Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، پرویز قره گوزلی دبیر یازدهمین دوره از جشنواره «عکس رشد»، درباره آثار و نتایج این جشنواره در تولید منابع آموزشی، اظهار کرد: سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی، در دستگاه تعلیم و تربیت کشور، مسئولیت تولید و انتشار انواع رسانه‌های آموزشی اعم از کتاب‌های درسی، مجلات کمک آموزشی و بسته‌های تربیت و یادگیری را بر عهده دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قطعاً ما در این منابع آموزشی نیاز به عکس‌های مختلفی داریم که به کمک این جشنواره و از طریق دسترسی به آثار عکاسانی از سراسر کشور بخش بزرگی از این نیاز تأمین خواهد شد.

وی ادامه داد: اطلاعات ۳ هزار عکاس شرکت کننده در این جشنواره، به همراه آثار جشنواره‌های «عکس رشد» در دوره‌های مختلف در بانک اطلاعاتی به ثبت رسیده است که منبع ارزشمندی برای چاپ تصاویر در کتاب های درسی و مجلات رشد می باشد.

دبیر جشنواره «عکس رشد» درباره کاربرد این عکس‌ها در منابع آموزشی، اظهار کرد: علاوه بر کتاب‌های درسی، انواع مجلات رشد، در هر شماره نیازمند عکس‌های مختلف هستند که دسترسی به عکاسانی از دورترین نقاط کشور به ما در تهیه و تأمین این نیاز کمک می‌کند؛ مثلاً امسال حداقل از پنج عکس برگزیده جشنواره برای روی جلد مجلات رشد استفاده کردیم. تقریباً ۱۱۰ هزار عکس در بانک اطلاعاتی ما به ثبت رسیده است که بسیاری از این عکس‌ها محصول جشنواره رشد، هستند. همه این عکس‌ها در سایت اینترنتی photoroshd.ir به ثبت رسیدند و منبع ارزشمندی در اختیار نظام تعلیم و تربیت گذاشته است.

وی در خصوص حضور فرهنگیان علاقه‌مند به هنر عکاسی، در دوسالانه «عکس رشد» گفت: بسیاری از این صحنه‌ها و لحظه‌های ارزشمند جز با مشارکت معلمان عکاس ثبت و ضبط نخواهند شد؛ برای مثال؛ یکی از تصاویر برگزیده در جشنواره امسال، تصویری است که در آن دانش‌آموزان کلاس فقط با کمک یک گوشی موبایل در حال تماشای مسابقه فوتبال هستند. این عکس را معلم همان کلاس گرفته است.

وی ادامه داد: در میان هنرآموزان هنرستان‌ها نیز عکاسان توانمندی داریم که حضور بسیار پررنگی در این جشنواره دارند. امروز هنر عکاسی علاقه‌مندان بسیاری در بین دانش‌آموزان و معلمان مدارس دارد. ما عکس‌های برگزیده جشنواره را در یک نمایشگاه مجازی در معرض دید علاقه‌مندان گذاشتیم که در عرض ۶ روز ۳ هزار بازدید کننده داشت.

دبیر جشنواره «عکس رشد» در خصوص مشارکت استان‌ها در این جشنواره، اظهار کرد: در بعضی از استان‌ها این استقبال بسیار بالاتر است. به طور یقین این مشارکت، به همت مسئولان و استقبال معلمان و دانش‌آموزان آن استان بستگی دارد.

کد خبر 5193130 آزاده سهرابی

منبع: مهر

کلیدواژه: جشنواره عکس رشد کتاب درسی شهرداری تهران شورای شهر تهران واکسن کرونا وزارت آموزش و پرورش زلزله ویروس کرونا ستاد اجرایی فرمان حضرت امام ره سازمان تامین اجتماعی سازمان زندان ها قوه قضاییه سردار حجازی تهران هلال احمر جمهوری اسلامی ایران پیش بینی وضعیت هوا کتاب های درسی عکس رشد عکس ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۴۲۹۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نگاه خلاقانه در ساخت مستند رادیویی تاثیرگذار است

به گزارش جام جم آنلاین از ستاد خبری جشنواره ملی مستند رادیویی پژواک، انسیه شمس اللهی در سومین دوره جشنواره ملی مستند رادیویی پژواک در بخش مستندهای مستمر با موضوع هنر و ادبیات ایرانی- اسلامی برگزیده شده است.

او با اشاره به این که در دو دوره گذشته از جشنواره پژواک هم برگزیده شده است، گفت: در دوره اول جشنواره ملی مستند رادیویی پژواک با مستند«ماجرای نیما» برگزیده شدم. این مستند درباره شعر نو بود و اینکه با گذشت صد سال از آمدن این قالب چه میزان بین مردم جا افتاده است و... علاوه بر این، با عنوان برنامه «قهرمانان نمی میرند» که به مناسبت هفته دفاع مقدس تهیه شده بود، برگزیده شده ام. این برنامه روایتگر شهادت هفت تن از شخصیت های مهم دفاع مقدس بود.


وی با اشاره به دلایل برگزیده شدن اثرش در جشنواره افزود: در این دوره از جشنواره ملی مستند رادیویی پژواک با عنوان اثر«موسیقی کبیر» که درباره اصالت موسیقی شرقی است، برگزیده شده ام. به نظرم سوژه انتخابی من یکی از دلایلی بود که باعث شد این اثر برگزیده شود. گرچه سوژه نو نیست، اما سعی کردم از زاویه ای تازه به این موضوع بپردازم. به نظرم پرداخت خلاقانه بسیار حائز اهمیت است و باعث دیده و شنیده شدن اثرم شده است. در فرم و نحوه ساخت برنامه هم تلاش کردم که از ریتم خوبی برخوردار باشد.


شمس اللهی، با تاکید به انتخاب سوژه نو در ساخت مستند عنوان کرد: در تهیه برنامه هایم همیشه تلاش می کنم که سوژه برای شنوندگان نو باشد، حتی اگر سوژه جدید نباشد به این موضوع که زاویه دید نویی داشته باشد، متمرکز می شوم و بیشتر به دنبال بخش هایی هستم که کمتر درباره آن صحبت شده و به آن پرداخته شده است. برای من بسیار اهمیت دارد که زاویه دید برای شنونده جالب، جذاب و سرگرم کننده باشد. بنابراین از تکرار پرهیز می کنم. ضمن اینکه به شدت به ریتم برنامه توجه می کنم. البته روایت هم خیلی مهم است.

دیگر خبرها

  • جشنواره نشریات دانشجویی «تیتر ۱۳» به ایستگاه آخر رسید
  • برگزیدگان سیزدهمین جشنواره نشریات دانشجویی اعلام شدند
  • اسامی ۱۶ گروه برگزیده دومین جشنواره ملی سرود کانون اعلام شد
  • افتتاح نمایشگاه عکس وعده صادق در کوهدشت
  • لزوم ثبت سفارش کتاب‌های درسی در سریع‌ترین زمان ممکن
  • طراحی سؤالات امتحانات نهایی فقط از کتب درسی است
  • «آلاء» برگزیده مونودرام تونس شد
  • قابل توجه دانش‌آموزان دهم، یازدهم و دوازدهم؛ سؤالاتی که در امتحان نهایی طرح می‌شود
  • چه نوع سؤالاتی در امتحان نهایی طرح می‌شود؟
  • نگاه خلاقانه در ساخت مستند رادیویی تاثیرگذار است