Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@21:27:24 GMT

آمریکا از ادامه حملات در عراق ابراز نگرانی کرد

تاریخ انتشار: ۳۱ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۴۵۸۹۶

آمریکا از ادامه حملات در عراق ابراز نگرانی کرد

به گزارش ایرنا، جان کربی در نشست خبری روز دوشنبه خود افزود: حضور ما در عراق برای کمک به دولت آن در تعقیب داعش است و روابط ما با عراق و نیروهای امنیتی آن بسیار قوی است.

وی خاطرنشان کرد: عراقی‌ها در حال تحقیق از حملات انجام شده، هستند و باید اجازه دهیم کارشان را انجام دهند. ادامه حملات، نگران کننده است و ما در رایزنی با دولت آن را مطرح کرده‌ایم و حق دفاع از خود را محفوظ می‌داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روسیه

سخنگوی وزارت دفاع آمریکا درباره تحرکات نظامی روسیه هم گفت: ما از روسیه می‌خواهیم انباشت تحریک‌آمیز نیروهای خود را در مرز اوکراین متوقف سازد.

کربی با بیان اینکه "عملیات ما در دریای سیاه به صورت مناسب ادامه می‌یابد"، افزود: روسیه گفته است که تحرکات نیروهایش برای آموزش است اما با این حال قصد آن برای ما روشن نیست.

وی ارزیابی گزارش‌های مطرح شده علیه روسیه برای پرداخت پول به طالبان به منظور کشتن سربازان آمریکایی در افغانستان را متوسط و ضعیف برشمرد و در عین حال گفت این به معنای نبودن چیزی نیست.

افغانستان

سخنگوی پنتاگون همچنین بار دیگر بر خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان تاکید کرد و گفت: همه نیروهای آمریکایی بدون استثنا از افغانستان خارج خواهند شد به جز اندکی که برای حفاظت از سفارت می مانند.

کربی خاطرنشان کرد: هیچ برنامه و بحثی برای حضور دوباره آمریکا در افغانستان وجود ندارد.

وی در پاسخ به سوالی درباره ابراز نگرانی برخی فرماندهان ارتش آمریکا برای خروج از افغانستان هم گفت: وزیر دفاع نگرانی دارد اما مطابق دستور رئیس جمهوری برای خروج نیروها تا ۱۱ سپتامبر اقدام خواهد کرد.

ایران

خبرنگاری هم درباره گزارش‌هایی از توافق ایران و روسیه برای اسکورت نفتکش ایران توسط روسیه پرسید که سخنگوی وزارت دفاع پاسخ داد: هیچ چیزی برای اضافه کردن به این گزارش ندارم اما سوال خوبی است که از مسکو یا تهران بپرسید.

پاکستان
سخنگوی پنتاگون درباره همکاری پاکستان برای مبارزه با تروریسم هم گفت: ما پاکستان درباره موضوع تروریسم مذاکره داشته‌ایم.

کربی افزود: رئیس جمهوری روشن کرد که ما نیروهای خود را از افغانستان خارج می سازیم اما توانایی خود را برای مقابله با تروریسم در جلوگیری از تبدیل شدن افغانستان به مامنی برای تروریست‌ها حفظ خواهیم کرد.

برچسب‌ها اوکراین مسکو پنتاگون روسیه پاکستان افغانستان گروه تروریستی داعش طالبان جان کربی عراق وزارت دفاع آمریکا ایران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اوکراین مسکو پنتاگون اوکراین مسکو پنتاگون روسیه پاکستان افغانستان گروه تروریستی داعش طالبان جان کربی عراق وزارت دفاع آمریکا ایران اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۴۵۸۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حملات تروریستی نتیجه حمایت کشورهای غربی از گروه‌های تروریستی است

به گزارش خبرگزاری صداوسیما و به نقل از روابط عمومی وزارت دفاع، ارتشبد سرگئی شایگو وزیر دفاع روسیه در این دیدار با محکوم کردن حملات رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در سوریه، پاسخ ایران را مطابق با حق دفاع مشروع ایران دانست.

امیر سرتیپ آشتیانی وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران ضمن تشکر از حمایت و مواضع فدراسیون روسیه در محکومیت اقدام غیرقانونی و ناقض قوانین بین‌المللی رژیم صهیونیستی و حمایت از اقدام مشروع ایران در پاسخ به گستاخی این رژیم اظهار داشت: حملات تروریستی در روسیه و ایران نتیجه حمایت کشورهای غربی به ویژه آمریکا از گروه‌های تروریستی است.

وزیر دفاع ایران با اشاره به تحرکات ناتو و برخی کشورهای غربی در توسعه به شرق و حضور در جغرافیای امنیتی شانگهای بر استفاده از ظرفیت‌های سازمان همکاری شانگهای برای رفع تهدیدات مشترک تاکید نمود.

سرتیپ ستاد دکتر محمدرضا آشتیانی با اشاره به سوابق طولانی مناسبات دفاعی و نظامی دو کشور بر توسعه مناسبات فی مابین جهت استحکام ثبات و امنیت در منطقه و نفی یک جانبه گرایی در روندهای جهانی تاکید نمود.

دو طرف در عین حال با توجه به تجربه موفق دو کشور در مقابله با تروریسم در منطقه بر ضرورت همکاری مشترک جهت مقابله با تهدیدات تروریستی، تجزیه طلبی و افراط گرایی که از اهداف اصلی سازمان همکاری شانگهای نیز می باشند تاکید کردند.

وزرای دفاع ایران و روسیه با تاکید بر اینکه تحولات منطقه قفقاز جنوبی برای منافع مشترک دو کشور حائز اهمیت می باشد تصریح کردند: حضور بازیگران فرا منطقه ای و مداخله گر در این مناطق بر خلاف منافع مشترک دو کشور می باشد و فرمت منطقه ای ۳+۳ که با حضور کلیه کشورهای منطقه قفقاز در حال اجرا می باشد چارچوبی مناسب برای حل و فصل مشکلات می باشد.

 

دیگر خبرها

  • پشت پرده حملات تروریستی در ایران و روسیه
  • نتیجه حمایت آمریکا از تروریست‌ها، عملیات آنان در ایران و روسیه است
  • حملات تروریستی نتیجه حمایت کشورهای غربی از گروه‌های تروریستی است
  • حملات تروریستی در روسیه و ایران نتیجه حمایت کشور‌های غربی به ویژه آمریکا از گروه‌های تروریستی است
  • امیر سرتیپ آشتیانی: حملات تروریستی در روسیه و ایران نتیجه حمایت کشور‌های غربی به ویژه آمریکا از گروه‌های تروریستی است
  • حملات تروریست نتیجه حمایت کشورهای غربی از تروریست‌ها است
  • روسیه: اوکراین حدود هزار نظامی دیگر را از دست داد
  • قرارداد ۶میلیارد دلاری تسلیحات و تجهیزات آمریکا برای اوکراین
  • ابراز تمایل نیجر به خرید سلاح از روسیه به موازات برنامه‌ریزی برای خروج نظامیان آمریکا
  • درخواست پنتاگون از دولت عراق درباره نیروهای آمریکایی