریز کرد هنوز عملیات آن آغاز نشده است که امیدواریم در یک ماه آینده عملیات اجرایی آن آغاز شود.

باقری بیان کرد: تاکنون ۵۷۰ میلیارد تومان معادل یک سوم کل اعتبار از صندوق توسعه ملی ابلاغ شد که ۲۵۰ میلیارد تومان در سال ۹۹ اختصاص داده شده و مابقی در سال ۱۴۰۰ اختصاص می‌یابد. در کشور ما که تورم بالا است، شب می‌خوابیم صبح بیدار می‌شویم همه چیز تغییر می‌کند.

وی افزود: ما پیش‌بینی کرده بودیم که یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان را سال ۹۹ اختصاص دهند اما تاکنون که در سال ۱۴۰۰ هستیم هنوز یک سوم پول اختصاص داده شده است و در سال ۱۴۰۰ فعلا چیزی از صندوق توسعه ملی به ما اختصاص داده نشده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی اخبار اقتصادی خوزستان آب و فاضلاب صندوق توسعه ملی میلیارد تومان فاضلاب اهواز اختصاص داده آب و فاضلاب تصفیه خانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۴۱۶۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات اجرایی پروژه کمربندی قلعه‌نو آغاز شد

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان تهران با اشاره به معارضان پروژه کمربندی قلعه‌نو و موافقت نکردن مالکان گفت: تملک اراضی از طریق مراحل قضایی در حال انجام است و اجرای پروژه را آغاز کردیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، امیر حسین آزاددوار در رابطه با اجرای طرح کمربندی قلعه‌نو اظهار کرد: از حدود دو سال پیش طرح احداث کمربندی برای رفع ترافیک قلعه‌نو مطرح شد و قرار بود فقط مطالعه فنی و اجرای پروژه بر عهده اداره کل راه و شهرسازی باشد و تملک مسیر و اخذ استعلامات و مجوزها وظیفه ما نبود.

وی افزود: به ما اعلام شد که مشکلی بابت تملک وجود ندارد و بر همین اساس، فروردین ۱۴۰۲، این پروژه را کلنگ زنی کردیم اما متوجه شدیم مالکان زمین‌ها موافق نیستند و اگر می‌دانستیم معارضین رفع نشده است، کلنگ زنی نمی‌کردیم.

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان تهران ادامه داد: در آئین کلنگ‌زنی نیز مدیرکل وقت راه و شهرسازی گفته بود؛ اگر مشکلی بابت تملک نباشد اجرای طرح را یک ساله انجام می‌دهیم. اما مالکان مخالف بودند و به همین دلیل پروژه اجرا نشد.

آزاددوار تاکید کرد: طی یک سال گذشته بیش از ۲۰ جلسه با حضور متولیان امر برای رفع این مشکل برگزار شد و در نهایت قرار شد که بحث تملک را هم اداره کل راه و شهرسازی انجام دهد لذا از طریق حوزه حقوقی ورود کردیم.

وی با بیان اینکه مالکان را شناسایی کردیم، تصریح کرد: مالکان توافق نمی‌کردند و ناچار شدیم مسیر قضائی را طی کنیم که با همکاری دادستان مراحل قضائی انجام شد و اکنون در حال واریز مبالغ مالکان هستیم که تاکنون دو قطعه زمین آزاد شده و مجوز ماده ۲۳، استعلامات، مطالعات فنی و اقتصادی، مجوزهای حوزه پدافند غیرعامل و تاییدیه‌های محیط زیست گرفته شده و عملیات اجرایی پروژه را شروع کردیم.

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان تهران عنوان کرد: مسیرهای قضائی چون طولانی است احتمالاً سرعت انجام کار کُند باشد و کار به طور مرحله به مرحله در حال انجام است. اگر مشکل معارضین را نداشتیم طرح یک ساله انجام می‌شد اما با توجه به طی مسیر قضائی ممکن است حدود یک سال و نیم طول بکشد.

آزاددوار با اشاره به اینکه اعتبار مصوبه سفر ریاست جمهوری برای این طرح ۱۰۰ میلیارد تومان بود، اضافه کرد: برای اجرا و تملک کل پروژه اعتبار اولیه ۶۰۰ میلیارد تومان برآورد شده است اما هزینه‌ها بیشتر از این نیز خواهد شد و باید این اعتبارات از ظرفیت‌های ملی و استانی تأمین شود.

وی با اشاره به وضعیت ترافیک در قلعه‌نو، اضافه کرد: برای احداث کمربندی در این شهر باید خیلی زودتر اقدام می‌شد ولی به هر حال اجرای طرح شروع شد و با تکمیل آن، ترافیک در این منطقه رفع خواهد شد.

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان تهران گفت: طول مسیر در حدود ۲ کیلومتر است که یک سری رمپ‌ها و برگشتی‌ها نیز به آن اضافه می‌شود و یک تقاطع در عشق آباد چالطرخان احداث خواهد شد که با احتساب این موارد طول اجرایی پروژه در حدود ۴ کیلومتر است.

به گزارش ایمنا، تردد روزانه هزاران خودرو در محور ری – ورامین که تنها راه مواصلاتی مردم شهرستان‌های ورامین، قرچک و پیشوا به پایتخت است، باعث ایجاد ترافیک در شهر قلعه‌نو می‌شود. بیست‌ونهم فروردین ۱۴۰۲، پروژه کمربندی قلعه‌نو کلنگ‌زنی شد و اکنون پس از یک سال، اجرای این طرح آغاز شده است.

شهر قلعه‌نو در شهرستان ری و در محور ری – ورامین قرار دارد.

کد خبر 751066

دیگر خبرها

  • اجرای پروژه‌های فاضلاب رشت با قراردادی بالغ بر ۱۴۰۰ میلیارد تومان
  • فاضلاب شهر بندر عباس سر و سامان می گیرد
  • مزارع آلوده به آب فاضلاب در شیراز امحاء شد
  • امحای ۹۰ هکتار از مزارع آبیاری شده با فاضلاب در شیراز آغاز شد
  • قصه فاضلاب بندرعباس و تدبیر دولت ‌برای پایان بی‌تدبیری‌ها
  • عملیات اجرایی پروژه کمربندی قلعه‌نو آغاز شد
  • پاسخ عجیب آبفا خوی به بوی بد فاضلاب: مربوط به برخی فصول سال است!
  • آغاز عملیات اجرایی ساخت مجتمع پرورش اسب در شهرکرد
  • آغاز عملیات آسفالت معابر کوی نورد اهواز
  • تصفیه فاضلاب ١١ شهر و روستای استان همدان