Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-04-30@16:02:19 GMT

اتحادیه اروپا: تحریم ۲ شرکت و ۱۰ عضو دولت میانمار

تاریخ انتشار: ۳۰ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۴۵۳۵۷

اتحادیه اروپا: تحریم ۲ شرکت و ۱۰ عضو دولت میانمار

اتحادیه اروپا ۱۰ عضو دیگر دولت نظامی میانمار و دو شرکت در این کشور را تحریم کرد.

به گزارش ایسنا، خبرگزاری فرانسه امروز دوشنبه ۱۹ آوریل (۳۰ فروردین) با اعلام این خبر به نقل از دیپلمات‌های ارشد اروپایی نوشت که اتحادیه اروپا به جز ۱۰ عضو دولت کودتا، دو شرکتی را هم که در تأمین بودجه مالی دولت و در نتیجه در سرکوب خشونت‌آمیز جنبش دموکراسی‌خواهی میانمار مشارکت داشته‌اند تحریم کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این تصمیم در نشست وزیران امور خارجه کشورهای عضو اتحادیه اروپا که به صورت مجازی برگزار شد، تأیید شده است. همان منابع همچنین به خبرگزاری فرانسه گفته‌اند نام دو شرکت تحریم‌شده «هلدینگ اقتصادی میانمار» (ام‌ای‌اچ‌ال) و «بنگاه اقتصادی میانمار» (ام‌ای‌سی) است.

به نقل از یورونیوز، اتحادیه اروپا پیش از این ۱۱ مقام دولت میانمار از جمله مین آنگ هلیانگ فرمانده کل ارتش این کشور را به دلیل نقش آنها در سرکوب خونین اعتراضات تحریم کرده بود. وزرای امور خارجه اتحادیه اروپا همچنین در ماه فوریه تهدید کرده بودند تحریم‌هایی را علیه سران ارتش میانمار به عنوان عاملان کودتا علیه دولت برگزیده این کشور وضع می‌کنند.

در پی یک کودتا در یکم ماه فوریه ۲۰۲۱ در میانمار قدرت برای یک سال به این مقام ارشد نظامی منتقل شد و آنگ سان سوچی، رهبر «لیگ ملی برای دموکراسی» به همراه چند تن دیگر از مقام‌های دولت منتخب به زندان افکنده شدند. از آن زمان تاکنون دموکراسی‌خواهان میانمار با حضور در خیابان‌ها خواستار آزادی رهبران منتخب شده‌اند، اما ارتش به شدت این تظاهرات را سرکوب کرده است.

از ابتدای ناآرامی‌ها در میانمار تاکنون دست کم ۷۲۶ نفر از معترضان کشته و هزاران تن نیز زندانی شده‌اند.

آمریکا و اتحادیه اروپا کودتای در میانمار را محکوم کرده‌اند.

لینک کوتاه: asriran.com/003Gxo

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: اتحادیه اروپا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۴۵۳۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا: نشانه‌های یک جنگ جهانی دوباره ظاهر شده است

وی امروز یکشنبه در نشست ویژه مجمع جهانی اقتصاد در ریاض تاکید کرد: ما باید به یک دنیای جدید عادت کنیم. ما باید نسبت به امنیت خودمان بیشتر مسئول باشیم. اروپایی‌ها باید متحدتر باشند زیرا آنها خیلی کوچک هستند که از یک جهان با قدرت‌های بزرگ نجات پیدا کنند.

بورل همچنین امروز در دیدار با سامح شکری وزیر خارجه مصر به طور فشرده در مورد وضعیت منطقه غرب آسیا گفتگو کرد.

وی در حساب ایکس خود نوشت که با شکری در مورد لزوم پایان جنگ غزه، تضمین دسترسی کامل کمک بشردوستانه و اقدام‌های جدی به سمت اجرای راه حل دو دولتی توافق کرده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • قوانین سختگیرانه اتحادیه اروپا یقه آیپد را گرفت!
  • گزارش جالب دویچه‌وله؛ روش های دور زدن تحریم ها ازسوی ایران و روسیه | چین در ظاهر هیچ نفتی از ایران وارد نمی‌کند؛ در عوض...
  • تحقیقات اتحادیه اروپا از متا بر سر کنترل اطلاعات غلط
  • بورل: چند کشور اروپایی به زودی فلسطین را به رسمیت می‌شناسند
  • چندین کشور اروپایی دولت فلسطینی را به رسمیت می‌شناسند
  • روسیه: با اعمال تحریم‌های احتمالی اروپا گاز گران‌تر می‌شود
  • بورل: چندین کشور اروپایی دولت فلسطینی را به رسمیت می‌شناسند
  • بورل: جعبه جنگ جهانی نباید دوباره باز شود
  • بورل: نشانه‌های جنگ جهانی دوباره بازگشته
  • مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا: نشانه‌های یک جنگ جهانی دوباره ظاهر شده است