Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه بین الملل خبرگزاری تقریب، آیت الله عیسی قاسم رهبر نهضت اسلامی بحرین گفت که راه حل بحران وخیم بحرین که این کشور را در معرض نابودی قرار داده در بازگشت حکومت از راه اشتباهش است.
 
به گزارش پایگاه خبری «مرآه البحرین»، آیت الله شیخ عیسی قاسم روز دوشنبه با صدور بیانیه‌ای گفت: از آنجا که مردم چیزی را که آنها را ترغیب به توقف جنبش اعتراضی خود کند، نمی‌یابند و شاهد اوج گیری سیاست ستم، دیکتاتوری و به حاشیه راندن ملت توسط حکومت هستند، حکم می‌کند که آنها به مسیر جنبش اعتراضی خود ادامه دهند حتی اگر برای آن هزینه دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 
او تاکید کرد: هیچ راهی برای خدمت به میهن و امنیت مردم آن وجود ندارد، مگر اینکه حکومت با مخالفان به توافقی برای تعیین قانون اساسی جدید و ایجاد نهادهای مبتنی بر آن دست یابد تا حقوق شهروندان مصون بماند و جایگاه حاکمیتی آنها در سیاست کشورشان به رسمیت شناخته شود.
 
رهبر شیعیان بحرین تاکید کرد: راه حل، در سرعت بخشیدن به اصلاحات تا حدی است که مردم از آن راضی باشند و در آن قدرت، غرور، آسایش، امنیت و منفعت برای همه وجود دارد.
 
آیت الله عیسی قاسم گفت: اینکه زندان‌ها مملو از مردم کشور باشد، کاری پوچ است که حتی به نفع هدف سیاسی ناعادلانه‌ای که حکومت در نظر گرفته است، نیز نخواهد بود.
 
مطالبه آزادی زندانیان بحرینی جای مطالبه حقوق سیاسی و مدنی را نمی‌گیرد
 
او وضعیت زندان‌ها را عامل تشدید اعتراضات و برافروخته شدن احساسات خشم مردم بحرین خواند و گفت: اگر هدف از شلوغ کردن زندان‌ها با هزاران آزاده، تبدیل کردن قضیه از مطالبه حقوق سیاسی و مدنی به قضیه مطالبه آزادی زندانیان است، فریادهای زندانیان آزاده از داخل زندان در مطالبه حقوق ملت دلیل قاطع شکست این توطئه است.
 
رهبر شیعیان بحرین تصریح کرد: مردم بحرین بسیار آگاه هستند و می‌دانند که راه حل بحران کشور تنها در بهبود اساسی اوضاع و ایجاد رابطه سیاسی میان ملت و حکومت بر اساس اصول جدید و صحیح است.
 
آیت الله عیسی قاسم ادامه داد: در بحرین یک بحران سیاسی و حقوقی وخیمی وجود دارد که تبعات آن هم برای ملت و هم حکومت خطرناک است، یعنی اگر دولت حقوق از دست رفته ملت را احیا کند مردم هم دلیلی نمی‌بینند که بخواهند به هر گونه مناقشه‌ای ادامه بدهند.
 
رهبر شیعیان بحرین گفت: امروز مردم یحرین خود را موظف می‌دانند به جنبش اعتراضی و اصلاح‌طلبی خود با وجود خسارات پی در پی آن برایشان ادامه دهند، زیرا کم ضررترین گزینه است.
 
آیت الله قاسم گفت: امروز حکومت روز به روز از مردم خود دورتر شده است و این فشار زیادی را به آن وارد می‌کند و آن را از نظر داخلی و خارجی تضعیف می‌کند و حتی در میان کشورهای دوست که به آنها متکی است تا حد زیادی جایگاه خود را از دست می‌دهد و به جای اینکه درگیر سیاست سازندگی میهن شود، اسیر دغدغه های امنیتی با مردمش شده است.
 
وی تأکید کرد که حکومت اگر روحیه سلطه گری و تصاحب ثروت مردم و چنگال حاکمیت مطلق را رها کند، نیازی به مواجهه با این معضلات مرگبار ندارد.
 
انتهای پیام/
 

منبع: تقریب

کلیدواژه: عیسی قاسم آیت الله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۴۵۸۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تلاش برای تبدیل مفاهیم قرآنی به مطالبه‌ عمومی در«زندگی با آیه‌ها»

به گزارش خبرنگار مهر، محفل انس با قرآن کریم با حضور جمعی از فعالان قرآنی به همت جامعه قرآنی عصر در سالن اجتماعات غدیر مجتمع یاوران مهدی جمکران برگزار شد.

در این نشست که با حضور حجت‌الاسلام سید مصطفی حسینی دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی برگزار شد به تبیین و تشریح طرح زندگی با آیه‌ها و طرح ستاره‌های زمین پرداخته شد.

حجت‌الاسلام حسینی با اشاره به انتخاب ۱۵۰ آیه کلیدی از قرآن کریم در راستای طرح کلی اندیشه اسلامی مقام معظم رهبری در طرح زندگی با آیه‌ها گفت: در این طرح که بخش اول آن در ماه مبارک رمضان امسال با محوریت کتاب مسطورا به ترویج ۳۰ آیه کلیدی از قرآن کریم می‌پردازد به دنبال گفتمان‌سازی و تبدیل‌کردن این مفاهیم قرآنی به مطالبه‌ای عمومی هستیم تا مردم نه‌تنها با این مفاهیم آشنا شوند؛ بلکه به سمت تحقق آن در جامعه حرکت کنند.

وی هدف از اجرای این طرح را تقویت پایه‌های اعتقادی آحاد جامعه دانست و افزود: چنانچه پایه‌های اعتقادی مردم مستحکم شود ظاهر و سبک زندگی مردم هم عوض می‌شود و شرایط بهتری را در سطح جامعه شاهد خواهیم بود.

دبیر جامعه قرآنی عصر تصریح کرد: ترویج مفاهیم بنیادین اندیشه اسلامی در جامعه نیازمند هم‌افزایی و همکاری همه نهادهای مردمی و حکومتی است و حال که طرح زندگی با آیه‌ها مورد قبول و پذیرش اکثریت نهادهای قرانی قرار گرفته است باید همه ما با همه توان و ظرفیتی که داریم برای تقویت این طرح اقدام کنیم تا به نتیجه مطلوب برسد.

کد خبر 6057124 سمانه نوری زاده قصری

دیگر خبرها

  • ایران در اغتشاشات سال ۱۴۰۱ اقدام‌های گسترده‌ای برای صیانت از حقوق مردم انجام داد
  • رویکرد مدیریت شهری، حفظ حقوق بیت‌المال است
  • احیای حقوق عامه تبدیل به مطالبه مردمی شده است
  • برای احقاق حقوق پرستاران تلاش می‌کنیم
  • تلاش برای تبدیل مفاهیم قرآنی به مطالبه‌ عمومی در«زندگی با آیه‌ها»
  • نگاهی به عملکرد رسانه‌های قزوین در انتخابات/ وظیفه رسانه در مطالبه‌گری‌
  • تجمع دانشجویان به منظور مطالبه تعیین حداقل حقوق عادلانه برای کارگران +تصاویر
  • دشمن به دنبال فریب مردم و استحاله فرهنگی است
  • واگذاری زمین برای اجرای طرح نهضت فرزند آوری در شهرستان بستان آباد
  • افزایش ناصحیح حقوق کارگران سبب ایجاد ناهنجاری‌های اجتماعی و امنیتی می‌شود