Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین، غلام رضا سلیمانی، مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری صدرتامین در اولین جلسه کمیته معدن تاصیکو و شرکت های تابعه در سال ۱۴۰۰، گفت: تا اوایل اردیبهشت ماه سال جاری کمیته معدن در تمامی شرکت های معدنی و صنایع معدنی با حضور کارشناسان شرکت ها، صاحب نظران و به ریاست مدیران عامل تشکیل شود.
وی ادامه داد: کمیته معدن تاصیکو در حال تدوین برنامه و دپارتمان معدنی جهت هدایت شرکت های تابعه در راستای نزدیک شدن به استانداردهای معدنی داخلی و خارجی، تهیه فرصت های سرمایه گذاری و تهیه طرح های توجیهی جهت حضور کلیدی و اثر بخش در سطح معدن و فرآورده های معدنی کشور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بنا به گفته وی تا به امروز در کمیته معدن تاصیکو مطالعات وسیعی در زمینه های، سنگ آهن، مس، طلا، کرومیت، دولومیت، زغالسنگ، کائولن و خاک های معدنی – صنعتی در استان‌های مختلف کشور انجام گرفته و در این بخش ها به دستاوردهای با ارزشی رسیده است بطوریکه در حال حاضر تاصیکو توانسته در زمینه تحقیقات پژوهشی، مطالعات اکتشافی، استخراج و فرآوری و صادرات مواد معدنی جایگاه قابل توجهی را در کشور به خود اختصاص دهد.
وی به تشکیل تیم های نظارتی اشاره کرد و بیان داشت: براساس مصوبات سال گذشته کمیته معدن، تیم های نظارتی متشکل از کارشناسان خبره هلدینگ و شرکت های تابعه از ابتدای سال ۱۴۰۰ کار خود را در تاصیکو آغاز خواهند کرد و مجموعه اقدامات شرکت هایی همانند صنایع خاک چینی ایران، معدنی املاح ایران، پارس تامین، فرآورده های نسوز ایران، طلای کردستان، پودر بندر امام و زغال سنگ پروده طبس را بازدید و گزارشات خود را جهت تجزیه و تحلیل در اختیار کمیته معدن ستاد قرار می دهند تا تصمیات لازم در خصوص این شرکت ها در هلدینگ گرفته شود.
سلیمانی در ادامه به استفاده از تکنولوژی در شرکت های معدنی و صنایع معدنی اشاره کرد و بیان داشت: بخش معدن از لحاظ کاربرد فناوری با بخش های پیشران فاصله زیادی دارد و با توجه به حضور و راه اندازی شرکت های دانش بنیان در این بخش انشالله شاهد تحولات کلیدی باشیم.
وی ادامه داد: تاصیکو در راستای حرکت و بهره مندی از فناوری، شرکت شتابدهنده صدرفردا را در مرداد ماه سال ۱۳۹۹ افتتاح کرد و در سال جاری تلاش داریم اولین رویداد هوشمند معدنی را با مشارکت تمامی شرکت های معدنی و صنایع معدنی هلدینگ برگزار کند.
سلیمانی در پایان به عصر جدید عناصر استراتژیک در حوزه معدن اشاره کرد و بیان داشت: کمیته معدن ملزم به تدوین برنامه ای جهت حرکت به سمت عناصر معدنی جدید است.  بنابر گزارشات بین المللی، عناصر استراتژیک معدنی همانند منیزیوم، نیکل، لیتیوم و ... با بهره مندی از تکنولوژی و فن آوری دنیای جدید این حوزه را تشکیل خواهند داد و ما در این خصوص باید در کشور پیشگام باشیم.

