Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/مرکزی مدیرکل استاندارد استان مرکزی گفت: باید در جامعه فرهنگ خودکنترلی و مصرف صحیح تولیدات ترویج یابد که این مهم با تعامل و همکاری مصرف کنندگان محقق خواهد شد.

مهناز جعفریان روز دوشنبه ۳۰ فروردین در نشست با اصحاب رسانه اظهار کرد: در سال گذشته تمام تلاش مان بر این بود که بتوان در راستای شعار سال با حمایت از واحدهای تولیدی فرآیندهای تولید را به سمت استانداردسازی هدایت کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علیرغم تمام مشکلات  از جمله شیوع ویروس کرونا، مسئولین استاندارد در تمامی حوزه های تولید و بازار و عرضه تمام تلاش خود را بکار گرفته اند تا کالاهای با کیفیت در اختیار مردم قرار گیرد.

وی افزود: استاندارد در راستای رفع نواقص واحدهای تولیدی، ضمن شناسایی نواقص و رفع مشکلات فرآیندهای تولیدی، در تلاش است تا بهترین ها را انجام دهد.

جعفریان بیان کرد: اداره کل استاندارد استان بر حدود ۹۰۰ واحد تولیدی نظارت دارد که بیش از هزار و ۶۰۰ فرآورده را تحت پوشش دارد، در سال گذشته علیرغم تمامی مشکلات ۱۱۴ فقره پرونده علامت استاندارد صادر و ۱۲۸ فقره پروانه استاندارد نیز تمدید اعتبار شد.

مدیرکل استاندارد استان مرکزی بیان کرد: در مدت زمان مذکور در حوزه انرژی، ۳۴ مورد بازرسی از واحدهای انرژی و همچنین در قالب "طرح طاها" ۵۵ مورد نظارت و کنترل در خصوص نصب برچسب‌ها و گریدهای انرژی بر روی کالا صورت گرفته است. اجرای این طرح حدود دوسال است که به وظایف سازمان افزوده شده است.

جعفریان تاکید کرد: در سال ۹۹، بالغ بر سه هزار و ۶۷۹ نمونه از واحدهای تولیدی به منظور انجام آزمون به آزمایشگاه‌های استان ارسال و هشت هزار و ۷۳۱ مورد بازرسی از کالاهای موجود در حوزه برخورداری از استاندارد و پروانه انجام شد.

وی اضافه کرد: همچنین  یک هزار و ۸۱۷ بازرسی و نظارت از واحدهای سوخت مایع با مشارکت شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی انجام شد و ۱۴۰ نازل سی‌ان‌جی و ۵۳۳ باسکول، ترازوی‌های جاده‌ای و حدود ۳ هزار و  ۳۷۴ مورد سایر وسایل سنجش از جمله ترازوهای مراکز عرضه، آزمون شدند.

مدیرکل استاندارد استان مرکزی با تاکید بر اینکه  اداره کل استاندارد استان با متخلفان و تولیدکنندگان غیرکیفی برخورد قاطع می‌کند، خاطرنشان کرد: در سال ۹۹ بالغ بر ۷۴۹ اخطار برای واحدهای تولیدی صادر و ۸۲۴ پروانه تعلیق و ۱۶۸ پروانه ابطال شد و ۶۷ پرونده به دستگاه قضایی استان ارسال شد .

جعفریان ادامه داد: در قالب کنترل و نظارت نوروزی از ۱۵ اسفندماه تا پایان ۱۵ فروردین ماه در راستای کنترل و نظارت نوروزی، یک هزار و ۵۰۰ واحد صنفی مورد بازرسی و ارزیابی قرار گرفتند، همچنین از دو روز مانده به آغاز ماه رمضان کنترل و نظارت‌های ویژه این ماه آغاز شد و تا پایان ماه مبارک رمضان از حدود دو هزار واحد صنفی و ارائه کننده فراورده‌های غذایی ویژه ماه رمضان و ... بازرسی خواهند شد.

