Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، خاویر سولانا مسئول پیشین سیاست خارجی اتحادیه اروپا طی یادداشتی که در تارنمای پراجکت سیندیکیت منتشر شده است به بیان نظرات خود درباره سیاست دولت پیشین آمریکا به ریاست دونالد ترامپ در قبال ایران و همچنین مذاکرات برجامی که در حال حاضر در وین در حال برگزاری است، پرداخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی که در نخستین مذاکرات هسته‌ای بین ایران و قدرت‌های جهانی ایفای نقش کرده است، طی این یادداشت نوشت: تنها راه معقول بمنظور حل تنش‌های موجود میان ایران و آمریکا، دیپلماسی است.

سولانا ادامه داد: با توجه به این موضوع در زمانی که سیاست خارجی بر روی موج جریان‌های احساسی حرکت می‌کند، این امر به احساسات قمارگونه تبدیل می‌شود و موضوع سیاست ورزی عاقلانه در زیر این امواج مدفون می‌شود.

مسئول پیشین سیاست خارجی اتحادیه اروپا با اشاره به اتفاقات رخ داده برای آمریکا پس از حملات ۱۱ سپتامیر سال ۲۰۰۱، گفت: این اتفاق در زمان ریاست جمهوری ترامپ نیز بار دیگر رخ داده است.

وی با بیان اینکه خروج آمریکا از توافق هسته‌ای با ایران از جمله تصمیمات اشتباه و نسنجیده ترامپ محسوب می‌شود، گفت: ترامپ تنها بدلیل تکبر و کوته بینی در سیاست فشار حداکثری علیه ایران، به سادگی از برجامی که پس از سال‌ها مذاکرات حاصل شده بود، خارج شد.

سولانا ضمن ابراز امیدوری از موفقیت جلسات این روز‌های وین در راستای بازگشت به برجام، گفت: فشار حداکثری ترامپ یک شکست بزرگ محسوب می‌شود و در حال حاضر بایدن، در پس مذاکرات وین این فرصت دیپلماتیک را برای قدرت‌های اصلی جهان ایجاد کرده است تا توافق برجام را نجات دهند.

مسئول پیشین سیاست خارجی اتحادیه اروپا در پایان بر عملی بودن همکاری چندجانبه قدرت‌های بزرگ باتوجه به برگزاری گفتگو‌های هسته‌ای وین، تاکید کرد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: فشار حداکثری برجام سیاست خارجی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۴۵۹۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترامپ: بایدن اسرائیل را کنار گذاشته است

دونالد ترامپ نامزد جمهوری خواهان برای انتخابات ۲۰۲۴، سیاست‌های بایدن در قبال اسرائیل را مورد انتقاد قرار داد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، دونالد ترامپ نامزد جمهوری خواهان برای انتخابات 2024، در جریان یک مصاحبه با فاکس نیوز، سیاست های بایدن در قبال اسرائیل را مورد انتقاد قرار داد.

ترامپ در این مصاحبه گفت: تمام کاری که بایدن در قبال اسرائیل انجام داده این است که آنها را رها کرده است. بایدن اسرائیل را کنار گذاشته است. بایدن فقط اسرائیل را دور انداخته است.

در همین حال، جو بایدن که تحت فشار زیادی از سوی حزب چپ دموکرات ها برای حمایت از برقراری آتش بس موقت در غزه قرار دارد، چند روز پیش در سخنرانی سالیانه خود موسوم به سخنرانی وضعیت کشور در کنگره اظهار کرد که از مقامات اسرائیل خواسته تا سهم خود را برای ارسال کمک های بیشتر به غزه انجام داده و اجازه دهند مرزهای غزه برای ارسال کمک ها بیشتر باز بماند.

بایدن همچنین اخیرا سیاست های نتانیاهو در ارتباط با جنگ در غزه را سیاست هایی نامید که بیشتر از آنکه به سود این رژیم باشد، باعث آسیب رسیدن به اسرائیل است.

رئیس جمهور آمریکا علاوه بر این، در مصاحبه با شبکه ام اس ان بی سی، در مورد اقدامات نتانیاهو اظهار کرد چه اتفاقی می افتد اگر او حق دفاع از اسرائیل و حق ادامه تعقیب حماس را داشته باشد؟ اما او باید به زندگی مردم بیگناه غزه که در نتیجه اقدامات اتخاذ شده او از دست می رود، توجه بیشتری کند.

وی افزود: از دیدگاه من او بیشتر از آنکه به اسرائیل کمک کند به رژیمش آسیب می رساند. این در تضاد با آن چیزی است که اسرائیل برای آن مبارزه می کند و من فکر می کنم این یک اشتباه بزرگ است.

