Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-30@05:13:39 GMT

مغرور نشویم و به نیازمان به خدا اعتراف کنیم

تاریخ انتشار: ۳۰ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۴۵۳۷۵

مغرور نشویم و به نیازمان به خدا اعتراف کنیم

حجت الاسلام محمدی لائینی با اشاره به اهمیت برپایی نماز گفت: خداوند به نماز خواندن نمره می دهد نه صحیح یا غیر صحیح بودن آن! انسان باید همیشه به آسیب پذیری و نیاز خودش معترف بوده و نباید به داشته‌هایش مغرور شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، حجت الاسلام والمسلمین«محمد باقر محمدی لائینی» امروز(۳۰فروردین) مصادف با ششمین روز از ماه مبارک رمضان در جمع نمازگزاران حاضر در دفتر نماینده ولی فقیه در استان مازندران با اشاره به سخنان امام علی (ع)بیان کرد: حضرت فرمودند؛ خدایا فقر و ناتوانی مرا میبینی خودت کمکم کن، یکی از بهترین حالتها این است که انسان به آنچه دارد مغرور نشود  و در هر شرایطی که هست بداند که فقیر و نیازمند، محتاج و بیچاره بوده و در مقابل خدا هیچ است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به سوره فجر، قصص و کهف که نمونه‌هایی از مغرور شدن بشر در آن بیان شده، افزود: متاسفانه انسان‌ها به آنچه که دارند همچون به قدرت علمی، موقعیت اقتصادی و قدرت سیاسی خود مغرور می‌شوند، برخی وقتی چیزی به‌دست می‌آورند می گویند خودم تلاش کردم در حالیکه خدا این نعمات را برای امتحان به انسان‌ها می‌دهد.

 

حجت الاسلام محمدی لائینی تاکید کرد: فلسفه درست گرفتاری‌ها و دارایی‌ها این است که انسان به آنچه دارد مغرور نشود، مشاهده کردیم که خداوند دنیایی با این اقتدار را چگونه با یک ویروس ناچیز کرونا از پای درآورد تا به انسان بفهماند که خیلی بیچاره و حقیرتر از آن است که  می‌پندارد.

 

وی یادآور شد: شیوع ویروسی همچون کرونا برای این است که انسان را از پله غرور به پایین بیاندازد تا بفهمد قدرتی ندارد، گاهی با یک حادثه آدم ثروتمند صدقه‌خور می‌شود، مهم این است که انسان در مقابل خدا سر تعظیم فرود آورده و علم،  پول و قدرت سیاسی خود را به رخ خدا نکشد و بداند در مقابل خدا از پشه هم ضعیف‌تر است.

 

امام جمعه ساری با اشاره به فرموده امام حسین (ع) در روز عرفه، تاکید کرد: حضرت با خضوع با خداوند سخن می‌گفت؛ خدایا زمانی که من دارا هستم باز هم فقیرم چه برسد به روزی که نداشته باشم، فلسفه تربیت اسلامی همین است که انسان در مقابل خدا خاضع باشد.

 

وی خاطرنشان کرد: احساس فقر معنوی بسیار مسئله مهمی است همه باید بترسیم که با این فقر از دنیا نرویم، فقر مادی که در اثر عمل انسان نباشد خودش نوعی عبادت است، اینکه مشتاق به سوی خدا باشیم باارزش است.

 

حجت الاسلام محمدی لائینی با اشاره به اهمیت برپایی نماز گفت: خداوند به نماز خواندن نمره می دهد نه صحیح یا غیر صحیح بودن آن! انسان باید همیشه به آسیب پذیری و نیاز خودش معترف بوده و نباید به داشته‌هایش مغرور شود.

پایان پیام/286

منبع: شبستان

کلیدواژه: نماینده ولی فقیه درمازندران روز عرفه اقامه نماز عبادت کرونا ماه رمضان محمدی لائینی مقابل خدا حجت الاسلام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۴۵۳۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هاآرتص: سنوار در مدیریت جنگ برتر از همه سران اسرائیلی است

به گزارش خبرگزاری مهر، روزنامه عبری زبان هاآرتص امروز دوشنبه در مطلبی تاکید کرد که یحیی سنوار (رهبر حماس در نوار غزه) باهوش‌تر از همه اعضای شورای جنگ رژیم صهیونیستی است.

هاآرتص افزود که سنوار بر خلاف سران اسرائیلی، همواره نگاهی عمیق و آینده نگر دارد و چندین گام آینده را پیش‌بینی می‌کند و هر بار تل‌آویو را به شیوه‌ای جدید غافلگیر می‌کند.

در همین رابطه، روگل البر تحلیلگر هاآرتص تاکید کرد که باید اعتراف کرد سنوار یک شطرنج‌باز ماهر و درجه یک است.

روزنامه مذکور اشاره کرد: باید اعتراف کرد سنوار در مدیریت جنگ برتر از کل سران اسرائیل است.

کد خبر 6092335 محمدعلی تخت رونده

دیگر خبرها

  • سنوار در مدیریت جنگ برتر از همه سران اسرائیلی است
  • اعتراف مادر دیانا به قتل فجیع فرزندش
  • اعتراف در اسپانیا: ‏VAR‏ ‏امسال اشتباه داشت!‏
  • هاآرتص: سنوار در مدیریت جنگ برتر از همه سران اسرائیلی است
  • مادر دیانا به قتل فرزند بیمارش اعتراف کرد
  • اعتراف یک تحلیلگر صهیونیستی به متلاشی شدن حکومت اسرائیل! + فیلم
  • فیلم| اعتراف دانشجوی یهودی: دفاعم از صهیونیست ها اشتباه بود!
  • فیلم| اعتراف اشکان خطیبی به زندگی سخت در خارج از ایران؛ خودم به همه چیز پشت پا زدم
  • فیلم| اشکان خطیبی به زندگی سخت در خارج از ایران اعتراف کرد: خودم به همه چیز پشت پا زدم
  • (عکس) روبوسی کاظم صدیقی و وزیر ارشاد در نماز جمعه