Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا، علی فتح اللهی عصر روز دوشنبه در جلسه کارگروه ویژه پیشگیری و برخورد موثر و فوری با تخلفات ساخت و ساز و تغییر کاربری غیرمجاز شهرستان با تاکید بر اینکه باید با متخلفان در بخش ساخت و سازهای غیرمجاز برخورد شود، اظهار  داشت: ضمن احترام به زحمات دهیاران باید با کسانی که در خصوص ساخت و سازهای غیرمجاز اقدام عملیاتی انجام نمی دهند، برخورد شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خاطر نشان کرد: بخشداران، اعضای شوراهای روستایی  و دهیاران منطقه باید در ارتباط با ساخت و سازهای غیرمجاز پاسخگو باشند ، بخشدار باید دهیار را نسبت به گزارش مبنی بر ساخت و سازهای غیرمجاز در روستاها آگاه کند تا خلافی رخ ندهد.

فتح اللهی در ادامه با تاکید بر این مطلب که مصوبات این جلسات باید دقیق اجرا شود، بیان داشت: بخشداران ، دهیاران و سایر دست اندرکاران در ارتباط با برخورد با ساخت و سازهای غیرمجاز باید در اجرای این مصوبات اهتمام جدی داشته باشند.

فرماندار شهرستان رشت با اشاره به هزینه بالای کاشت، داشت و برداشت محصول برنج در اراضی شالیزاری اظهار داشت: به دلیل هزینه های بالا کشاورز انگیزه نگهداری زمین های کشاورزی خود را ندارد ضمن اینکه منع قانونی مبنی بر اینکه کسی از استان دیگر این اراضی را خریداری نکند، وجود ندارد.

استان گیلان با دو و نیم میلیون نفر جمعیت  دارای ۱۶ شهرستان، ۵۲ شهر و افزون بر دو هزار و ۵۰۰  روستا است. طبق سرشماری سال ۱۳۹۰،  ۶۱ درصد جمعیت استان گیلان شهرنشین و ۳۹ درصد روستانشین هستند.

شهرستان رشت در مرکز استان واقع شده که از شمال به دریای خزر و شهرستان انزلی، از جنوب به شهرستان  رودبار، از شرق به شهرستانهای سیاهکل، لاهیجان، آستانه اشرفیه و از غرب به شهرستانهای صومعه سرا، فومن و شفت متصل میباشد که دارای ۱۴۲۷ کیلومتر مربع وسعت، ۶ بخش، ۷ شهر، ۱۸ دهستان و ۲۹۳ روستا و جمعیت ۹۱۸ هزار و ۴۴۵ نفر که ۶۹۸ هزار نفر شهری و ۲۲۰ هزار و ۴۳۱ نفر روستایی به عبارت دیگر ۷۶ درصد جمعیت شهری و ۲۴ درصد روستایی می باشند.

وجود ۷۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی و۱۰ هزار هکتار باغ به جز اراضی آبزی‌پروری در شهرستان رشت موقعیتی ممتاز برای این شهرستان ایجاد کرده‌ است. ۱۱ درصد برنج ایران و ۲۸ درصد برنج گیلان در شهرستان رشت تولید می‌شود و از این لحاظ دارای رتبه نخست در کشور می‌باشد. ۱۰۱۳ هکتار باغ چای دیم و ۳۰۵ آبیاری رتبه ۵ تولید چای ایرانی را برای شهرستان رشت رقم زده‌است. دیگر محصولات شامل حبوبات، سبزیجات، صیفی جات، علوفه دام است. با عدم نظارت بالاترین میزان تغییر کاربری اراضی کشاورزی در شهرستان رشت در بین شهرستان گیلان اتفاق افتاده‌است و این مسئله به شدت کشاورزی و محیط زیست این شهرستان را تهدید می‌کند.

مساله زمین و تغییر کاربری اراضی کشاورزی گیلان و این شهرستان در سالهای اخیر به یکی از چالشهای بزرگ استان تبدیل شده است .

برچسب‌ها رشت تغییر کاربری اراضی گیلان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: رشت تغییر کاربری اراضی گیلان رشت تغییر کاربری اراضی گیلان اخبار کنکور ساخت و سازهای غیرمجاز تغییر کاربری شهرستان رشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۴۳۸۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشای ۵۴ هزار هکتار از اراضی شالیزاری گیلان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با بیان اینکه شالیکاران گیلانی تاکنون ۱۸۸ هزار هکتار از شالیزار‌های خوددمعادل ۷۹ درصد را شخم زده‌اند، گفت: کشاورزان با استفاده از بارش‌ها ۵۴ هزار هکتار از مزارع خود را نشا کردند.

محمدی رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان پیش از ظهر امروز در گفت و گو با سیمای مرکز گیلان با بیان اینکه شالیکاران گیلانی تاکنون ۱۸۸ هزار هکتار از شالیزار‌های خوددمعادل ۷۹ درصد را شخم زده‌اند، اظهار کرد: کشاورزان با استفاده از بارش‌ها ۵۴ هزار هکتار از مزارع خود را نشا کردند.وی با اشاره به رهاسازی آب پشت سد سپیدرود از روز گذشته در کانال‌های و نهر‌های کشاورزی گفت: شالیکاران باید بر اساس تقویم زراعی اقدام کنند و به کشت و کار خود سرعت دهند.رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با بیان اینکه تاکنون ۲۰۵ هزار هکتار از شالیزار‌ها استان خزانه گیری شده است، افزود: گیلان ۳۰۰ هزار شالیکار دارد و سالانه حدود ۷۰۰ هزار تن برنج سفید تولید می‌کنند.

دیگر خبرها

  • نشای ۵۴ هزار هکتار از اراضی شالیزاری گیلان
  • ۲۹ هکتار از اراضی کشاورزی بخش قلعه‌نو آزادسازی شد
  • ممنوعیت تغییرکاربری غیرمجاز اراضی زراعی و باغی در چهارمحال و بختیاری
  • ۲۷ فقره تغییر کاربری غیرمجاز در مزارع آمل تخریب شد
  • آزادسازی سه هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان تبریز
  • ۱۷۵هکتار اراضی کشاورزی چهارباغ آزاد سازی شد
  • تخریب ۵۳ بنای غیرمجاز در استان قزوین
  • رفع تصرف بیش از ۲ هزار هکتار اراضی ملی و منابع طبیعی در آذربایجان‌غربی
  • قلع و قمع ۱۲ فقره تغییر کاربری غیرمجاز در آمل
  • رفع تصرف بیش از ۲۱۰۰ هکتار اراضی در استان آذربایجان غربی