Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-26@18:00:41 GMT

«فقط بیا»داستان روزهای دلتنگی فرزندان شهدا منتشرشد

تاریخ انتشار: ۳۰ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۴۲۷۴۵

«فقط بیا»داستان روزهای دلتنگی فرزندان شهدا منتشرشد

«فقط بیا»؛ مجموعه داستان کوتاه دفاع مقدس با محوریت فرزندان شهدا، جوانان و نوجوانان زمان جنگ تحمیلی توسط انتشارات شهیدکاظمی روانه بازار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از انتشارات شهید کاظمی، «فقط بیا»؛ مجموعه داستان کوتاه دفاع مقدس با محوریت فرزندان شهدا، جوانان و نوجوانان زمان جنگ تحمیلی توسط انتشارات شهیدکاظمی روانه بازار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دنیای واقعی همیشه تلخ تر از دنیای داستان است. نویسنده این مجموعه نمی خواهد که تلخی زمان جنگ را برای خوانندگانش زنده کند؛ بلکه قصد آن را دارد که تابلویی از شجاعت و ایثار و ازخودگذشتگی هشت سال دفاع مقدس را به تصویر بکشد. تابلویی که کودکان و نوجوانان زمان جنگ آن را به یادماندنی کردند. کودکان و نوجوانان دیروز که بهترین سال های زندگی شان را در جنگ گذراندند؛ کسانی که پدران و برادران و عزیزانشان را در جنگ از دست دادند. آنانی که معنای اسیرشدن و جانبازشدن و شهید شدن را خیلی زودتر از سنشان آموختند؛ کسانی که دیدند و با تمام وجودشان فهمیدند که جنگ نابرابر یعنی چه؛ نبودن پدر و از دست دادنش یعنی چه؛ اسیر شدن و مفقودالاثر شدن و جانباز شدن پدر و برادرانشان یعنی چه.

این مجموعه داستانی که حاوی ۱۲ داستان با شخصیت های اصلی دختر و پسر نوجوان زمان جنگ تحمیلی به نگارش در آمده، طی ۱۰ سال نگاشته شده و بارها نقد و چکش کاری شده و به مشکلات خانواده ها در هشت سال جنگ تحمیلی ایران و عراق پرداخته است.

نویسنده این اثر که در حوزه دفاع مقدس مدت ها قلم زده این اثر را به عنوان نوستالژیک زمان کودکیش می داند.

در قسمتی از کتاب می خوانیم:

با همان افکار کودکانه ام سعی می کردم به مادر بقبولانم که هرچه باشد و هر کاری کند، باز هم نمی تواند یک مرد باشد. او یک زن است. او یک مادر است. هر چند مادر نمونه ای است؛ اما من بابا می خواستم. دنبال چیزی می گشتم که پدر لیلا داشته باشد و مادر من نداشته باشد، برای همین گفتم: آهان... اصلاً می دونی چیه؟ بابای لیلا ریش داره. سیبیل داره. شما که نداری! تازه بابای لیلا اینقدر زورش زیاده، اینقدر زور داره که لیلا رو بلند می کنه و لیلا می تونه دستش رو به سقف بزنه.

مادرم مرا از آغوشش به زمین گذاشت و به اتاقش رفت و بعد از چند لحظه برگشت. با دیدن صورتش، کلی خندیدم. او درحالی که صدایش را کُلفت و مردانه می کرد، گفت: این هم ریش و سیبیل! حالا بیا بغلم تا بلندت کنم و دستت رو بزنی به سقف. بعد مرا روی شانه هایش گذاشت. دستم را گرفت. آرام روی شانه های نحیفش ایستادم و توانستم دستم را به سقف بزنم.

مادر بزرگم که شاهد ماجرا بود و دید مادرم با مدادِ چشم، برای خودش ریش و سبیل کشیده، طاقت نیاورد و با صدای بلند، شروع به گریه کرد و گفت: «خدا روح پدر شهیدت رو شاد کنه».

فقط بیا؛ مجموعه داستان کوتاه دفاع مقدس در قطع رقعی و ۱۲۰ صفحه و به قلم فاطمه دانشورجلیل توسط انتشارات شهید کاظمی روانه بازار شد.

علاقه مندان برای تهیه کتاب می توانند از طریق سایت رسمی انتشارات شهید کاظمی (https://nashreshahidkazemi.ir/) و یا سایت manvaketab.ir و همچنین از طریق ارسال نام کتاب به سامانه پیام کوتاه ۳۰۰۰۱۴۱۴۴۱ کتاب را تهیه کنند.

پایان پیام/31

منبع: شبستان

کلیدواژه: مجموعه داستان کوتاه دفاع مقدس فقط بیا انتشارات شهیدکاظمی انتشارات شهید مجموعه داستان جنگ تحمیلی دفاع مقدس زمان جنگ فقط بیا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۴۲۷۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهرداد صدقی با یک آبنبات جدید به نمایشگاه کتاب می‌آید

مهرداد صدقی نویسنده مجموعه کتاب های «آبنبات» در گفت‌وگو با خبرنگار مهر از انتشار کتاب «آبنبات لیمویی» تا پیش از سی و پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران خبر داد و گفت: نسخه نهایی «آبنبات لیمویی» را اسفندماه سال گذشته به انتشارات سوره‌مهر تحویل دادم و در فرآیند انتشار قرار گرفته است.

وی افزود: در«آبنبات لیمویی» خوانندگان همچنان ماجراهای محسن را دنبال می‌کنند. محسن حالا تحصیلاتش را در دانشگاه گرگان به پایان رسانده و می‌خواهد ازدواج کند.

صدقی با اشاره به اینکه «آبنبات لیمویی» آخرین جلد از سری مجموعه آبنبات‌ها خواهد بود، گفت: با توجه به اینکه داستان «آبنبات لیمویی» در روزگار کنونی می‌گذرد، فعلا قصد ندارم این مجموعه را ادامه دهم و می‌خواهم داستان‌نویسی را با ژانرهای دیگر ادامه دهم.

پیش از این، سه رمان طنز «آبنبات هل‌دار»، «آبنبات دارچینی» و «آبنبات نارگیلی» از این نویسنده توسط انتشارات سوره مهر عرضه شده است.

کد خبر 6087373 فاطمه میرزا جعفری

دیگر خبرها

  • پیکر جانباز شهید پاسبان در تربت جام آرام گرفت
  • تفحص پیکر پاک هفت شهید دفاع مقدس در منطقه عملیاتی فکه دهلران
  • پیدا شدن پیکر مطهر ۷ شهید دوران هشت سال دفاع مقدس در فکه دهلران
  • کنگره‌های شهدا باید جریان‌ساز و هنرمندانه برگزار شود
  • معرفی نامزدهای ایرانی کتاب‌ برای کودکان با نیازهای ویژه
  • گردشگری مقاومت یکی از راه‌های معرفی شهدا است
  • برای شناخت شهدا باید سرگذشت پژوهی کنیم
  • گردشگری مقاومت یکی از راه‌های معرفی و نگه‌داشت یاد شهداست
  • مهرداد صدقی با یک آبنبات جدید به نمایشگاه کتاب می‌آید
  • سراسرنمای مقاومت باغ موزه دفاع مقدس پنج‌روز تعطیل شد