Web Analytics Made Easy - Statcounter

غفاریان طوسی گفت: در سال گذشته از ابتدا سال تا ۱۳ اسفند ماه، ۹۵ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان پرونده ای که در ستاد دیه آمده با ۷۳۸ نفر مددجو به فصل خصومت و جبران خسارت منجر شده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، «جواد غفاریان قدیرزاده طوسی» امروز دوشنبه (30 فروردین) در نشست خبری با موضوع سنت حسنه گلریزان آزادی زندانیان جرائم غیر عمد در ایام ماه مبارک رمضان اظهار داشت: در سال گذشته با توجه به شیوع کرونا جشن گلریزان برگزار نشد اما با استفاده از ظرفیت هایی چون تبلیغات، رسانه ها، محله ها و خیرین  زمینه آزادسازی زندانیان جرایم غیر عمد زیادی فراهم شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیرعامل ستاد دیه خراسان رضویی افزود: امسال نیز مانند سال گذشته مراسم جشن گلریزان برگزار نمی شود لذا نیازمند است تا با استفاده از ظرفیت هایی چون رسانه، تبلیغات و .. حداکثر استفاده را ببریم .

 

وی با بیان اینکه هر جشن گلریزان در شهرستان مبلغ جمع آوری شده فقط برای آزادی زندانیان همان شهرستان استفاده می شود؛ گفت: مشهد دارای ۱۷۶ محله است که ۱۶۳ محله به صورت فعال با 8 عضو با ما همکاری دارند.


قدیرزاده طوسی افزود: امسال برای اولین سال با پویش «هر محله آزادی یک زندانی» در کمک به آزادی زندانیان جرایم غیرعمد راه اندازی می شود و این پویش با کمک شورای اجتماعی محلات، اعتماد سازی و تبلیغات به آزادسازی زندانیان جرایم غیر عمد کمک خواهد کرد.


وی با بیان اینکه از زمان تشکیل پرونده برای زندانی در زندان تا ورود پرونده به ستاد دیه دو ماه زمان می برد؛ گفت: طی این دو ماه زندانیانی که توانایی پرداخت دیه را دارند پرداخت می کنند و یا شاکی رضایت می دهد و یا خانواده زندانی با شاکی برای آزادسازی زندانی به تفاهم می رسند.


مدیرعامل ستاد دیه خراسان رضویی بیان کرد: زمانی که مددجویان جرایم غیرعمد وارد زندان می شوند، پرونده ای برای آنها تشکیل می شود و بعد از بررسی اینکه این افراد استحقاق کمک دارد، پرونده به ستاد دیه فرستاده می شود. بعد از بررسی های ستاد دیه به عنوان نهاد مردمی تحقیقاتی توسط گروه تحقیق که شامل خدام آستان قدس رضوی و گروه خیرین می شود که فرد توانایی پرداخت دیه را دارد یا خیر. اگر فرد زندانی توانایی پرداخت دیه را نداشته باشد این گروه با شاکی وارد مذاکره می شوند.


وی با بیان اینکه ستاد دیه برای کمک به زندانی جرایم غیرعمد نیازمند حضور سه رکن خانواده زندانی ، شاکی و ستاد دیه اس؛ افزود: خانواده زندانی و شاکی باید برای کمک پای کار باشد،  ستاد دیه نیز با انجام تحقیقات، در صورتی که اعسار شامل فرد شود، اعسار داده می شود و یا تسهیلات تا سقف ۲۰۰ میلیون تومان ۲۰ ساله با کارمزد ۴ درصد در بانک های ملی، ملت، صادرات و تجارت به این زندانیان پرداخت می شود و یا از طریق ستاد دیه پول پرداخت می شود.


قدیرزاده طوسی اظهار داشت: اگر زندانی ضامن برای گرفتن تسهیلات بانکی نداشت و یا به هر دلیلی نتواند تسهیلات دریافت کند و شاکی هم رضایت ندهد از طریق وکلای افتخاری و دبیرخانه وکلای ترمیمی برای فرد زندانی تقاضای اعسار می شود که فرد بعد از آزادی باید پرداخت نماید.


وی با ذکر این مطلب که ستاد تنها یک بار می تواند به زندانی جرایم غیر عمدکمک کند و در صورتی که فرد دوباره گرفتار زندان شود این ستاد نمی تواند ورود کند؛ گفت: بدهکاران مالی، ضمانت چک برگشتی که فرد برشکست شدند، دیه غیر عمد، جرایم شبه عمدی که بررسی شود، حوادث کارگاهی ، نفقه و ... شامل جرایم غیر عمد می شود که می تواند این ستاد به صورت های مختلف کمک نماید.


مدیرعامل ستاد دیه خراسان رضویی با بیان اینکه تا سقف ۱۰۰ میلبون تومان به زندانیان مهریه وام تعلق می گیرد و کمک دیگری نمی شود؛ گفت: در زندان های اسنان ۵۳۹ نفر مددجو شامل ۱۴ خانم و ۵۲۵ آقا محکومین جرایم غیر عمد هستند که با 363 نفر عمده این افراد در زندان مشهد هستند.


