Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-05-04@16:40:12 GMT

پیامی توییتری مقام ارشد اروپایی درباره مذاکرات وین

تاریخ انتشار: ۳۱ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۴۵۵۴۵

پیامی توییتری مقام ارشد اروپایی درباره مذاکرات وین

 خبرگزاری فارس: «انریکه مورا» معاون دبیر کل سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا از میزبانی اتریش از کمیسیون مشترک برجام قدردانی کرد.

وی در پیامی توییتری نوشت: «من فرصتی برای تشکر از "پیتر لوانسکی" (دبیر کل وزارت امور خارجه اتریش) برای سازماندهی و حمایت از گفت‌وگوهای برجام در وین پیدا کردم. تعهد قوی دولت اتریش در مذاکرات کلید موفقیت خواهد بود».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ساعتی پیش نیز سخنگوی وزارت خارجه  آمریکا گفت که پیش بینی می کند طی هفته جاری مذاکرات در وین اتریش به نقطه‌ای برسد که هیئت‌های شرکت کننده در مذاکرات نیازمند بازگشت به پایتخت‌های خود برای انجام رایزنی باشند اما هنوز دقیقا مشخص نیست که این اتفاق دقیقا چه روزی خواهد افتاد.

جوزف بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز امروز دوشنبه (۳۰ اردیبهشت/۱۹ آوریل) تصریح کرد این گفت‌وگوها طی هفته گذشته از مرحله کلی وارد مراحل جزئی‌تر نظیر گفت‌وگو بر سر چگونگی رفع تحریم‌ها و پایبندی به توافق هسته‌ای شدند.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت: «پیشرفت‌هایی مشاهده شده است.» او در ادامه گفت بازگشت آمریکا به برجام، دنیا را به مکانی امن‌تر تبدیل خواهد کرد.

بورل در ادامه تأکید کرد: «فکر می‌کنم از هر دو طرف حسن نیت واقعی برای رسیدن به توافق وجود دارد و این خبر خوبی است.»

ساعاتی قبل‌تر، نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین گفته بود گفت‌وگوهای احیای برجام در وین وارد مرحله تهیه پیش‌نویس شده است.

«میخائیل اولیانوف» در صفحه توئیتر خود نوشت: «در جمع‌بندی نتایج دو هفته ارزیابی درباره احیای برجام می‌توانیم با رضایت بگوییم که مذاکرات وارد مرحله تهیه پیش‌نویس شده است».

از روز  شنبه، علاوه بر نشست کمیسیون مشترک، دیدارهایی نیز به صورت دو و چندجانبه بین هیأت مذاکره‌ کننده کشورمان با اعضای ۱+۴ برگزار شد. در این رایزنی‌ها، سه دیدار بین «عباس عراقچی» معاون وزیر امور خارجه و رئیس هیأت مذاکره‌ کننده ایران و «انریکه مورا» معاون دبیرکل سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا برگزار شد. 

«سید عباس عراقچی» معاون وزیر امور خارجه بعد از نشست روز شنبه در اظهاراتی با بیان اینکه به نظر می‌رسد تفاهم جدیدی در حال شکل گرفتن است، گفت: «مذاکرات اکنون به مرحله‌ای رسیده که طرف‌ها می‌توانند روی یک متن مشترک شروع به کار کنند. هیأت ایرانی متن مورد نظر خود را آماده و به همه طرف‌ها ارائه کرده است.»

منبع: فردا

کلیدواژه: مذاکرات وین انریکه مورا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۴۵۵۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گفت‌وگوی تلفنی هنیه و رئیس اطلاعات مصر درباره مذاکرات/هیئت حماس به‌زودی در قاهره

جنبش حماس امروز (پنج‌شنبه) از رایزنی تلفنی رئیس دفتر سیاسی این جنبش با رئیس دستگاه اطلاعات مصر درباره آخرین تحولات مرتبط با مذاکرات آتش‌بس در غزه خبر داد.

به گزارش ایسنا، جنبش حماس در بیانیه‌ای در این باره اعلام کرد: «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در تماس تلفنی با سرلشکر «عباس کامل» رئیس اطلاعات مصر در خصوص مذاکرات برای توقف تجاوز به مردم ما در غزه گفت‌وگو کرد.

طبق گزارش خبرگزاری «سما»، هنیه در این گفت‌وگوی تلفنی از نقش مصر قدردانی کرده و بر روحیه مثبت حماس در بررسی پیشنهاد آتش‌بس تاکید کرد.

وی همچنین به عباس کامل اعلام کرد هیئت مذاکره‌کننده جنبش حماس برای تکمیل مذاکرات جاری با هدف دستیابی به توافقی که خواسته‌های فلسطینی‌ها را برآورده کرده و تجاوزات را متوقف کند، به‌زودی به مصر بازخواهد گشت.

این رایزنی تلفنی پس از آن انجام شد که منابع خبری صبح امروز نسخه‌ای از چارچوب اصلی توافق پیشنهادی میان طرف‌های فلسطینی و صهیونیستی برای تبادل اسرا و توقف جنگ در غزه را منتشر کردند.

طبق این گزارش، این توافق دربرگیرنده سه مرحله است که مرحله نخست آن به مدت ۴۰ روز است که قابلیت تمدید دارد.

مرحله دوم به مدت ۴۲ روز تمدید می‌شود و شامل نهایی شدن توافق در مورد مقدمات لازم برای بازگشت آرامش پایدار و اجرایی شدن آن است.

مرحله سوم نیز به مدت ۴۲ روز ادامه داشته و شامل تبادل تمامی اجساد و بقایای شهدای مقاومت و فلسطین و کشته‌های اسرائیلی پس از دستیابی به آنها و شناسایی‌شان می‌شود.

قطر، مصر و آمریکا ضامن اجرای این توافق خواهند بود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ورود هیئت حماس به قاهره و آغاز مذاکرات فشرده با میانجیگران مصری
  • خوش‌بینی منابع مصری به روند مذاکرات آتش‌بس
  • الجزیره از پیشرفت در مذاکرات آتش‌بس غزه خبر داد
  • طعنه سنگین روحانی به وضعیت مشارکت در انتخابات
  • عضو ارشد حماس: آمریکا نتانیاهو را تحت فشار قرار دهد تا تصمیمی سیاسی بگیرد که منجر به توافق آتش بس شود/ رژیم صهیونیستی به دلایل سیاسی داخلی هنوز نتوانسته تصمیم لازم برای رسیدن به توافق را اتخاذ کند
  • طعنه سنگین روحانی به شورای نگهبان و دولت؛ باید حسرت انتخابات کشور‌های همسایه را بخوریم!
  • برد شیرین عالمیان مقابل حریف عنوان‌دار اروپایی
  • صعود عالمیان به مرحله سوم گرند اسمش عربستان با شکست حریف مطرح اروپایی
  • گفت‌وگوی تلفنی هنیه و رئیس اطلاعات مصر درباره مذاکرات/هیئت حماس به‌زودی در قاهره
  • اقرار مقام ارشد نظامی انگلیس به ضعف دفاعی این کشور در برابر حملات موشکی