Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@21:09:03 GMT

چند خبر کوتاه از استان بوشهر

تاریخ انتشار: ۳۰ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۴۳۹۸۳

چند خبر کوتاه از استان بوشهر

به گزارش ایرنا، سید علی حسینی روز دوشنبه با اعلام این خبر افزود: هر کدام از این واحدها با زیربنای ۵۰ مترمربع در شهرهای دیر، بردستان، دوراهک، آبدان و بردخون احداث می شود.

وی گفت: هزینه هر واحد مسکونی براساس میزان کار فعلی ۱۲۰ میلیون تومان است که شورای راهبردی پتروشیمی پارس ۵۰ درصد این هزینه ها را پذیرفته و بقیه اعتبار از محل اعتبارات امداد، وام بهسازی مسکن و افراد خیر تامین شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس کمیته امداد امام خمینی دیر اضافه کرد:پیش بینی می شود  این واحدها در دهه فجر امسال به مددجویان فاقد مسکن تحویل داده شود.

وی گفت: در زمان حاضر ۹۸ خانوار تحت پوشش این نهاد مقدس نیازمند مسکن مقاوم هستند که از این شمار ۴۰ خانوار فاقد زمین هستند.

 رییس کمیته امداد امام‌خمینی (ره) دیر همچنین گفت: به همت مرکز نیکوکاری‌ الزهرا و افراد خیر این شهرستان و در اقدامی خداپسندانه، ۱۰۰۰ بسته سبد کالا بین نیازمندان در این شهرستان توزیع شد.

حسینی اظهار داشت: این بسته‌های معیشتی به مناسبت ماه مبارک رمضان به منظور حمایت از مستمندان و  نیازمندان توزیع شد.

وی با اشاره به‌ اینکه ارزش هر بسته‌ غذایی پنج‌ میلیون ریال است اظهار داشت: هر سبد مواد غذایی شامل برنج، روغن، شکر، خرما ، ماکارونی، نشاسته و رب گوجه‌ فرنگی است.

وی با بیان‌ اینکه در روزهای آینده نیز توزیع سبدهای کالا تداوم خواهد یافت گفت: مردم و افراد خیر می توانند در این اقدام مومنانه و خداپسندانه با کمیته امداد شهرستان همکاری کنند.

مسئول مرکز نیکوکاری الزهرا دیر گفت: مرکز نیکوکاری الزهرا با کمک افراد خیر ۱۵ خانواده بی سرپرست با پرداخت ماهانه ۳۰ میلیون تومان تحت پوشش خود قرارداده است.

عبدالله میرزایی افزود: کمک درمان،کمک به گروه های جهادی،کمک به بیماران خاص از دیگر اقدامات این مرکز با کمک افراد خیر می باشد.

***

رئیس اداره فرهنگ وارشاد اسلامی دشتی استان بوشهر گفت: کتاب شاخه‌های طوبی مجموعه شعر فارسی سیده محبوبه هاشمی زاده از شاعران این شهرستان توسط انتشارات بید تهران منتشر شد.

حمید زارعی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود:  کتاب "شاخه های طوبی" در ۹۰ صفحه و شامل دوبیتی، رباعی و شعر سپید به زیور چاپ آراسته شده است.

وی اظهارداشت: این کتاب در ۵۰۰ نسخه و با قیمت ۴۷ هزار تومان منتشر شده است.

وی اضافه کرد: سیده محبوبه هاشمی زاده فرزند شاعر فقید و مطرح آیینی دشتی سید محمدرضاهاشمی زاده است که  در تابستان سال ۱۳۵۹ در شهر خورموج شهرستان دشتی متولد شد و  تحصیلات عالیه را در رشته ادبیات فارسی گذراند و در خانواده ای اهل قلم و ادب دوست پرورش یافت و هنر شاعری را در مکتب پدر آموخت.

***

عضو شورای اسلامی شهر بوشهر گفت: لایحه عوارض سال ۱۴۰۰ شهرداری این شهر باید تعدیل شود.

عبدالخالق برزگرزاده روز دوشنبه به رسانه‌ها اعلام کرد: لایحه درآمدی سال ۱۴۰۰ شهرداری  با تاخیر به شورا ارسال شد و به ناچار برای اینکه خللی در کار شهرداری ایجاد نشود به جای ارجاع به کمیسیون بودجه و عمران به صورت مستقیم به صحن شورا ارجاع داده شد.

وی بیان کرد: با بررسی اولیه مشخص شد افزایش بی رویه‌ای به عوارض داده شده است.

برزگرزاده ادامه داد: در این زمینه لایحه عودت داده و مقرر شد عوارض ساختمانی نیز تنها ۲۵ تا ۳۰ درصد افزایش داشته باشد که عمده هدف نیز افزایش ساخت و سازهای مسکونی است.

