Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@10:51:30 GMT

فراخوان جشنواره عکاسی «حضرت قرآن» منتشر شد

تاریخ انتشار: ۳۰ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۴۴۶۵۰

فراخوان جشنواره عکاسی «حضرت قرآن» منتشر شد

به گزارش گروه فرهنگی ایرنا از دبیرخانه جشنواره ملّی عکاسی «حضرت قرآن»، این رویداد همزمان با ماه مبارک رمضان، ماه بهار قرآن در سطح ملّی و ویژه عموم علاقه مندان برگزار می شود.

موضوع جشنواره «حضرت قرآن»، حضور قرآن کریم در جامعه و فرهنگ عمومی مانند آیین های قرآنی، المان های قرآنی، فعالیت های قرآنی، محصولات قرآنی، مفاهیم قرآنی و.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. است.

هدف از برگزاری این جشنواره را ترغیب و تشویق جامعه هنری کشور برای توجه ویژه به موضوعات مرتبط با قرآن کریم بیان است و استفاده از ظرفیت هنر برای ثبت حضور قرآن کریم در جامعه و فرهنگ عمومی جوامع اسلامی همراه با رقابت در جهت ارتقای این نگاه از دیگر اهداف این جشنواره است.

شرح فراخوان

 شرکت در این مسابقه برای همه علاقمندان آزاد است. استفاده از هر نوع دوربین عکاسی اعم از دیجیتال، آنالوگ و موبایل آزاد است.  ارسال اثر توسط عکاسان به منزله قبول مالکیت اثر و اصالت آن تلقی می‌شود و هیچگونه مسئولیتی به عهده دبیرخانه نخواهد بود.  چنانچه از فرد یا افرادی عکس تهیه می کنید، باید از اشخاص رضایت‌نامه مکتوب داشته باشید. بدیهی است کلیه مسائل حقوقی بر عهده شرکت کننده است.  عکس‌ها باید به صورت فایل jpg با حالت رنگی RGB حداقل ضلع بزرگ ۱۵۰۰ پیکسل و ۱۵۰ DPI باشد. عکس‌های ارسالی که با دوربین تلفن همراه گرفته شده‌اند از این قاعده مستثنا هستند.  دستکاری و ویرایش ساختاری در عکس‌ها فقط در حدی که به اصالت تصویر خدشه وارد نکند، مورد قبول است. برگزارکننده مسابقه، مجاز به استفاده از عکسهای ارسالی در هر وسیله رسانه ای و به هر شکل چاپی و غیرچاپی بوده و در هر صورت با ذکر نام عکاس همراه خواهد بود. عکس ها با محوریت ارزشمندی محتوا داوری خواهد شد.  آثار به صورت تک عکس و مجموعه عکس پذیرفته می شود.(حداکثر ۵ عکس)  تک عکس یا مجموعه عکس را به صورت فایل فشرده بارگزاری نمایید.  جایزه نفر اول ۳ میلیون، نفر دوم ۲ میلیون، نفر سوم ۱ میلیون و پنج اثر قابل تقدیر ۲۰۰ هزار تومان خواهد بود.

برپایه این فراخوان آخرین مهلت ارسال آثار ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ است و علاقه مندان به شرکت در این جشنواره می توانند از طریق سامانه تبلیغات اسلامی اطلاعات بیشتری از این جشنواره دریافت کنند.

برچسب‌ها عکاسی هنرهای تجسمی قرآن کریم

منبع: ایرنا

کلیدواژه: عکاسی هنرهای تجسمی قرآن کریم عکاسی هنرهای تجسمی قرآن کریم اخبار کنکور قرآن کریم عکس ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۴۴۶۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دومین فراخوان جشنواره استانی «راویان غدیر»

به گزارش خبرگزاری مهر، سید علی اکبر موسوی با اشاره به برگزاری جشنواره روایان غدیر اظهار کرد: به همت کانون استان قزوین در اردیبهشت ۱۴۰۳ دومین فراخوان جشنواره استانی راویان غدیر با موضوع مدح و منقبت حضرت علی (ع) و واقعه تاریخی غدیر منتشر شد.

وی با اشاره به قالب آثار ارسالی اظهار کرد: قالب آثار این جشنواره مداحی، شعرخوانی و سرود است و دو گروه سنی ۷ تا ۱۲ و ۱۳ تا ۱۷ سال مخاطب آن هستند.

وی افزود: مهلت ارسال آثار تا ۲۴ خرداد ۱۴۰۳ تعیین شده و زمان برگزاری آئین اختتامیه چهارم تیر خواهد بود.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قزوین آشنایی کودکان و نوجوانان با شخصیت و فضائل حضرت علی (ع)، فرهنگ عمیق و اهداف واقعه غدیرخم، ترویج فرهنگ علوی و تولید آثار در این زمینه از جمله اهداف برگزاری این جشنواره است.

وی تاکید کرد: علاقه‌مندان می‌توانند فیلم آثار خود را در پیام‌رسان شاد با شماره ۰۹۹۱۹۷۲۷۵۱۳ ارسال کنند.

موسوی با اشاره به شرایط ارسال اثر به این جشنواره تاکید کرد: مدت زمان فیلم حداقل سه و حداکثر پنج دقیقه باشد و مشخصات فردی در آن قید شود، فیلم‌برداری به صورت افقی، در نمای باز و بدون حرکت دوربین انجام شود.

وی با بیان اینکه آثار با فرمت mp۴ و حداکثر حجم ۱۶ مگابایت باشد، اضافه کرد: در بخش شعرخوانی شرکت کنندگان می‌توانند آثار شاعران مطرح کشور را به صورت دکلمه اجرا و برای جشنواره بفرستند، در این بخش شرکت کنندگان باید اثر را از حفظ داشته باشند.

وی در پایان یادآور شد: اجرای سرود باید به صورت زنده، در گروه‌های جداگانه دختر و پسر حداکثر با ۱۵ نفر انجام شود و حضور از هر دو پایه سنی در گروه سرود امکان‌پذیر است.

کد خبر 6096853

دیگر خبرها

  • درخشش مربی قزوینی در مسابقه عکس سال
  • تقدیر از ۱۵۰ فعال قرآنی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان
  • مرحله نهایی جشنواره قرآنی حیات در مشهد برگزار خواهد شد
  • جلوگیری از ناهنجاری‌های جامعه با بهره‌گیری از آموزه‌های قرآن
  • غوغای «فرشته‌های کابلی» در «قصر دارالامان»
  • مرتضوی: عمل به قرآن در جوامع اسلامی سبب اتحاد بیشتر می‌شود
  • فراخوان جشنواره «راویان غدیر» در استان قزوین
  • دومین فراخوان جشنواره استانی «راویان غدیر»
  • رقابت‌های قرآنی دانش‌آموزی استان مرکزی
  • فراخوان نخستین سوگواره بین‌المللی «سفینة‌النجاة» منتشر شد