وی با اشاره به تصویب قانون بیمه شخص ثالث که نقش موثری در ازاد سازی زندانیان جرایم غیرعمد دارد؛ گفت: این قانون برای آزادی زندانیانی که در این خصوص به زندان می روند کمک شایانی کرد چرا که از محل تامین خسارت مدنی منابع آن تامین و پرداخت می وشود.


قدیرزاده طوسی بیان کرد: در سال گذشته از ابتدا سال تا ۱۳ اسفند ماه ۹۵ میلیارد و ۲۰۰ میلبون تومان پرونده ای که در ستاد دیه آمده به فصل خصومت و جبران خسارت منجر شده با ۷۳۸ نفر مددجو و تعداد چند برابر این رقم شاکی داشتند که ۳۲ میلیارد تومان از ۹۵ میلبارد تومان را گذشت شاکی داشته باشند.


وی افزود: در این پرونده ها بیش از ۱۱ میلیاد و ۶۰۰ میلیون تومان آورده خانواده مددجو بوده است، بیش از ۹ میلبارد و ۴۰۰ میلبون تومان تسهیلات بانکی و صندوق خسارت دیه و قریب به ۲۶ میلیارد و ۶۶ میلبون تومان پذیرش اعسار بوده است.


مدیرعامل ستاد دیه خراسان رضوی گفت: در این میان قریب به ۱۵ میلیارد۵۷۳ میلبون تومان از طریق ستاد دیه کمک بلاعوض شده است.

 

وی در پایان گفت: افرادی که تمایل به شرکت در این امر خیر دارند از طریق شماره کارت بانک ملی به شماره 6037991899949329، شماره کارت بانک صادرات به شماره 6037691990141988، شماره حساب بانک ملی به شماره 0105946948007 و شماره حساب بانک صادرات به شماره 0108011550001 و یا از طریق پرداخت آنلاین khorasanipro.ir مبالغ خود را واریز نمایند.

 

پایان پیام/648

منبع: شبستان

کلیدواژه: ستاد دیه خراسان رضوی آزادی زندانیان جرایم غیرعمد جشن گلریزان زندانیان جرایم غیر آزادی زندانیان جرایم غیر عمد جرایم غیرعمد جشن گلریزان سال گذشته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۴۱۶۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خیران برای آزادی ۲۴۷ زندانی جرائم غیر عمد در کرمان پیش قدم شوند

سید حجت الله موسوی قوام گفت: از ابتدای امسال تاکنون، ۳۱ زندانی جرائم غیرعمد از زندان‌های استان کرمان با مبلغ ۵ میلیارد و ۴۴۰ میلیون تومان آزاد شده اند.  

وی افزود: ۶۵ درصد این مبلغ از محل کمک‌های مردمی و خیرن و بقیه این مبلغ از ستاد دیه کشور، بانک ها، صندوق تامین خسارت و ستاد دیه استان کرمان و اخذ رضایت شاکی بوده است.

مدیر عامل ستاد دیه استان کرمان با اشاره به اینکه هم اکنون ۲۴۷ زندانی جرائم غیرعمد در زندان‌های استان کرمان به سر می‌برند، بیان داشت: از این تعداد، ۱۰۷ نفر بدهکار مهریه و ۱۲ نفر بدهکار نفقه، ۱۲۴ نفر بدهکار مالی و بقیه آن ها شبه تصادفات هستند که برای آزادی این تعداد، ۴۰ میلیارد تومان نیاز است تا این افراد به آغوش گرم خانواده برگردند.

وی گفت: از این تعداد موجودی زندانی جرائم غیر عمد، ۴۵ نفر ورودی امسال هستند، ۱۹۱ نفر ورودی سال ۱۴۰۲ و بقیه آن ها ورودی سال ۱۴۰۱ هستند که نیاز به فرهنگسازی در جامعه دارد و اولویت ستاد دیه برای آزادی این زندانیان ورودی سال‌های قبل است.

موسوی قوام با بیان اینکه بالاترین آمار موجودی زندانیان جرائم غیر عمد مربوط به زندان کرمان و کم‌ترین آن، مربوط به زندان شهربابک است، تصریح کرد: زندان کرمان با ۱۱۱ بیش‌ترین مددجو و شهربابک با ۴ نفر، کم‌ترین آمار موجودی زندانیان جرائم غیر عمد است.

مدیر عامل ستاد دیه استان کرمان تصریح کرد: طی ۲ماهه نخست امسال، ۲۶ جشن گلریزان داشته ایم که حدود ۳۰ میلیارد تومان تعهد خیران بوده است که تاکنون ۷۰ درصد آن وصول شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • آزادی ۱۲ زندانی جرائم غیر عمد در سال جاری
  • کمک ۵۰ میلیون تومانی معلمان نیکوکار برای آزادی همکارشان
  • خیران برای آزادی ۲۴۷ زندانی جرائم غیر عمد در کرمان پیش قدم شوند
  • این شهر بیشترین زندانی جرایم غیرعمد را دارد
  • بیشترین زندانی غیرعمد در تهران
  • تهران بیش‌ترین زندانی جرایم غیرعمد را دارد
  • تهران بیشترین زندانی جرایم غیرعمد را دارد
  • تهران بیشترین زندانی غیرعمد را دارد
  • آزادی ۱۳۷ زندانی جرایم غیرعمد در استان بوشهر
  • جشن گلریزان در شهرستان دیلم برگزار شد