وی گفت: با این وجود اکنون با افزایش لایحه درآمدی  شاهد رکود ساخت و ساز خواهیم بود و به طور قطع درآمدهای شهرداری با کاهش مواجه می‌شود

برزگرزاده افزود: برهمین اساس  شهرداری باید لایحه تعدیل عوارض سال ۱۴۰۰ خود به شورا ارسال کند تا رضایت‌مندی شهروندان حاصل شود.

برچسب‌ها شورای شهر صنعت پتروشیمی کمیته امداد امام خمینی شهرستان دشتی شهرداری بوشهر بندردیر مسکن

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شورای شهر صنعت پتروشیمی کمیته امداد امام خمینی شورای شهر صنعت پتروشیمی کمیته امداد امام خمینی شهرستان دشتی شهرداری بوشهر بندردیر مسکن اخبار کنکور کمیته امداد افراد خیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۴۳۹۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اخبار کوتاه خراسان رضوی / ۶ اردیبهشت

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، برگزاری کارگاه خبرنویسی و انتقاد از انتقال آب از پلاکی به پلاک دیگر برای ساخت باغ، برخی از عناوین خبرع=های کوتاه امروز است.    برگزاری اولین کارگاه آموزش خبرنویسی در بردسکن   اولین کارگاه آموزش خبرنویسی با حضور ۴۰ نفر از بسیجیان علاقه‌مند در بردسکن برگزار شد.   به همت دفتر حوزه نمایندگی ولی فقیه و روابط عمومی سپاه ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان بردسکن اولین کارگاه آموزش خبرنویسی در ناحیه مقاومت بسیج سپاه این شهرستان برگزار شد.    دراین کارگاه آموزشی یک روزه، علی نوری خبرنگار این شهرستان به عنوان مدرس، اصول اولیه خبر نویسی و عناصر شش گانه خبر و نحوه تنظیم یک خبر را آموزش داد.   انتقاد فرماندار بردسکن از انتقال آب از پلاکی به پلاک دیگر در بردسکن   فرماندار بردسکن گفت: ۸۰ درصد چاه موتور‌های کشاورزی شهرستان بردسکن، آب را از پلاکی به پلاک دیگر انتقال می‌دهند.   علی دهقان‌زاده در جلسه شورای حفاظت از منابع آب این شهرستان افزود: با توجه به بحران خشکسالی و افت شدید منابع آبی، کشاورزان از احداث توسعه باغات به صورت خودسرانه به جد پرهیز کنند.   این مسئول ادامه داد: از مجموع بیش از ۳۶۰ حلقه چاه کشاورزی در شهرستان بردسکن بیش از ۸۰ درصد آنها برای آبیاری به اراضی و باغات خود از پلاکی به پلاک دیگر آب کشاورزی را انتقال می‌دهند.   وی بر اصلاح و بازنگری این قانون توسط نمایندگان مجلس شورای اسلامی تاکید کرد و گفت: هرگونه زراعت جدید از پلاک دیگر و ساخت هرگونه باغ جدید، ممنوع و اولویت با باغ‌های بارده است.  

معرفی سرپرست جدید بخشداری جلگه رخ

سرپرست جدید بخشداری جلگه رخ معرفی شد

طی مراسمی با حضور معاون برنامه ریزی و توسعه و سرپرست معاون سیاسی، امنیتی، اجتماعی فرمانداری تربت حیدریه و مسئولان جلگه رخ، «رسول بابایی» به عنوان سرپرست جدید بخشداری جلگه رخ معرفی شد.

 رسول بابایی قبلا در فرمانداری تربت حیدریه دارای سمت‌هایی همچون کارشناس ارزیابی عملکرد، بازرسی و پاسخگویی به شکایات و ارتباطات مردمی در حوزه معاونت برنامه ریزی و توسعه و سرپرست بخشداری کدکن بوده است.

بخش رخ به مرکزیت شهر رباط سنگ در شهرستان تربت حیدریه با جمعیتی بالغ بر ۳۰ هزار نفر دارای دو شهر، ۵۲ روستا و ۴۷ پارچه آبادی است که ۴۸ روستا از این تعداد بالای ۲۰ خانوار هستند و شغل مردم این منطقه اکثرا کشاورزی و دامپروری است.

دیگر خبرها

  • اخبار کوتاه خراسان رضوی / ۷ اردیبهشت
  • پایان کف‌سازی و دفع آب‌های سطح ۹۰ درصد بافت تاریخی بوشهر
  • اخبار کوتاه خراسان رضوی / ۶ اردیبهشت
  • مشکلات مردم شهرستان عسلویه بررسی و پیگری شد
  • شاهد تحول در خدمت‌رسانی در کمیته امداد امام‌خمینی(ره) بودیم
  • مدیریت ارشد استان بوشهر برای رفع مشکلات مردم پای کار است
  • امداد رسانی به ۴۲ شناور و نجات ۱۷۲ دریانورد در آب‌های استان بوشهر
  • خبر‌های کوتاه شهرستان بردسکن
  • واکنش شهرداری به تمرین مختلط در لواسان
  • آتش‌نشانی‌ شهرداری‌های استان بوشهر تجهیز می‌شوند