Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-26@23:34:48 GMT

صدور مجوز ساخت املاک قولنامه‌ای

تاریخ انتشار: ۳۰ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۴۲۲۴۶

صدور مجوز ساخت املاک قولنامه‌ای

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، طیب حیدری رئیس شورای اسلامی شهر کرمانشاه گفت : باید توجه داشت که بسیاری از املاک حاشیه شهر کرمانشاه قولنامه‌ای هستند و سند ملکی ندارند لذا با توجه به قوانین موجود، تضادی بین ثبت اسناد و شهرداری وجود داشت و در عمل مانع از ساخت و ساز در این املاک می‌شد، اما با تصویب قوانین محلی در شورای شهر فعلی این تعارض حل شد و املاک قولنامه‌ای نیز مجوز ساخت و ساز تجاری و مسکونی گرفتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او گفت : البته باید در نظر داشت که با توجه به شائبه صوری بودن برخی از این املاک و نیز خطر زمین خواری، لذا در قانون جدید، صدور مجوز ساخت و ساز برای املاک داخل طرح تفصیلی شهر منوط به نداشتن معارض حقیقی و حقوقی است.

حیدری افزود: دومین کار مهم شورای پنجم هم تعیین تکلیف تعداد زیادی پرونده در کمیسیون ماده ۱۰۰ بوده است که بیش از ۵۰۰ پرونده دانه درشت را شامل می‌شود. به طور کل ذات ماده ۱۰۰ یعنی تخلف و برای همین مجلس شورای اسلامی در حال اصلاح این قانون است چرا که قانون موجود سرشار از تناقض است و قانون جدید امکان تخلف را به طور کامل سلب می‌کند.

او افزود: در ابتدای شروع کار شورای شهر فعلی پرونده‌های زیادی داشتیم که در کمیسیون ماده ۱۰۰ تعیین تکلیف نشده بودند و شکایات زیادی در دادگاه در جریان بود. اما با تصویب لایحه شورای معماری توسط شورای شهر فعلی بسیاری از پرونده‌ها که به دلیل حکم قلع بنا راکد مانده بودند تعیین تکلیف شدند.

او در مورد محدودیت ساخت ۶۰ درصدی زیربنا ادامه داد: در اینجا باید یادآور شد که جدای از اهمیت نظارت شهرداری در حین ساخت و ساز برای جلوگیری از تخلفات، یکی از دلایل عمده مشکلات به وجود آمده قانون ۶۰ درصد، سطح اشتغال است که از گذشته تغییری نکرده است. نکته‌ای که وجود دارد این است که شهر کرمانشاه ریز دانه است و زمین‌های مسکونی مساحتی بین ۲۰۰ تا ۲۵۰ متر دارند، بنابراین طبق قانون «۶۰ درصد» تنها ۱۲۰ متر از یک زمین ۲۰۰ متری شامل زیربنا می‌شود ضمن اینکه ۲۰ متر آن هم شامل مشاعات است و در نهایت ۱۰۰ متر زیربنای مفید باقی می‌ماند که برای یک خانواده چهار نفره کافی نیست.

او افزود: تغییر این قانون هم نیازمند تصمیم گیری محلی و ارجاع به شواری عالی معماری است، اما متاسفانه تا کنون اراده‌ای برای این کار در شورای شهر کرمانشاه وجود نداشته است.

رئیس شورای اسلامی شهر کرمانشاه در مورد اختلافات با شهردار و تعطیلی جلسات شورای شهر گفت: طبق قانون شواری شهر ماهیانه باید ۲ جلسه داشته باشد و این به معنای تشکیل ۲۴ جلسه در سال و ۹۶ جلسه در طول چهار سال است در حالی که شورای شهر فعلی در مجموع ۲۳۰ جلسه داشته است. با این وجود یک میراث غلطی از گذشته به یادگار مانده است که به دلایل غیر منطقی اعضا می‌توانند در جلسات حاضر نشوند در حالی که باید دلایل مهمی مانند بیماری برای حاضر نشدن در جلسات وجود داشته باشد.

حیدری افزود: برای همین در مقطعی موافقان و مخالفان شهردار در جلسات حاضر نمی‌شدند. اما با همه این اوصاف یکی از موفقیت‌های شورای شهر پنجم ایجاد ثبات در مدیریت شهرداری بوده است، چرا که در گذشته شاهد تغییر سریع شهردار کرمانشاه بودیم که این موضوع خود مانعی برای توسعه شهر محسوب می‌شد. اما این موضوع در شورای شهر فعلی اتفاق نیفتاد و به غیر از سال اول در مابقی عمر شورای شهر، مدیریت شهرداری کرمانشاه ثبات داشته است.

