Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه ایران زمین / با پایان اسکان اضطراری زلزله زدگان زلزله 5.9 ریشتری گناوه بوشهر، بررسی‌ها برای میزان نهایی خسارت زلزله زدگان گناوه و 7 روستا که بیشترین خسارت را داشته‌اند، آغاز شد ،اما مدیرکل بنیاد مسکن بوشهر می‌گوید برآوردهای اولیه نشان می‌دهد با وجود شدت بالای زلزله خوشبختانه تعداد واحدهای مسکونی خسارت دیده زیر 100 واحد مسکونی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 «حمید حیدری» مدیرکل بنیاد مسکن استان بوشهر در گفت‌و‌گو با «ایران» تأکید کرد: واحدهای خسارت دیده همگی واحدهای ساخته شده با خشت و گل با بافت ناکارآمد بوده‌ است؛خوشبختانه 60 درصد واحدهای مسکن روستایی در استان بوشهر تاکنون مقاوم‌سازی شده است و در جریان زلزله گناوه هیچ‌کدام از این واحدها آسیب جدی ندیده است و این عامل کاهش خسارت‌ها بوده است. وی افزود: میانگین کشوری مقاوم‌سازی و بهسازی واحدهای مسکن روستایی در سطح کشور ۴۸ است و ما از میانگین کشوری بالاتر هستیم. حیدری تصریح کرد: در استان بوشهر 66 روستا وجود دارد که دارای 6200 واحد مسکونی روستایی هستند. به‌گفته وی از 66 روستای استان بوشهر 31 روستا دارای جمعیت بالای 20 خانوار هستند و در مجموع 22هزار و 750 خانوار در روستاهای استان زندگی می‌کنند.
اسکان اضطراری زلزله زدگان بوشهر به پایان رسید
 در همین حال «جهانگیر دهقانی» مدیرکل مدیریت بحران بوشهر به «ایران» گفت: ارزیابی خسارت زلزله 5.9 ریشتری بندر گناوه با پایان اسکان اضطراری 71 خانوار که واحدهای مسکونی آنها خسارت کلی خورده بود و ایمنی لازم را نداشت آغازشد. وی با اشاره به اینکه اولویت نخست پس از هر زلزله نجات زیر آوار ماندگان احتمالی و بحث سلامتی مردم است ،افزود: واحدهای مسکونی خود بندر گناوه خوشبختانه آسیب جدی ندیده‌اند و در بخش زیر ساخت‌ها  آسیب‌ها جزئی بود که رفع شد، اما 7 روستای اطراف بندر گناوه بیشتر از بقیه نقاط متحمل خسارت شده اند که در این روستاها 71 خانوار اسکان اضطراری یافتند و این خانوارها چادرها را داخل خانه‌های خود برپا کرده اند.

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: واحدهای مسکونی اسکان اضطراری استان بوشهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۴۵۷۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اشتغال حدود ۲۰۰ خانوار در قم به کار پرورش شتر

منصور دیان اردستانی،معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی قم پیرامون وضعیت شترهای موجود در استان قم گفت: آمار شتر موجود در این استان از مرز هفت هزار نفر گذشته‌است و حدود ۲۰۰ خانوار به پرورش آن مشغول هستند.

وی افزود: در همین رابطه حدود پنج‌هزار و ۵۵۵ نفر از شترهای استان، شتر تک کوهان کلکوهی، یک‌هزار و ۵۰۰ نفر شتر آمیخته و حدود ۱۵۰ نفر شتر دو کوهان است.

وی افزود: منطقه کویری دشت مسیله که در شمال شرق استان قرار دارد و از حوض سلطان تا دریاچه نمک را در بر گرفته است محل پرورش شتر است. در این منطقه تغییرات هوا زیاد، باران کم و تبخیر شدید بوده، آب و خاک شور و آفتاب داغ و سوزان است.

وی با اشاره به این که در استان قم معروف‌ترین عشایر و شتر داران ایل "کلکو" هست که نژاد شترها به همین نام ثبت گردیده‌است، ادامه داد: شتر اکوتیپ کلکوهی در شهرستان‌های قم، گرمسار، ورامین، کاشان و مناطق کویر چرای آزاد دارد.

دیان اردستانی گفت: حدود ۴۵ درصد مراتع کشور فقیر و محل رویش گیاهان شور پسند و خاردار مثل خار شتر، علف شور، تاغ و گز است که شتر در چنین مراتعی توان زیست و تولید دارد و باعث احیاء آن می‌شود.

وی توضیح داد: شتر تک کوهان مقاوم به گرما و شتر دو کوهان مقاوم به سرماست، در صورت تلاقی بین شتر نر دو کوهان و ماده تک کوهان شتر آمیخت‌های حاصل می‌شود که مقاوم به گرما می‌شود و می‌تواند در مناطق گرمسیری پرورش یابد.

وی ادامه داد:‌ امتیاز اول این شتر آمیخته بهره‌وری بالاتر از شترهای هم سن و سال خود است و ایجاد سازگاری با شرایط محیطی و قدرت جسمانی فوق العاده نسبت به سایر شترهاست.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی قم تاکید کرد: محصولات به دست آمده از شتر به علت استفاده از گیاهان مختلف صحرایی دارای اثرات دارویی و تغذیه‌ای سالم است.

 

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • خسارت‌دیدگان خواستار نقشه‌برداری پلاک به پلاک هستند/ آواربرداری پس از تعیین حدود اربعه
  • واحدهای خودساز و انبوه‌ساز نهضت ملی مسکن در سمنان ۶۵ درصد پیشرفت دارد
  • ۵۳۰۰ واحد روستایی برای مقاوم سازی به بانک های عامل معرفی شدند
  • ۵۳۰۰واحد روستایی برای مقاوم سازی به بانک های عامل معرفی شدند
  • یادگاری زلزله در سی‌سخت، نیمه تمام ماندن ۲۷۰ واحد مسکونی
  • پرداخت تسهیلات جهت مقاوم سازی مسکن روستایی در کهگیلویه و بویراحمد
  • ۹۶ درصد از راه‌های روستایی شهرستان طارم آسفالت شده است
  • روستای حسین آباد شهرستان جم به اینترنت نسل چهارم متصل شد
  • اشتغال حدود ۲۰۰ خانوار در قم به کار پرورش شتر
  • مقاوم‌سازی ۲۵۶ واحد مسکن روستایی در فامنین