وی اضافه کرد: اداره کل استاندارد استان تلاش می‌کند تا در راستای حمایت از تولید، فرآیندهای تولید را به استانداردهای لازم برساند که اصلاح، تسهیل و تسریع فرآیندهای عملیاتی نیز در دستور کار ویژه قرار دارد.

مدیرکل استاندارد استان مرکزی در رابطه با استاندارد آسانسورها بیان کرد: در سال گذشته هزار و ۹۸ آسانسور مورد بازرسی اولیه و ۲۶۹ آسانسور مورد بازرسی ادواری قرار گرفتند و ارزیابی از آسانسورهای اماکن عمومی و دولتی نیز انجام شده که هزار و ۳۹۶ گواهینامه صادر شد.

جعفریان تصریح کرد: در زمینه اجرای کنترل و نظارت بر واحدهای خدماتی، تفریحی، شهر بازی ها و پارک‌ها در سال گذشته از ۳۸۵ واحد بازرسی صورت گرفته و از تجهیزات تفریحی ۶۲ واحد پلمب و ۲۳ واحد نیز اخطار گرفتند، ۱۶۱ مورد بازدید توسط اداره کل استاندارد به صورت مستقیم صورت گرفت.

 وی افزود: در مجموع، ۶۵ آزمایشگاه تحت نظارت اداره کل استاندارد استان  قرار دارد که مردم می‌توانند با ارسال عدد ۱۰ رقمی مندرج بر روی کالاها به سامانه ۱۵۱۷ مراجعه و استاندارد کالاها را دریافت کرده و مشخصات آن را شناسایی کنند.

مدیرکل استاندارد استان مرکزی گفت: در سال گذشته ۱۵ هزار و ۱۹۴ نفرساعت آموزش در سطح استان ارائه شده که شامل ۱۰ هزار و ۱۶۸ نفرساعت آموزش مسئولان کنترل کیفیت با تحقق ۱۰۲ درصدی، ۲۴۰ نفر ساعت آموزش کارشناسان استاندارد با ۱۰۰ درصد تحقق، آموزش کارکنان از هزار و ۳۵۲ نفرساعت برنامه عملیاتی هزار و ۷۲۶ نفر ساعت با تحقق ۱۰۴ درصدی و سایر آموزش‌های برون سازمانی از دو هزار و ۷۲۰نفر ساعت برنامه عملیاتی، سه هزار و ۱۶۰ نفرساعت با تحقق ۱۱۳ درصدی صورت گرفته است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی استاندارد مدیرکل استاندارد استان مرکزی اداره کل استاندارد استان واحدهای تولیدی کنترل و نظارت سال گذشته مورد بازرسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۴۵۱۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکیل قرارگاه شهید آوینی فرصتی برای حمایت از تولیدات هنری است

ایسنا/گیلان مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان تشکیل قرارگاه شهید آوینی را فرصتی برای حمایت از تولیدات هنری با هدف تقویت بنیه فرهنگی‌ شهرستان‌ها دانست و گفت: برای قرارگاه شهید آوینی استان گیلان ۴ میلیارد و ۹۵۰ میلیون تومان اعتبار در نظر گرفته شده است.

امیرحسین طاهری امروز، ۱۰ اردیبهشت‌ماه در اختتامیه جشنواره رسانه‌ای «در مسیر انتخاب» که در تالار مرکزی رشت برگزار شد، اظهار کرد: برگزاری انتخابات در حقیقت تبلور اراده و خواست مردم بوده که برای تحقق مشارکت حداکثری ارکان و مقدمات گوناگونی نیاز است و رسانه یکی از این ارکان به شمار می‌رود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان افزود: در آستانه برگزاری دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری و با توجه به لزوم برجسته سازی نقش تاثیرگذار اصحاب رسانه در تحقق چهار اصل امنیت، مشارکت، سلامت و رقابت در انتخابات اداره کل ارشاد گیلان با همکاری استانداری و خانه مطبوعات برگزاری جشنواره رسانه‌ای «در مسیر انتخاب» را در دستورکار قرار داد و این جشنواره امروز به ایستگاه پایانی رسید.