ترامپ در ادامه مصاحبه به اظهارات چاک شومر رئیس اکثریت سنا که خواستار برگزاری انتخابات جدید و زودهنگام در اسرائیل شده و گفته بود نتانیاهو مسیرش را گم کرده، واکنش منفی نشان داد و گفت: دموکرات ها برای اسرائیل بسیار بد هستند.

شومر تاکید کرد به عنوان یک حامی همیشگی اسرائیل این موضوع برای من روشن شده که ائتلاف نتانیاهو دیگر نیازهای اسرائیل پس از حمله 7 اکتبر حماس را پاسخ نمی دهد. از آن زمان دنیا تغییر کرده است و مردم اسرائیل در حال حاضر در خفقان دیدگاه رژیمی گرفتار شده اند که در گذشته گیر کرده است.

این در حالی است که روزنامه معاریو رژیم اسرائیل نوشت که آمریکا پیش نویس قطعنامه‌ای را برای شورای امنیت آماده کرده که در لحن و عبارات آن، شدت زیادی علیه حمله ارتش رژیم اسرائیل به رفح نشان داده شده است.

بر اساس این ادعا، ایالات متحده آمریکا در این قطعنامه پیش نهاد آتش بس در غزه را پیش خواهد برد.

همچنین روزنامه هاآرتص یک رسانه پرتیراژ اسرائیلی نیز در مقاله‌ای به شرایط وخیم رژیم صهیونیستی در سایه مدیریت بنیامین نتانیاهو پرداخت و در این رابطه نوشت: بنیامین نتانیاهو نخست وزیر همچنان مشغول گرفتار کردن هرچه بیشتر اسرائیل است، ربوده شدگان(اسرای اسرائیلی) همچنان در غزه در اسارت حماس به سر می‌برند، در حالی که خانواده آنها اخیرا به عنوان مانعی برای دستیابی اسرائیل به پیروزی کامل توصیف شدند.

براساس این مقاله، حتی جو بایدن رئیس جمهور آمریکا هم هیچ فرصتی را برای اعلام اشمئزاز از نتانیاهو از دست نمی‌دهد، او اخیرا هم اعلام کرد که اسرائیل از حمایت گسترده اکثریت کشورها بهره‌مند شد اما اگر به همین شکل ادامه دهد و این ساختار حاکم با حضور افرادی همچون بن‌گویر ادامه دهد به طور حتم حمایت و پشتیبانی تمامی جهانیان را از دست خواهد داد.

در پایان این مقاله هم آمده است، هر روز که می‌گذرد حفره‌ای که اسرائیل در آن گرفتار شده عمیق تر می‌شود، اما با توجه به اینکه سیاستمداران در وهله اول به حفظ جایگاه و منصب خود توجه دارند، تنها راه سرنگونی این کابینه فاجعه بار، کشاندن پای مردم(شهرک‌نشینان) به خیابان است.

ترامپ: پیروز نشوم، حمام خون به‌راه خواهد افتاداستقبال اندک سیاه پوستان دموکرات از پیام انتخاباتی کمپین بایدن درباره ترامپمایک پنس: در انتخابات 2024 از ترامپ حمایت نمی‌کنم

انتهای پیام/ 

دیگر خبرها

  • مذاکره ایران و آمریکا پیش از انتخابات از نگاه فلاحت پیشه /دولت رئیسی در تنش زدایی با آمریکا با شکست مواجه شده است
  • مذاکره ایران و آمریکا در شرایط انتخاباتی از نگاه فلاحت پیشه /دولت رئیسی در تنش زدایی با آمریکا با شکست مواجه شده است
  • فلاحت پیشه: دولت رئیسی در حوزه تنش زدایی با آمریکا شکست خورد
  • راز انتقادات آمریکا از اسرائیل
  • ترامپ: بایدن اسرائیل را کنار گذاشته است
  • قفل مذاکرات هسته ای ایران چطور در دوره دوم بایدن یا ترامپ باز می شود؟
  • روسیه نیاز به تسلیحات ندارد؛ زیرا بزرگ‌ترین تولیدکننده سلاح‌های نظامی است
  • گرگیجه سایت غربگرا: همزمان با بایدن و ترامپ مذاکره کنیم (!)
  • گرگیجه سایت غربگرا: همزمان با بایدن و ترامپ مذاکره کنیم!
  • واکنش تند به یک پیشنهاد؛ همزمان با بایدن و ترامپ مذاکره کنیم!