Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/لرستان مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی لرستان گفت: ۶۰ درصد متقاضیان کار دارای مدرک دانشگاهی فاقد مهارت هستند.

علی آشتاب امروز ۳۰ فروردین با بیان اینکه کاریابی‌ها زمینه برقراری ارتباط هوشمندانه منابع انسانی با فرصت‌های شغلی برای کارجویان استان را مهیا می‌کنند، اضافه کرد: هدف از تأسیس مؤسسات مشاوره شغلی و کاریابی‌های غیردولتی ارائه راهنمایی و مشاوره شغلی به جویندگان کار و کارفرمایان، شناسایی فرصت‌های شغلی، تأمین نیرو برای کارفرمایان و معرفی کارجویان آماده‌به‌کار در فرصت‌های شغلی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی همچنین با اشاره به آمار ثبت‌نامی کاریابی‌های استان که نشان می‌دهد افراد ۲۵ تا ۳۴ ساله ۵۰ درصد جمعیت متقاضیان کار این استان را تشکیل می‌دهند، افزود: ۱۷ مرکز کاریابی داخلی و یک کاریابی فرصت‌های شغلی خارجی در سطح استان فعال است.

آشتاب در ادامه به عدم مهارت ۶۰ درصد متقاضیان ثبت نام شده در مراکز کاریابی استان به‌رغم داشتن مدرک دانشگاهی، اشاره و خاطرنشان کرد: یکی از دلایل این امر، نبود ارتباط منطقی و هدفمند میان رشته‌های تحصیلی دانشگاه‌های استان با ظرفیت‌های موجود است چراکه زمانی که یک جوان با مدرک غیر مرتبط نسبت به ظرفیت‌های توسعه استان وارد بازار کار می‌شود نمی‌تواند تحصیلات خود را با حرفه و کار عملی موجود منطبق کند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان با بیان اینکه تعداد یک هزار و ۷۵۱ نفر مرد و یک هزار و ۶۱۸ نفر زن در سال ۹۹ در مراکز کاریابی‌ غیردولتی ثبت‌نام کرده‌اند اظهار کرد: افرادی که در مراکز کاریابی ثبت‌نام می‌کنند و حرفه و مهارتی ندارند برای مهارت‌آموزی به اداره‌ کل فنی و حرفه‌ای استان معرفی می‌شوند تا مهارت‌های لازم را کسب نمایند که در این راستا در سال گذشته تعداد ۱۲۳ نفر از ثبت‌نام‌شدگان به مراکز فنی و حرفه‌ای معرفی شده‌اند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی اشتغال موسسه کاریابی منطقه لرستان استان لرستان فرصت های شغلی ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۴۵۵۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت ۲۲۰۰ میلیارد تومان از مطالبات مراکز دانشگاهی طرف قرارداد تامین‌اجتماعی

معاون درمان سازمان تأمین‌اجتماعی از پرداخت ۲۲۰۰ میلیارد تومان دیگر از مطالبات مراکز دانشگاهی طرف قرارداد این سازمان در سراسر کشور خبر داد.

به گزارش ایسنا، دکتر مهدی اسلامی معاون درمان سازمان تأمین‌اجتماعی از پرداخت ۲۲۰۰ میلیارد تومان دیگر از مطالبات مراکز دانشگاهی طرف قرارداد این سازمان در سراسر کشور خبر داد و گفت: علاوه بر این پرداخت، در هفته جاری نیز ۲۲۵۰ میلیارد تومان از مطالبات داروخانه‌ها، پزشکان و مراکز طرف قرارداد پرداخت شده بود.

اسلامی با سپاس از همراهی و همکاری کلیه ارائه‌دهنگان خدمات سلامت به‌ویژه مراکز دانشگاهی در ارائه خدمات به بیمه‌شدگان تأمین‌اجتماعی گفت: با برنامه‌ریزی صورت گرفته و تأمین منابعی که توسط همکاران انجام شده، در روز چهارم اردیبهشت ماه ۲۲۰۰ میلیارد تومان از مطالبات مراکز دانشگاهی طرف قرارداد این سازمان واریز شد. این پرداخت بابت مطالبات مراکز دانشگاهی شامل مراکز پاراکلینیک، درمانگاه‌ها، کلینیک‌های ویژه دانشگاهی و نیز بیمارستان‌های دانشگاهی در سراسر کشور انجام شد. همچنین در همین هفته ۲۲۵۰ میلیارد تومان از مطالبات داروخانه‌ها، پزشکان و مراکز طرف قرارداد پرداخت شد.

به‌گزارش روابط‌عمومی سازمان تأمین‌اجتماعی، وی افزود: فرایند پرداخت مطالبات مراکز طرف‌قرارداد در بخش سلامت فرایندی مستمر است و سایر مطالبات رسیدگی‌شده مراکز طرف قرارداد نیز در اسرع وقت پرداخت خواهد شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • رشته های دانشگاهی را به سمت نیازهای جامعه سوق دهیم
  • ایجاد هزار و ۵۰۰ فرصت شغلی در لردگان
  • چرا آموزش مهارت به کارگران ضرورت دارد؟
  • اختصاص ۱۰۰ قطعه زمین در بینالود به خانواده‌های دارای ۴ فرزند
  • پرداخت ۲۲۰۰ میلیارد تومان از مطالبات مراکز دانشگاهی طرف قرارداد تامین‌اجتماعی
  • پرداخت ۲۲۰۰ میلیارد تومان از مطالبات مراکز دانشگاهی طرف قرارداد
  • جزییات دستگیری اعضای باند جعل مدرک تحصیلی در ٣ شهرستان کرمان
  • ایجاد 13 هزار فرصت شغلی جدید در بخش‌های صنعت، خدمات و کشاورزی در استان
  • به کارگیری ۵۲۱ نفر از کارجویان ثبت‌نام شده در سامانه جستجوی شغلی توسط مراکز کاریابی
  • عاملان جعل مدارک تحصیلی در کرمان دستگیر شدند