وی با اشاره به تشکیل قرارگاه شهید آوینی در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، گفت: قرارگاه شهید آوینی فرصت بسیار خوبی برای حمایت از تولیدات هنری با هدف تقویت بنیه فرهنگی‌ شهرستان‌هاست که در بودجه ۱۴۰۲ به عنوان ردیف مستقل دیده شد، بودجه قرارگاه شهید آوینی کاملا مشخص و شفاف بوده است.

طاهری با بیان اینکه برای قرارگاه شهید آوینی استان گیلان ۴ میلیارد و ۹۵۰ میلیون تومان اعتبار در نظر گرفته شده است، تصریح کرد: برای کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد مبلغ یک میلیارد تومان در قالب طرح «هزار مشعل» و با موضوع «مسجد محوری» در نظر گرفته شده است که ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی هر شهرستان می‌بایست با همکاری دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان اقدام به هزینه نمایند .همچنین مبلغ یک میلیارد تومان هم برای طرح ریشه‌های رشت با همکاری جبهه انقلاب فرهنگی و تهیه ۲۰ کلیپ و مستند دیده شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان ادامه داد: مبلغ ۶۰۰ میلیون تومان تحت عنوان «لیگ ضحی» برای اتحادیه مؤسسات قرآنی پیش بینی شده، مبلغ ۴۰۰ میلیون در راستای پیشگیری خانواده‌ها از آسیب‌های اجتماعی به عنوان سهم خانواده و فرزندآوری، مبلغ ۲۰۰ میلیون تومان برای حوزه تجسمی، مبلغ ۲۰۰ میلیون تومان برای تولید موسیقی و مبلغ ۳۰۰ میلیون تومان برای تولید آثار نمایشی در اختیار معاونت‌های مربوطه و انجمن‌های فرهنگی و هنری استان قرار گرفته که ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی می‌بایست پیگیر انجام و هزینه کرد آن باشند.

وی افزود: با توجه به اینکه در آستانه برگزاری دومین کنگره ۸۰۰۰ شهید استان هستیم تولید آثار در حوزه ایثار و شهادت را در دستورکار داریم و باید تمام بخش‌ها و روستاهای استان با این آثار تولیدی آشنا شوند.

طاهری با بیان اینکه تعدد رسانه‌های گیلان نشان دهنده پویایی این استان است، گفت: می‌توان گفت با وجود تعدد رسانه‌ها در استان گیلان استانداری و دستگاه‌های اداری و اجرایی بیشترین حمایت را از رسانه‌ها دارند که این جای تقدیر دارد. انعکاس ظرفیت‌های استان برای آنان که خارج استان هستند، خیلی اهمیت دارد لذا رسانه‌های استان باید اقدام به انعکاس بخش‌های مثبت و ظرفیت‌های موجود نمایند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • گذشت و بخشش باید در جامعه تبدیل به فرهنگ شود
  • شیراز میزبان برگزاری اولین جشنواره رسانه‌ای اقوام و عشایر کشور می‌شود
  • تشکیل قرارگاه شهید آوینی فرصتی برای حمایت از تولیدات هنری است
  • رئیس سازمان ملی استاندارد: امضای ایرانی جهانی شد
  • کشف بیش از یک تن نان خشک در مشهد
  • برگزاری دوره‌ی آموزش مهارت‌های رسانه‌ای موبایل آوین نو
  • بیش از ۷۰ درصد جمعیت کردستان از خدمات وزارت کار بهره‌مند هستند
  • همیاران مهربان ترافیک به مثابه مشارکت مردم در جهش تولیدات فرهنگی هستند/روش‌های قهری در ارتباطات فرهنگی جوابگو نیست
  • معیار انتخاب یک ضد آفتاب مناسب/ مصرف ضد آفتاب در مادران باردار و کودکان چگونه است؟
  • مشارکت در ترویج فرهنگ مدیریت مصرف آب