Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- فرمانده سپاه ناحیه مرکزی رشت «بیکاری» را مهم‌ترین معضل مناطق حاشیه‌نشین رشت خواند و گفت: بهره‌گیری از نگاه جهادی و انقلابی، بسیاری از مشکلات مناطق حاشیه‌نشین شهر را حل می‌کند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، سرهنگ سید اکبر قاسمی عصر امروز در کمیته کارآفرینی و اشتغال قرارگاه جوادالائمه(ع) با بیان اینکه 7 محله در سطح رشت جزو اولویت‌های سپاه و بسیج در قالب طرح جوادالائمه(ع) است اظهار داشت: حل مشکلات و شناسایی مناطق حاشیه‌نشین نیازمند ورود همه دستگاه‌های ذی‌ربط است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



فرمانده سپاه ناحیه مرکزی رشت با اشاره به وجود آسیب‌های اجتماعی تصریح کرد: جوانانی که از انرژی و تحصیلات خوبی برخوردار هستند اما به‌دلیل عدم اشتغال دچار آسیب‌های اجتماعی شدند لذا با انجام اقدامات، مشاوره‌ها و هدایت‌ها می‌توان بسیاری از مشکلات مناطق حاشیه‌نشین و جوانان را حل کرد.

قاسمی ایجاد کارگاه‌ها و ارائه آموزش‌های رایگان در جهت اشتغالزایی و استفاده از ظرفیت صنایع‌دستی و توانمندی‌های جوانان و بانوان را موثر دانست و ابراز داشت: در حال حاضر با توجه به وضعیت اقتصادی جامعه، اشتغال مهم‌ترین معضل مناطق حاشیه‌نشین است.‌

44 هزار بسته حمایتی و 60 سری جهیزیه بین نیازمندان استان گیلان توزیع می‌شودمحرومیت برخی روستاهای گیلان از ابتدایی‌ترین امکانات زندگی/ گله‌مندی اهالی روستاهای رضوانشهر از وضعیت آب شربنماینده ولی‌فقیه در گیلان: مسئولان استان به‌جای کاغذبازی به فکر رفع مشکلات مردم باشند

وی با اشاره به مشکلات اعتیاد خاطرنشان کرد: جوانانی که دچار اعتیاد و دیگر گرفتاری‌ها شدند را باید جزئی از خانواده خود بدانیم چراکه این جوانان جزو سرمایه‌های ملی کشور هستند اما به‌دلیل عدم هدایت‌ها، مشاوره و بی‌توجهی مسئولان دچار مشکلات و معضلات شدند.

فرمانده سپاه ناحیه مرکزی رشت با بیان اینکه تفاهم‌نامه‌هایی بین سپاه و کمیته امداد برای کارآفرینی و اشتغال در سال گذشته منعقد شده که نتایج مطلوبی نیز به‌همراه داشته است گفت: با همت بانوان منطقه مسکن مهر رشت، 200 نفر مشغول به کار شدند و با راه‌اندازی بازارچه‌ای در آن‌ منطقه، محصولات خود را به فروش می‌رسانند.

قاسمی با اشاره به ضرورت اهتمام ویژه دستگاه‌های کارآفرین، بهزیستی، میراث فرهنگی، فنی و حرفه‌ای، اداره کار و رفاه اجتماعی و سایر نهادها در جهت اشتغالزایی تصریح کرد: اجرای کلاس‌های آموزشی رایگان و بهره‌گیری از نگاه جهادی و انقلابی، بسیاری از مشکلات مناطق حاشیه‌نشین را حل می‌کند.

وی دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب با موضوع توجه به مناطق حاشیه‌نشین را مورد توجه قرار داد و بیان کرد: کاهش آسیب‌های اجتماعی، کاهش گرایش به جرم و فساد، کاهش محرومیت، کاهش بیکاری و ایجاد اشتغال، ارتقاء سطح سلامت، افزایش نشاط و حس امنیت از جمله اهداف طرح جواد ائمه(ع) در مناطق حاشیه‌نشین است.‌

فرمانده سپاه ناحیه مرکزی رشت با اشاره به ضرورت تشکیل بانک اطلاعاتی جامع برای مناطق آسیب‌پذیر گفت: با تشکیل این بانک اطلاعاتی می‌توان هدف‌ها، معیارهای فعالیت و حمایت‌ها را مشخص و اجرایی کرد از طرفی جذب سرمایه‌گذار در مناطق آسیب‌پذیر نیز در اشتغالزایی برای جوانان و حل مشکلات آنان موثر است.

