Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-05-09@02:23:40 GMT

افزایش ٧ برابری تماس با اورژانس نسبت به هفته گذشته

تاریخ انتشار: ۳۰ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۴۵۴۶۹

افزایش ٧ برابری تماس با اورژانس نسبت به هفته گذشته

سخنگوی سازمان اورژانس کشور از افزایش هفت برابری تماس با اورژانس نسبت به هفته گذشته خبر داد.

به گزارش ایمنا، مجتبی خالدی اظهار کرد: از ابتدای شیوع بیماری کووید ١٩ سازمان اورژانس کشور با تمام قوا آمادگی ارائه خدمات به مردم عزیز را فراهم کرد.

وی با بیان اینکه اورژانس در چند حوزه اقدامات لازم را انجام داده است، گفت: اولین مرحله بحث پاسخگویی به سوالات مردم بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در اواخر سال ٩٨ سوالات متعددی در خصوص بیماری وجود داشت که به دلیل اینکه مرجع علمی پاسخگوی این عزیزان باشد سازمان اورژانس کشور زیرسیستمی از ١١۵ را به پاسخ دهی به مردم اختصاص داد. نکته دوم بحث انتقال بیماران مشکوک به کووید١٩ بود که پاید پروتکل‌های ویژه‌ای در این خصوص انجام می‌شد تا خدمات مناسب دریافت شود. مرحله سوم نیز جا به جایی بیماران مبتلا به کووید١٩ بین بیمارستان‌ها بود.

خالدی ادامه داد: با شیوع بیماری کووید١٩ به خصوص در موج چهارم شاهد افزایش تماس با اورژانس پیش بیمارستانی بودیم. در خصوص مشاوره در رابطه با بیماری کووید١٩ تماس‌های اورژانس تا ٧ برابر افزایش پیدا کرده و مأموریت‌های اورژانس پیش بیمارستانی هم در خصوص بیماری کرونا تا هشت برابر در حال افزایش است.

سخنگوی سازمان اورژانس کشور گفت: مأموریت‌های جاری مثل بیماران قلبی، بیماران مغزی، سکته‌های مغزی و… تا ۴٠ درصد افزایش داشته است.

وی تاکید کرد: این افزایش آمار نسبت به مدت مشابه هفته گذشته و اواخر اسفندماه است.

خالدی تاکید کرد: خواهش ما از مردم عزیز این است که نکات مربوط به بیماری کووید١٩ را جدی بگیرند، علامت‌های ساده‌ای مثل تب، خستگی، بدن درد، از علائم اولیه بیماری کووید١٩ هستند، در اینگونه موارد حتماً با شماره ۴٠٣٠ یا ١١۵ تماس گرفته و اطلاعات تکمیلی دریافت شود.

وی ادامه داد: در صورتی که علامتی مثل تنگی نفس به وجود آمد حتماً باید با اورژانس ١١۵ تماس گرفته شود تا به بیمارستان‌ها منتقل شوند. در صورتی که مشکلات جدی در خصوص ارائه خدمات در مراکز درمانی داشتند نیز می‌توانند با شماره ١٩٠ به عنوان مرکز پیشنهادات و انتقادات وزارت بهداشت تماس بگیرند.

منبع: ایسنا

کد خبر 488058

منبع: ایمنا

کلیدواژه: اورژانس 115 اورژانس کشور ماموریت اورژانس سازمان اورژانس اورژانس شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق سازمان اورژانس کشور بیماری کووید١٩

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۴۵۴۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت سکه و طلا امروز ۱۷ اردیبهشت؛ سکه یک میلیون تومان گران شد

به گزارش خبرگزاری مهر، قیمت هر قطعه سکه طرح جدید تا لحظه درج این خبر در معاملات امروز دوشنبه (۱۷ اردیبهشت) در بازار طلای تهران نسبت به قیمت پایانی روز کاری گذشته، با افزایش یک میلیون تومانی به ۴۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان رسید.

سکه بهار آزادی طرح قدیم نیز با رشد ۶۰۰ هزار تومانی نسبت به قیمت پایانی روز کاری گذشته، ۳۸ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان معامله شد.

امروز نیم سکه با ۵۰۰ هزار تومان افزایش قیمت، ۲۴ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان و ربع سکه با افزایش ۶۰۰ هزار تومانی، ۱۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان به فروش رسید.

قیمت سکه گرمی نیز، هفت میلیون و ۲۰۰ هزار تومان دادوستد شد.

هر گرم طلای ۱۸ عیار امروز در بازار طلای تهران با ۸۲ هزار تومان افزایش در مقایسه با روز کاری گذشته، سه میلیون و ۳۵۵ هزار تومان معامله شد.

اونس طلا نیز به نرخ ۲ هزار و ۳۱۸ دلار رسید.

کد خبر 6098085 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • افزایش ۵ برابری بودجه مناطق ۲۲‌گانه تهران در دوره ششم مدیریت شهری
  • هشدار نسبت به نبود دارو‌های بیماران پیوند کبد/ «فیبرینوژن» و «بازیلیکسیمب» موجود نیست
  • خطر حمله قلبی در این بیماران بیشتر است
  • رشد ۲ برابری لایروبی قنوات در نطنز
  • افزایش حجم آب دریاچه ارومیه به ۲.۵ میلیارد مترمکعب
  • چرا در دیدار پرسپولیس و سپاهان آمبولانس نبود
  • قیمت سکه و طلا امروز ۱۷ اردیبهشت؛ سکه یک میلیون تومان گران شد
  • تلاش برای دسترسی به داروی مورد نیاز بیماران تالاسمی
  • یک هفته با ۶۲ کشته | مصدومیت ۱۳۱۷ نفر در تصادفات ۷ روز اخیر
  • ۱۳۱۷مصدوم و ۶۲ کشته در تصادفات هفته دوم اردیبهشت در کشور