او گفت: با اینکه متاسفانه در زمینه تکنولوژی روز دنیا عقبیم و پارک ها، مجتمع‌های تجاری و معابر شایسته شهروندان نیستند، اما با فعالیت شهرداری «سعید طلوعی» سرمایه گذاری‌ها رونق پیدا کرده است و در این مدت پروژه‌های مهمی مانند تقاطع غیر همسطح امام حسین (ع)، تقاطع غیر همسطح شهید سلیمانی و نیز پیاده راه پارکینگ شهرداری ساخته شده است.

حیدری ادامه داد: امسال با تصویب بودجه سه هزار میلیارد تومانی شهرداری کرمانشاه، انتظار داریم با تزریق بالای هزار میلیارد تومان به پروژه قطار شهری، فاز اول آن تا پایان سال به بهره برداری برسد.

او در مورد اختلافات اعضای شورای شهر کرمانشاه با اینکه شورای شهر همه منتخب مردم هستند و دوستداران زیادی نیز دارند، گفت: متاسفانه در دوره فعلی تشریک مساعی برای ایجاد هم افزایی در بین اعضا وجود نداشت چرا که اختلاف سلیقه با تضاد بسیار متفاوت است و عقل جمعی راهکاری قانونی است تا موضوعی به رای گذاشته شود.

او در مورد وجود فساد اداری در شورای شهر و شهرداری گفت: این تفکر که در شورای شهر و شهرداری فساد وجود دارد را قبول ندارم، اما برای پاک کردن این ذهنیت لازم است تا شهرداری اتاق شیشه‌ای برای نظارت مردم بسازد. به این معنا که تمام تصمیمات برای توسعه شهر باید به صورت عمومی منتشر شود تا مساله‌ای به نام رانت وجود نداشته باشد به طور مثال اگر قرار باشد شهر از جهتی توسعه پیدا کند باید همه از موضوع آگاه باشند.

رئیس شورای اسلامی شهر کرمانشاه به پروژه‌های پیاده‌راه مدرس و تله کابین کرمانشاه اشاره کرد و ادامه داد: همه اعضا شورای شهر موافق طرح پیاده راه خیابان مدرس هستند و به راحتی انجام شدنی است، اما متاسفانه این طرح با اعتراض کسبه متوقف شد. در حالی که با نگاه به سایر کلانشهر‌هایی که این طرح را اجرا کرده اند و می‌بینیم که کوچکترین آسیبی به کسبه نرسیده است ضمن اینکه با توجه به اهمیت این طرح حتی این امکان وجود دارد که به رای مستقیم مردم گذاشته شود.

حیدری افزود: در خصوص تله کابین نیز با اینکه پروژه ارزشمندی است و برای شهر ارزش افزوده ایجاد می‌کند، اما متاسفانه شاهد مخالفت‌هایی با این پروژه هستیم. با اینکه مخالفان، اجرای تله کابین را مانعی برای ثبت جهانی تاق یستان اعلام می‌کنند، اما متاسفانه هنوز میراث فرهنگی به صورت رسمی جواب قانع کننده‌ای در این خصوص نداشته که آیا واقعا اجرای این پروژه به ثبت جهانی تاق بستان آسیب می‌زند یا خیر؟ چرا که در صورت مثبت بودن نظر کارشناسی میراث فرهنگی ما نیز مخالف طرح خواهیم بود و این طرح یا باید متوقف شود یا تغییراتی داشته باشد.

او در خصوص انتخابات و چگونگی راهیابی نخبگان به شورای شهر ادامه داد: باید بپذیریم که انتخابات در کرمانشاه به صورت طایفه‌ای است پس چه بهتر که بزرگان هر طایفه بهترین اشخاص خودشان را برای انتخابات معرفی کنند، ضمن اینکه متاسفانه شاهد انفعال جامعه دانشگاهی در انتخابات نیز هستیم.

حیدری افزود: واقعیت این است که تا جامعه دانشگاهی و فرهیخته به صورت انتخاب کننده و انتخاب شونده حضور فعالی در انتخابات نداشته باشند شاهد رشد شهر نخواهیم بود.

