Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری آناتولی ترکیه، «اسماعیل هنیه»  و «محمود عباس» دوشنبه شب درباره آخرین تحولات مربوط به برگزاری انتخابات و تلاش‌های مشترک برای انجام آن گفت و گو کردند.

بر اساس این گزارش، رییس دفتر سیاسی حماس در این گفت و گوی تلفنی بر لزوم فراهم کردن سه عنصر مهم اتخاذ تصمیمات سیاسی بر اساس پروتکل‌های انتخاباتی، توجه به خواست و اراده ملت و گروه‌های ملی از طریق انجام رأی‌گیری و ایجاد فضای دموکراتیک از طریق اعلام نمایندگان مردم جهت رسیدن به هدف برگزاری فرآیندهای مهم سیاسی همچون انتخابات پارلمانی، ریاست جمهوری و شورای ملی تأکید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این گفت و گوی تلفنی بر لزوم برگزاری انتخابات در قدس اشغالی که طی هفته‌های گذشته با کارشکنی و تهدیدهای رژیم صهیونیستی روبرو بوده، تأکید شد.

دو طرف همچنین بر لزوم گرفتن فرصت از رژیم اشغالگر برای ایجاد اختلال در روند انتخابات یا تحمیل و مشروعیت بخشیدن به اشغال این شهر که مستلزم برگزاری بدون تردید انتخابات است، تأکید کردند.

بر اساس فرمان ریاستی رییس تشکیلات خودگردان فلسطین، انتخابات مجلس قانونگذاری فلسطین در روز ۲۲ ماه مه‌ (یکم خرداد)   و انتخابات ریاست جمهوری در ۳۱ ژوئیه (۹ مرداد) برگزار خواهد شد و چنانچه انتخابات مجلس قانونگذاری به مرحله دوم کشیده نشود، انتخابات مجلس ملی در ۳۱ آگوست (۹ شهریور) برگزار خواهد شد.

پس از ۱۵ سال، این نخستین بار است که تشکیلات خودگردان فلسطین حکمی برای برگزاری انتخابات مجلس قانونگذاری، ریاست جمهوری و مجلس ملی صادر می‌کند که مورد استقبال جنبش حماس نیز قرار گرفت.

برچسب‌ها محمود عباس تشکیلات خودگردان فلسطین اسماعیل هنیه رژیم صهیونیستی فلسطین

منبع: ایرنا

کلیدواژه: محمود عباس تشکیلات خودگردان فلسطین اسماعیل هنیه محمود عباس تشکیلات خودگردان فلسطین اسماعیل هنیه رژیم صهیونیستی فلسطین اخبار کنکور برگزاری انتخابات انتخابات مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۴۵۸۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جوکار: مردم اصلح‌ترین افراد را راهی مجلس کنند

به گزارش «تابناک»، محمد صالح جوکار در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به انتخابات دور دوم مجلس دوازدهم اظهار کرد: براساس بیانات مقام معظم رهبری چهار راهبرد رقابت، سلامت، امنیت و مشارکت در انتخابات مطرح بود که همین راهبرد در مرحله اول در پیش گرفته شد. در آن زمان بالابودن مشارکت مردم تاثیرات زیادی در عرصه بین‌المللی و جهانی داشت و سرمایه اجتماعی نظام را نشان می‌داد.

وی اضافه کرد: با توجه به این‌که تکلیف تعدادی از کرسی‌های مجلس دوازدهم در مرحله اول مشخص شده است، انتظار می‌رود که مردم با مشارکت گسترده تکلیف ۴۵ کرسی باقی‌مانده را در دور دوم تعیین کنند.

منتخب مجلس دوازدهم بیان کرد: مردم با مشارکت گسترده بهترین و اصلح‌ترین افراد را راهی مجلس دوازدهم کند یعنی کسانی که به دنبال رفع مشکلات مردم بوده و بتوانند در حوزه قانون‌گذاری و نظارت اقدامات موثری انجام دهند.

جوکار با بیان این‌که حضور مردم می‌تواند منجر به انتخاب اصلح شود افزود: مردم بهترین و برترین نماینده را انتخاب کند که برای رسیدن به این هدف قطعا مشارکت آنها مهم است.

رئیس کمیسیون شوراها با اشاره به برگزاری انتخابات به صورت الکترونیکی در هشت حوزه اظهار کرد: در مرحله اول انتخابات مجلس شورای اسلامی تجربه برگزاری الکترونیکی انتخابات کسب شد که در مجموع روش خوبی است. اکنون دنیا به این سمت می‌رود چون خطای برگزاری انتخابات الکترونیکی بسیار کمتر است.

وی در پایان گفت: قطعا ضعف‌های احتمالی در مرحله دوم رفع می‌شود و می‌توان از این تجارب برای برگزاری انتخابات الکترونیکی در آینده و برای سایر انتخابات استفاده کرد.

دیگر خبرها

  • ۱۰هزار عامل اجرایی برای برگزاری انتخابات دور دوم مجلس در کرمانشاه
  • انصراف قالیباف از نمایندگی مجلس جدی است؟ /برنامه ریزی ۵ ساله برای ورود به انتخابات ۱۴۰۸ /دولت رئیسی علیه قالیباف دست به کار شد
  • سایه سنگین جنبش دانشجویی حامی فلسطین بر سر انتخابات ۲۰۲۴ آمریکا
  • توصیه مهم به مردم در خصوص دور دوم انتخابات
  • جوکار: مردم اصلح‌ترین افراد را راهی مجلس کنند
  • احتمال انصراف قالیباف از ادامه حضور در مجلس
  • آماده برگزاری مرحله دوم انتخابات مجلس در سمیرم و لنجان هستیم
  • ردادی: مردم با حضور در انتخابات مجلسی قوی را رقم بزنند
  • رای گیری الکترونیک چگونه انجام می‌شود؟
  • ملایر، آماده برگزاری مرحله دوم انتخابات مجلس