Web Analytics Made Easy - Statcounter

فتح اللهی با تاکید بر اینکه انگیزه فعالیت کشاورزی بیش ازپیش در گیلان فراهم شود گفت: باهر گونه تغییر کاربری در روستا، با دهیاران و بخشداران برخورد جدی و قانونی انجام می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «علی فتح اللهی» امروز( دوشنبه، ۳۰ فروردین ) در جلسه کارگروه ویژه پیشگیری و برخورد موثر و فوری با تخلفات ساخت و ساز و تغییر کاربری غیر مجاز شهرستان اظهارکرد: استان گیلان به دلیل شرایط آب و هوایی مساعد برای فعالیت های کشاورزی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



فرماندار رشت با بیان اینکه گیلان دارای خاک حاصلخیزی است، گفت: با توسعه کشاورزی زمینه اشتغال پایدار فراهم می شود.

 


وی اذعان کرد: در هرکجای دنیا هیچ سفره ای بدون ماحصل زحمات کشاورزان نیست.


نماینده عالی دولت در مرکز گیلان به هزینه های بالای کاشت و داشت محصولات کشاورزی اشاره و تصریح کرد: متاسفانه به دلیل افزایش قیمت های تولیدات کشاورزی، کشاورزان رغبت به فعالیت در زمین های زراعی ندارند.

 


فتح اللهی ادامه داد: با برنامه ریزی و مدیریت صحیح و قانونی بایستی از فروش زمین های کشاورزی با ایجاد انگیزه در تولید کنندگان جلوگیری کرد.



فرماندار رشت افزود: به دلیل تحصیلات بالا، جوانان روستایی در روستا اقامت نداشته و بدین سبب شاهد کاهش تولیدات کشاورزی خواهیم بود.


وی اضافه کرد: نسل فعال کشاورزی در حال افول است و افت محسوسی در آینده در این حوزه در کشور شاهد خواهیم بود‌.


‌فتح اللهی با تاکید بر اینکه آسیب های جدی کشاورزی شناسایی و برطرف شود گفت: به دلیل فاصله زمانی کوتاه گیلان با پایتخت شاهد حضور خریداران از استان دیگر در گیلان هستیم.



فرماندار در ادامه با اشاره به مشکلات تغییر کاربری با تاکید بر اینکه به راحتی از کنار این مسئله عبور نکنید افزود: دلایل ساخت و سازهای غیر مجاز شناسایی و با بررسی های کارشناسی برنامه اساسی تدوین و اجرایی شود.



وی اضافه کرد: همه مسئولان ذی ربط بایستی پاسخگوی مردم در برابر ساخت و سازهای غیر مجاز و تخریب آن بعد از هزینه های هنگفت باشند.

فرماندار رشت به بلاتکلیفی زمین های منطقه آزاد پرداخت و اظهار داشت: چرا پروانه ساخت برای ساخت و سازهای غیرمجاز و تغییر کاربری صادر می شود و بعد از هزینه و ساخت آن، حکم تخریبش صادر می شود.



وی با تاکید بر اینکه جذب همه جوانان تحصیل کرده و جویای کار در ادارات وجود ندارد تصریح کرد: در این راستا بایستی نگاه اساسی به ایجاد اشتغال پایدار برای جوانان شود و بستر مناسب با ایجاد انگیزه و حمایت از تولید و کشاورزان فراهم شود.

 


فتح اللهی با بیان اینکه در حل مشکلات کشاورزان و تغییر کاربری ها جزیره ای عمل نکنیم گفت: درتغییر کاربری ها دهیاران و بخشداران بایستی پاسخگو باشند.

 


وی با تاکید بر اینکه وسعت روستا بسیار کوچک است و هیچ بهانه ای در این راستا مورد قبول نیست خاطرنشان ساخت: با کوتاهی در این حوزه برخورد جدی و قانونی خواهد شد.‌



پایان پیام/383

منبع: شبستان

کلیدواژه: تغییر کاربری دهیاران کشاورزی تغییر کاربری فتح اللهی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۴۴۲۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم تبیین دستاورد‌های انقلاب و اجرای طرح یاری گران در روستا‌ها

 سید رضا حسینی نژاد فرماندار زرند در همایش شورا‌های اسلامی روستا‌های بخش مرکزی که در محل سالن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان برگزار شد، ضمن گرامیداشت روز شورا‌ها با تبریک سالروز تاسیس شورا‌های اسلامی، از این نهاد مردمی به عنوان تجلی حاکمیت مردم بر سرنوشت خود و اداره امور شهر‌ها و روستا‌ها یاد کرد.

وی با اشاره به اقدام جمهوری اسلامی علیه رژیم صهیونیستی و اقدامات آمریکا برای مذاکره با نیرو‌های مقاومت بر تبیین دستاورد‌های انقلاب از سوی اعضای شورا‌های اسلامی و دهیاران به عنوان نمایندگان عالی دولت در روستا‌ها تاکید کرد.

حسینی نژاد، توجه به اقدامات فرهنگی و پیوست‌های اجتماعی در روستا‌ها را یک اولویت دانست و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و اقدامات آموزشی و آگاه سازی خانواده‌های روستایی در سوء مصرف مواد مخدر را یک ضرورت برشمرد. 

همچنین در این همایش احمد یوسفی دبیر شورای هماهنگی ستاد مبارزه با مواد مخدر با تشریح طرح یاری گران در راستای اقدامات فرهنگی و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی از اعضای شورای اسلامی روستا‌ها و دهیاران خواست بر اجرای موثر این طرح اقدام لازم را عملی کنند. 

در پایان این همایش از روسای شورا‌های اسلامی و دهیاران فعال در برگزاری جشنواره‌های روستایی تجلیل شد.

 

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • خانه های امامزاده ابراهیم شفت ایمن سازی می شود
  • تخریب ۱۲ مورد ساخت وساز غیر مجاز در بوژان نیشابور
  • تداوم تخریب تغییرکاربری‌های غیرمجاز در شهرستان سامان
  • قلع و قمع تصرفات غیر قانونی در آباده
  • قلع و قمع ۱۲ مورد ساخت و ساز غیر مجاز در نیشابور
  • تدوین برنامه جامع مدیریت گردشگری برای دزپارت خوزستان
  • لزوم تبیین دستاورد‌های انقلاب و اجرای طرح یاری گران در روستا‌ها
  • ۱۰۰ درخت در ۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی صالحیه قطع شد
  • ۱۵ تغییر کاربری غیرمجاز در آمل قلع و قمع شد
  • قطع ۱۰۰ درخت در ۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی صالحیه