قاسمی به مشکلات آب شُرب دو محله فخب و سیاه‌اسطلخ رشت اشاره و بیان کرد: متاسفانه کشاورزان این دو منطقه با آب شرب آلوده دست و پنجه نرم می‌کنند و با همان آب آلوده، کشت برنج و صیفی‌جات انجام می‌دهند در حالی‌که مصرف آب‌های آلوده باعث بروز انواع بیماری‌ها در جامعه می‌شود.

وی با بیان اینکه انعکاس فعالیت‌ها در مناطق آسیب‌پذیر زمینه امیدآفرینی را در این مناطق فراهم می‌کند خاطرنشان کرد: توجه به اقتصاد مقاومتی و امیدآفرینی در جامعه بسیار ضرورت دارد.

انتهای پیام/612/ ع

منبع: تسنیم

کلیدواژه: فرمانده سپاه ناحیه مرکزی رشت مناطق حاشیه نشین مناطق آسیب پذیر مشکلات مناطق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۴۲۸۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی مشکلات صنایع شهرستان ساوه در سه سطح

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ دبیر ستاد اقتصاد مقاومتی دادگستری استان مرکزی گفت: تولیدکنندگان و صنعتگران، سرداران جنگ اقتصادی هستند و با به حرکت درآوردن چرخ‌های تولید با تأمین احتیاج کشور به انواع کالاها، در میدان مبارزه با جنگ اقتصادی دشمن مجاهدت می‌کنند.

درودگر در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان مرکزی که در اطاق بازرگانی شهر صنعتی کاوه برگزار شد افزود: بعضی مشکلات صنایع این شهرستان در حوزه مالیاتی، تأمین اجتماعی و تأمین انرژی، در حوزه اختیارات مسئولان شهرستانی بود که دستورات لازم برای برطرف شدن آنها صادر شد و بعضی مشکلات نیز باید در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان مطرح شده و مورد بررسی قرار گیرد که مقرر شد تمهیدات لازم در سطح استان برای برطرف شدن آنها اتخاذ شود.
او با اشاره به اینکه قسمتی از مشکلات حوزه تولید این شهرستان باید در سطح کلان مطرح و با اصلاح قوانین و مقررات برطرف شود، گفت: در این خصوص نیز مکاتباتی به منظور اصلاح و بازنگری در بعضی قوانین و مقررات و تسهیل در آنها صورت خواهد گرفت که بعد از طی تشریفات اداری و گردش کار پیگیری‌های لازم انجام می‌شود.
فرماندار ساوه نیز گفت: با توجه به ظرفیت‌های متعدد و متنوع صنعتی در بزرگترین شهر صنعتی کشور، موجب کاهش نرخ بیکاری در استان‌های همجوار شده است.
الیاسی افزود: تشکیل جلسات اقتصاد مقاومتی و کمیته حمایت قضائی از صنایع دادگستری شهرستان ساوه با حمایت دستگاه قضایی استان فرصت طرح پرونده‌های واحد‌های تولیدی که در روند تولید آنها موانعی ایجاد شده را مهیا کرده و این نشست‌ها کمک شایانی به مانع زدایی در تولید خواهد کرد.

دیگر خبرها

  • رئیسی: مشکلات آبی و برقی کشور درحال حل‌شدن هستند
  • رییسی مطرح کرد؛کاهش نرخ بیکاری در کشور/ بر عهد خود با شما مردم باقی هستم
  • رئیسی: مشکلات آبی و برقی کشور در حال حل شدن هستند
  • تدابیر شهرداری شیراز در احداث بند‌های کنترل سیلاب مسیل سعدی/ اقدام به موقع گروه‌های جهادی
  • اقدام جهادی اصلاح و سرویس فیدر ۲۰ کیلو ولت دو مداره آوج و شهیدآباد
  • برای حل مشکلات لرستان، تمام‌قد در کنار دولت ایستاده‌ایم
  • سپاه برای برطرف کردن مشکلات لرستان در کنار دولت ایستاده است
  • بررسی مشکلات صنایع شهرستان ساوه در سه سطح
  • پسماند معضل استان‌های زاگرس نشین
  • بررسی مسائل و مشکلات محلات حاشیه نشین شهر یزد