Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری آناتولی ترکیه، «اسماعیل هنیه»  و «محمود عباس» دوشنبه شب درباره آخرین تحولات مربوط به برگزاری انتخابات و تلاش‌های مشترک برای انجام آن گفت و گو کردند.

بر اساس این گزارش، رییس دفتر سیاسی حماس در این گفت و گوی تلفنی بر لزوم فراهم کردن سه عنصر مهم اتخاذ تصمیمات سیاسی بر اساس پروتکل‌های انتخاباتی، توجه به خواست و اراده ملت و گروه‌های ملی از طریق انجام رأی‌گیری و ایجاد فضای دموکراتیک از طریق اعلام نمایندگان مردم جهت رسیدن به هدف برگزاری فرآیندهای مهم سیاسی همچون انتخابات پارلمانی، ریاست جمهوری و شورای ملی تأکید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این گفت و گوی تلفنی بر لزوم برگزاری انتخابات در قدس اشغالی که طی هفته‌های گذشته با کارشکنی و تهدیدهای رژیم صهیونیستی روبرو بوده، تأکید شد.

دو طرف همچنین بر لزوم گرفتن فرصت از رژیم اشغالگر برای ایجاد اختلال در روند انتخابات یا تحمیل و مشروعیت بخشیدن به اشغال این شهر که مستلزم برگزاری بدون تردید انتخابات است، تأکید کردند.

بر اساس فرمان ریاستی رییس تشکیلات خودگردان فلسطین، انتخابات مجلس قانونگذاری فلسطین در روز ۲۲ ماه مه‌ (یکم خرداد)   و انتخابات ریاست جمهوری در ۳۱ ژوئیه (۹ مرداد) برگزار خواهد شد و چنانچه انتخابات مجلس قانونگذاری به مرحله دوم کشیده نشود، انتخابات مجلس ملی در ۳۱ آگوست (۹ شهریور) برگزار خواهد شد.

پس از ۱۵ سال، این نخستین بار است که تشکیلات خودگردان فلسطین حکمی برای برگزاری انتخابات مجلس قانونگذاری، ریاست جمهوری و مجلس ملی صادر می‌کند که مورد استقبال جنبش حماس نیز قرار گرفت.

برچسب‌ها محمود عباس تشکیلات خودگردان فلسطین اسماعیل هنیه رژیم صهیونیستی فلسطین

منبع: ایرنا

کلیدواژه: محمود عباس تشکیلات خودگردان فلسطین اسماعیل هنیه محمود عباس تشکیلات خودگردان فلسطین اسماعیل هنیه رژیم صهیونیستی فلسطین اخبار کنکور برگزاری انتخابات انتخابات مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۴۵۸۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پوتین برای پنجمین بار رئیس جمهور روسیه شد

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از اسپکتیتور، براساس اعلام کمیسیون مرکزی انتخابات روسیه، ولادیمیر پوتین مطابق انتظارات با کسب اکثریت آرا برای پنجمین دوره رئیس جمهور این کشور شد.

براساس اعلام کمیسیون مرکزی انتخابات روسیه، پس از شمارش ۹۹.۷ درصد برگه‌های رأی، پوتین ۸۷ درصد آرا را از آن خود کرده است. این رقم از تمام دوره‌های قبلی که در انتخابات شرکت کرده و برنده شده بود، بیشتر است.

انتخابات ریاست‌جمهوری روسیه از روز جمعه آغاز شد و تا دیروز(یکشنبه) ادامه داشت. این نخستین بار در تاریخ برگزاری انتخابات‌ ریاست جمهوری روسیه بود که فرایند اخذ رأی طی سه روز انجام می‌شد.

«ولادیسلاو داونکوف» ۴۰ ساله، نماینده کنونی مجلس دوما از حزب «شخصیت‌های جدید»، «لئونید اسلوتسکی» ۵۶ ساله، نماینده مجلس دوما و رئیس حزب لیبرال دموکرات و «نیکلای خاریتونوف» ۷۵ ساله، معاون حزب کمونیست روسیه رقبای اصلی پوتین در این انتخابات بودند.

پوتین که ۶ سال دیگر بر مسند قدرت خواهد ماند در جمع خبرنگاران در ستاد انتخاباتی‌اش، آنچه را در آمریکا به عنوان دموکراسی شناخته می‌شود به شدت هدف انتقاد قرار داد.

به گزارش آنا، حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور کشورمان در تماس تلفنی با ولادیمیر پوتین، پیروزی دوباره وی در انتخابات ریاست جمهوری روسیه را تبریک گفت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • برگزاری دور دوم انتخابات مجلس در حوزه انتخابیه ورامین
  • صلاحیت منتخب مردم ورامین در انتخابات مجلس رد شد
  • تایید صحت انتخابات مجلس شورای اسلامی
  • پوتین برای پنجمین بار رئیس جمهور روسیه شد
  • دیدار هیئتی از وزارت امور خارجه چین با اسماعیل هنیه
  • برای برگزاری مرحله دوم انتخابات هم بر رعایت قانون تأکید داریم
  • برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری روسیه در ایران
  • لزوم تمرکززدایی و استفاده از ظرفیت‌های استانی در تنظیم بودجه کشور
  • لزوم بهره‌گیری از جوانان برای تولیدات فرهنگی و هنری تراز انقلاب
  • لزوم آمادگی حداکثری برای استقبال از مسافرین نوروزی ارومیه