Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرنگونی پهپاد آمریکایی از سوی ایران دستمایه مطلبی در پایگاه آمریکایی نشنال اینترست شده است. خبرگزاری میزان – پایگاه آمریکایی «نشنال اینترست»، در یادداشتی به توانمندی نظامی ایران  پرداخته است.   «سباستین روبلین»، تحلیلگر امور امنیتی، با اشاره به سرنگونی پهپاد بزرگ نیروی دریایی آمریکا با نام RQ-۴N با بال‌هایی به عرض ۳۵ متر به اندازه عرض یک هواپیمای مسافربری ۷۳۷ توسط ایران، تاکید می‌کند که ساقط کردن پهپاد‌های نظارتی هنوز به عنوان casus belli (عمل یا وضعیتی که جنگ را تحریک یا توجیه می‌کند)، شناخته نمی‌شود، اما نشان داد که شکست ناپذیری ارتش آمریکا افسانه‌ای بیش نبود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  این پهپاد که وارد فضای هوایی خلیج فارس شد، هدف موشک هدایت شونده ایران قرار گرفت و سرمایه ۱۰۰ میلیون دلاری ارتش آمریکا را به صورت تکه تکه در تنگه هرمز پراکند.   «روبلین»، در ادامه نوشت، ایران، لاشه این پهپاد جاسوسی بسیار پیشرفته را کشف و مورد مطالعه و بررسی قرار داد. بیشتر بخوانید: گزارش نشنال اینترست از پیشرفت موشکی ایران در میانه تحریم‌های بین المللی ایران دارای بزرگ‌ترین مراکز موشکی خاورمیانه  «نشنال اینترست» در بخش دیگری نوشت «ایران اعلام کرد که این پهپاد که با هدف جاسوسی وارد حریم هوایی این کشور شده بود، به دلیل قرار داشتن در شرایط مخفی، سیگنالی صادر نمی‌کرد؛ با وجود این ردیابی شده و هدف قرار گرفت.»   نگارنده در پایان نوشت «ایران سیستم موشکی زمین به هوای متنوعی دارد که شامل موشک‌های بومی یا ساخته شده براساس مهندسی معکوس می‌شود؛ موشک مورد استفاده در سرنگونی پهپاد آمریکایی، موشکی براساس تولید داخلی بود.»   انتهای پیام/ برچسب ها: تحولات بین الملل توانمندی نظامی ایران پهپاد

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: ایران تحولات بین الملل توانمندی نظامی ایران پهپاد نشنال اینترست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۴۵۹۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله موشکی به یک کشتی در آب‌های نزدیک یمن

به گزارش همشهری آنلاین، «خلیج آنلاین» نوشت: سازمان تجارت دریایی انگلیس امروز یکشنبه گزارش کرد کشتی گاز مایع با پرچم جزایر مارشال در سواحل جنوب شرقی عدن یمن مورد حمله موشکی قرار گرفت.

هنوز جزئیات بیشتری درباره این حادثه منتشر نشده است.

پیشتر هم سازمان مذکور یک حادثه را در ۸۵ مایل دریایی شرق عدن گزارش کرده بود.

کد خبر 839859 منبع: ایسنا برچسب‌ها کشتیرانی خبر ویژه یمن

دیگر خبرها

  • گذشت زمانی که آمریکا و انگلیس بتوانند نفت این ملت را بدزدند
  • نشنال اینترست: اوکراین زباله‌دان تسلیحات اسقاطی ناتو است
  • حمله موشکی به یک کشتی در آب‌های نزدیک یمن
  • مانور بزرگ مقیاس کره جنوبی در نزدیکی مرز کره شمالی
  • قدرت تخریب پهپاد انتحاری تازه ارتش آمریکا (فیلم)
  • واکنش رسانه آمریکایی به رزمایش ایران، روسیه و چین
  • قدرت تخریب پهپاد انتحاری ارتش آمریکا
  • واکنش رسانه آمریکایی به رزمایش ایران، روسیه و چین ؛ پیام مهمی برای غرب دارد
  • نشنال اینترست: ناتو اوکراین را به زباله‌دان سلاح‌های قدیمی خود تبدیل کرد
  • رسانه آمریکایی: رزمایش ایران، روسیه و چین پیام مهمی برای غرب دارد