Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، حسنی، معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کننده با بیان این مطلب که ستاد تنظیم بازار کشور با افزایش قیمت سیمان موافقت کرده است،گفت: هنوز قیمت اعلام نشده است و به زودی اعلام می‌شود.

او با بیان این که نوسان قیمت و کمبود سیمان استان فارس در حال حاضر به علت‌های مختلفی است افزود: از جمله این عوامل می‌توان به اعتراضات و درخواست کارخانه ها‌ی سیمان فارس مبنی بر تقاضای افزایش قیمت اشاره کرد که آن هم به علت افزایش قیمت نهاد‌های تولید، هزینه‌های انرژی، دستمزد کارگران و افزایش دیگر عوامل تولید است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مقام مسئول اظهار امیدواری کرد: صنعت سیمان فارس این وعده را داده که با افزایش قیمت بازار تعدیل شود.

حسنی حذف واسطه‌ها و بررسی لیست توزیع سیمان را از دیگر اقدامات برای تعدیل بازار برشمرد و گفت: خریداران سیمان کارخانه موظف هستند پروانه کسب ارائه دهند و مکان تخلیه سیمان خریداری شده باید به صورت دقیق در بارنامه ذکر شود.

معاون نظارت و بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کننده گفت: ۳۸ عامل مستقیم گران فروشی عرضه خارج از شبکه شناسایی شده و ۱۶۰ مورد تخلف به تعزیرات گزارش شده است.

حسنی گفت: ۸ کارخانه سیمان سیاه و ۲ کارخانه سیمان سفید در فارس فعالیت دارند و از دیگر عوامل گرانی و کمبود سیمان در روز‌های اخیر را می‌توان تعطیلی ۲۰ روزه برخی کارخانجات به علت تعطیلات و تعمیرات برشمرد، ولی در حال حاضر همه کارخانه ها در حال فعالیت هستند و امیدواریم با اعلام نرخ مصوب سیمان این بازار در استان فارس به ثبات برسد.

به گفته حسنی صنعت سیمان فارس در شرایط عادی علاوه بر توان تامین نیاز استان فارس، عمده نیاز‌های استان‌های جنوبی همجوار را نیز تامین می‌کند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: قیمت سیمان افزایش قیمت افزایش قیمت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۴۲۲۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گزارش‌هایی از تخلفات مجتمع‌های بین راهی قم اعلام شد

استاندار قم گفت: گزارش‌هایی از تخلفات مجتمع‌های بین راهی اعلام شده که اداره کل گردشگری موظف است نظارت‌ها را از این مجتمع‌ها افزایش دهد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، سیدمحمد آقامیری در پنجمین جلسه کارگروه تنظیم بازار استان اظهار داشت: این کارگروه مطابق مصوبه هیات وزیران اختیار دارد در راستای مدیریت، تنظیم بازار و جلوگیری از افزایش نرخ تورم روی کالاها قیمت‌گذاری کند.

وی ضمن تأکید بر اجرای طرح ناظران افتخاری در استان افزود: یکی از بهترین‌ راه‌های شناسایی سودجویان و گران‌فروشان این است که مردم خود بر بازار نظارت کنند.

استاندار قم گفت: بعد از تلاش‌های فراوان و توسعه زیر ساخت‌های سامانه 124، این سامانه آماده دریافت گزارشات مردمی‌ بوده و بازرسان حداکثر ظرف 24 ساعت برای برخورد با واحد صنفی متخلف به آنجا اعزام خواهند شد.

وی بیان کرد: واحدهای صنفی موظف هستند کالاهای خود را به نرخ مصوب شده فروش برسانند و اگر فروشنده‌ای بر خلاف این موضوع اقدام کند با جریمه‌های سنگین تعزیرات مواجه خواهد شد.

آقامیری همچنین با بیان اینکه نظارت‌ها بر مجتمع‌های بین راهی نیز باید افزایش داشته باشد، تصریح کرد: گزارش‌هایی از تخلفات مجتمع‌های بین راهی اعلام شده که اداره کل گردشگری موظف است نظارت‌ها را از این مجتمع‌ها افزایش دهد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه نظارت بر بازار یکی از عوامل کاهش تورم محسوب می‌شود، عنوان کرد: ما از همان اول بنا را بر این گذاشتیم که قم با به عنوان شهر ارزان در کشور معرفی کنیم و الحمدلله ماهانه به این موضوع نزدیک می‌شویم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کارخانه سیمان سفید در شهرستان دیرابجاد می شود
  • تشدید گشت‌های نظارتی بر بازار شهرستان دهلران
  • قیمت جدید دام زنده؛ منتظر این تغییر در بازار گوشت باشید
  • سرنوشت عجیب یک وعده رییسی/ اختلاف قیمت کوییک ۱۳ برابر شد! + اینفوگرافیک
  • بررسي قيمت گوشت با قيمت هاي نامتعارف در جلسه تنظيم بازار استان
  • تشدید گشت های نظارتی بر بازار شهرستان دهلران
  • توزیع بیش از ۲۴ تن اقلام اساسی طرح تنظیم بازار در سپیدان
  • واردات گوشت گرم به ۶۰۰ تن می‌رسد
  • گزارش‌هایی از تخلفات مجتمع‌های بین راهی قم اعلام شد
  • نخستین کارخانه تولید سیمان کربن صفر ساخته شد