  پربیننده ترین جوابیه «گروه سام» به خبر عدم وجود خط تولید محصولات سامسونگ در ایران تختال عرض ۲متر، محصولی ۱۰۰درصد ایرانی با کیفیتی مشابه محصولات خارجی ایران جزو ۱۰کشور نخست تولیدکننده فولاد جهان شد پذیرش میلگرد و شمش طلای دو شرکت در بازار اصلی بورس کالا سنگ آهن دانه‌بندی "چادرملو" در بورس کالا پذیرش شد

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: صنایع معدنی کمیته معدن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۴۱۷۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رویداد صدرا با حضور ۶۰ شرکت در دانشگاه آزاد بوئین‌زهرا آغاز شد

رضا شعبان‌نژاد، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوئین‌زهرا در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری آنا از آغاز رویداد صدرا با حضور  ۶۰ شرکت در این واحد دانشگاهی خبر داد و اظهار کرد:‌ این رویداد صدرا با شعار صنعت، دانشگاه، راه اشتغال و برای اشتغال همزمان با تحصیل دانشجویان و با حضور فعال نمایندگان صنایع بزرگ در دانشگاه به‌منظور مصاحبه، جذب و استخدام دانشجویان و دانش‌آموختگان توانمند برگزار می‌شود.

وی افزود: هدف رویداد صدرا ارتباط دانشگاه با صنعت، اشتغال آفرینی، استفاده از دانشجویان به‌عنوان کارآموز و کارورز، افزایش مهارت‌های شغلی، آشنایی دانشجویان با چالش‌های واقعی صنعت، تبدیل ایده‌های علمی به محصولات صنعتی و تجاری، حمایت مالی صنایع از پایان‌نامه‌ها است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوئین‌زهرا گفت: با توجه به شعار سال و توسعه مقام معظم رهبری بر اشتغال و راهبرد‌های کلان دانشگاه و پیشبرد دانشگاه به سوی فعالیت‌های دانش‌بنیان، فناورانه و ارتباط مؤثر بین دو گروه صنعت و دانش‌آموختگان این نمایشگاه برگزار می‌شود.

شعبان‌نژاد عنوان کرد:‌ دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوئین‌زهرا در راستای برگزاری رویداد صدرا برای مشارکت هر چه بیشتر صنایع با شهرک‌های صنعتی اشتهارد، آراسنج، پاسارگارد و شهرک صنعتی‌های حومه چندین جلسه برگزار کرده و با دعوت از صنعتگران بر لزوم ارتباط بین دانشگاه و صنعت برای پیشبرد ایران تأکید کرد همچنین با حضور در ادارات سطح شهر و مسئولان شهری و مدارس در ارتباط با هماهنگی دانش‌آموزان و قشر‌های تحصیل‌کرده برای بازدید از نمایشگاه و گرفتن ایده‌های شغلی و ورود به صنعت تأکید شده است.

بازدید وزیر کشور از غرفه واحد بوئین‌زهرا در نمایشگاه ایران اکسپو

در راستای شناسایی فرصت‌های صادراتی ایران و ارائه محصولات تولیدی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوئین‌زهرا در ششمین نمایشگاه بین‌المللی ایران اکسپو ۲۰۲۴ حضوری فعال دارد. بازدید وزیر کشور از غرفه این واحد دانشگاهی و آشنایی با محصولات تولیدی آن از اتفاقات مهم این رویداد بین‌المللی به شمار می‌رود. رایزنی با صاحبان صنایع و شناساندن ظرفیت‌های واحد بوئین‌زهرا  از دیگر اهداف واحد بویین‌زهرا است.

به گزارش آنا، نمایشگاه بین‌المللی ایران اکسپو از تاریخ ۸ الی ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران در حال برگزاری است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • معرفی برترین شرکت‌های دانش بنیان در حوزه معدن و صنایع معدنی
  • معرفی برترین شرکت‌های دانش بنیان در حوزه معدن و صنایع معدنی 
  • دومین جایزه جوانی جمعیت استان بوشهر برگزار می شود
  • بردسکن، جزیره گنج دورافتاده خراسان رضوی
  • سرمایه‌گذاری ۱۸ همت در بخش معدن و صنایع معدنی آذربایجان شرقی
  • اعلام آمادگی آفریقای مرکزی برای توسعه همکاری‌های معدنی با ایران
  • وزیر آفریقای مرکزی: ما به دنبال دانش ایرانی در حوزه معدن هستیم
  • واگذاری بیش از ۹ هزار فقره انشعاب آب در استان مرکزی
  • گروسی هفته آینده به ایران سفر می‌کند
  • رویداد صدرا با حضور ۶۰ شرکت در دانشگاه آزاد بوئین‌زهرا آغاز شد