Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-07@03:12:39 GMT

بهره‌برداری از ۷ پروژه محیط‌زیستی سازمان مدیریت پسماند

تاریخ انتشار: ۳۰ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۴۳۳۴۴

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران از بهره‌برداری و کلنگ‌زنی ۷ پروژه محیط‌زیستی سازمان در روز سه‌شنبه و با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور، عیسی کلانتری رئیس سازمان حفاظت محیط زیست و پیروز حناچی شهردار تهران خبر داد.

به گزارش ایسنا، صدرالدین علیپور با اعلام این خبر به اهداف سازمان متبوع خود برای اجرای طرح کاپ و کاهش دفن پسماند پرداخت و گفت: تمام تلاش ما این است تا با کاهش دفن زباله، تبعات مخرب این رفتار را به حداقل برسانیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برهمین اساس هم پروژه‌هایی را تعریف کردیم که در آستانه روز جهانی زمین پاک از آن‌ها رونمایی خواهیم کرد. 


وی با اشاره به برخی از این پروژه‌ها ادامه داد: تلاش ما برای کاهش ورود پسماند به آرادکوه موجب شد تا مرکزی را ویژه پسماندهای حجیم و ضایعات فضای سبز در منطقه ۱۸ راه‌اندازی کنیم. در این مرکز شاخه‌ها و سرشاخه‌ها و پسماندهای آلی میادین میوه‌وتره‌بار و فضای سبز به کود و کود گرانولی تبدیل می‌شوند. 


علیپور راه‌اندازی سیستمی به‌منظور استفاده از پساب برای آبیاری فضای سبز آرادکوه را از دیگر پروژه‌های مهم محیط‌زیستی معرفی کرد و گفت: در کنار این مورد، مجموعه کهریزک همواره یکی از متهمان ایجاد بوی نامطبوع مسیر فرودگاه امام خمینی (ره) بوده است. به منظور سنجش سهم این مجموعه در این مشکل ایستگاه هواشناسی برای صحت‌سنجی جریان باد آرادکوه و سنسورهای سنجش بو را راه‌راندازی کردیم که فردا افتتاح خواهند شد. 


مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند تصریح کرد: همچنین قرار است تا فردا از سامانه هوشمند رصد جمع‌آوری و انتقال پسماندهای پزشکی، سیستم محافظ و نگه‌دارنده مخزن جمع‌آوری پسماند و سومین کارخانه بازیافت پسماندهای عمرانی و ساختمانی رونمایی شود. به این موارد باید کلنگ‌زنی سومین ایستگاه MRF را اضافه کرد. 


بر اساس گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران، علیپور در پایان گفت: تمامی این پروژه‌ها با تاکید بر حفظ محیط‌زیست و در قالب اجرای بخش‌های مختلف طرح کاپ صورت می‌گیرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: شهرداري تهران پسماند محیط زیست سازمان مدیریت پسماند پروژه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۴۳۳۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پل صاحب روضات آماده بهره‌برداری است

معاون عمران شهری شهردار اصفهان از تکمیل پروژه عمرانی احداث پل صاحب روضات خبر داد و گفت: این پل موجب دسترسی خیابان صاحب‌روضات به خیابان بهستان و کاهش ترافیک پل‌های جهاد و صمدیه می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، اصغر کشاورزراد اظهار کرد: مدت زمان قرارداد برای اجرای پروژه احداث تقاطع غیرهمسطح صاحب روضات ۸ ماه تعیین شده بود که با کار جهادی و همت دست‌اندرکاران، این پروژه عمرانی در مدت پنج ماه احداث و آماده بهره‌برداری شده است.

وی با اشاره به بعضی از اطلاعات فنی این پروژه افزود: این پل ۳۲ متر در ۳۰ متر شامل دو خط رفت و برگشت است، همچنین ۱۱۴ عدد تیر پیش ساخته، ۲ عدد کوله هر کدام به‌طول ۳۰ متر، ۷ عدد ستون در محور وسط به ارتفاع هر یک ۶ متر، ۱۶۰۰ مترمکعب بتن ریزی و ۴۰۰ تن آرماتوربندی در آن استفاده شده است.

معاون عمران شهری شهردار اصفهان با اشاره به مزایای احداث پل صاحب روضات گفت: این پل موجب دسترسی خیابان صاحب‌روضات به خیابان بهستان و کاهش ترافیک پل‌های جهاد و صمدیه می‌شود و با اعتباری ۶۰ میلیارد تومانی به مرحله بهره‌برداری رسیده است.

کد خبر 750678

دیگر خبرها

  • دسترسی بزرگراه همت غرب تا خرداد سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد
  • تعیین تکلیف سایت جدید پسماندهای بیمارستانی کرمانشاه در گام‌ نهایی
  • «اصپاک» در شهر اصفهان ۱۳ هزار مشترک دارد/ بیش از ۱۰ هزار خانه بیمه آتش‌سوزی شد
  • بهره‌برداری از چمن مصنوعی پارک درخشان تا یک ماه آینده
  • نظارت مأموران محیط زیست آذربایجان‌غربی بر بیش از۷۶۰ هزارهکتار ازمناطق تحت مدیریت
  • پارکینگ طبقاتی خیابان امام خمینی (ره) تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد
  • بهبود خدمات‌رسانی شهرداری تبریز با بهره‌برداری از مرکز کنترل ترافیک و مدیریت بحران
  • معضل کشت‌های زیرپلاستیکی در همدان و آلودگی محیط زیست
  • پل صاحب روضات آماده بهره‌برداری است
  • سه پروژه بهداشتی و درمانی در شهرستان چالدران به بهره‌برداری می‌رسد