او گفت: مردم بدانند که اگر اعتراضی دارند باید اعتراضشان از مسیر صندوق رای بگذرد تا شاهد تغییر اوضاع باشیم و گرنه با مشارکت نکردن وضعیت تغییر نمی‌کند .

انتهای پیام/د

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شورای شهر املاک شهرداری املاک و مستغلات حاشیه شهر شورای شهر فعلی شهر کرمانشاه اما متاسفانه شورای اسلامی شورای شهر ساخت و ساز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۴۲۲۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ای‌اف‌سی واگذاری استقلال و پرسپولیس را تأیید کرد

به گزارش قدس آنلاین، مصطفی زارعی، مدیر دپارتمان صدور مجوز حرفه‌ای در آیین واگذاری مالکیت استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی که صبح امروز (چهارشنبه) در محل وزارت امور اقتصادی و دارایی با حضور وزیر ورزش و جوانان و احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی، اعضای هیات مدیره باشگاه استقلال و پرسپولیس و همچنین شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس و شرکت‌های تابعه آن و اعضای هیئت مدیره بانک‌های شهر، ملت، تجارت، صادرات، رفاه و اقتصاد نوین برگزار شد، اظهار کرد: یک بیماری ۴۰ ساله درمان شده و امیدواریم اتفاقات خوبی در خصوص این دو باشگاه رخ دهد.

وی افزود: ورزش را باید به عنوان یک صنعت پولساز ببینیم و  بدانیم که ۲ درصد از تولید ناخالص کشورهای پیشرفته را به خود اختصاص می‌دهد و هدفگذاری کشورهای همسایه در سه ساله آینده ۳ درصد است و  باید به این سمت حرکت کنیم و نقطه آغاز این کار، واگذاری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی است.

رئیس صدور کمیته مجوز حرفه‌ای با بیان اینکه یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌ها واگذاری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی بود، اعلام کرد: با کنفدراسیون فوتبال آسیا مسائل را چک کرده‌ایم و مشکلی وجود ندارد و باید سراغ سایر اشکالات برویم و آن‌ها را نیز حل کنیم.

زارعی ادامه داد: امیدوار هستیم هر دو باشگاه مجوز حرفه‌ای بگیرند و سایر مشکلات خود را حل کنند؛ اگر یکی از این دو باشگاه واگذار می‌شد از نظر ای‌اف‌سی مشکل حل می‌شد اما خوشبختانه سهام دو باشگاه به یک اندازه واگذار شد.

مدیر دپارتمان صدور مجوز حرفه‌ای با اشاره به اینکه امیدواریم این اتفاق سرعت حرکت ورزش و فوتبال ایران را بیشتر کند، گفت: از اعضای فدراسیون فوتبال تشکر می‌کنیم چرا که پیگیری بسیاری انجام دادند و وزارت ورزش هم همراه بود و در نهایت این اتفاق رخ داد. همچنین جای تشکر دارد که با همکاری وزارت اقتصاد و سازمان خصوصی سازی مشکلات دو باشگاه حل شد و  یک جلسه نیز با حضور شرکت توسعه و نوسازی اماکن ورزش و سازمان لیگ داشتیم و امیدواریم ورزشگاه آزادی نیز تکان اساسی به خود ببیند.

دیگر خبرها

  • وزارت بهداشت زیر بار صدور مجوز به سیگارهای الکترونیک نمی‌رود
  • عدم صدور کد رهگیری و گرانفروشی؛ بیشترین تخلفات مشاوران املاک
  • عدم صدور کد رهگیری و گرانفروشی؛ بیشترین تخلفات مشاوران املاک اردبیل
  • دستورالعمل جدید صدور پروانه فعالیت کانون‌های تبلیغاتی ابلاغ شد
  • لایحه بودجه ۱۴۰۳ شهرداری کرمانشاه تعیین تکلیف شود
  • گواهی عدم‌حضور چیست و چه فوایدی دارد؟
  • ای‌اف‌سی واگذاری استقلال و پرسپولیس را تأیید کرد
  • صدور حکم قطعی پرونده فساد در مدیریت اسبق شهرداری و شورای شهر تکاب
  • رد ۱۶۰۰ درخواست مجوز صیادی بدون اعلام دلیل
  • صدور مجوز الکترونیک کسب و کار