Web Analytics Made Easy - Statcounter

داریوش مودبیان با اشاره به اینکه کمدی می‌تواند در تزریق نشاط به جامعه تأثیرگذار باشد تأکید کرد که اگر می‌خواهیم آثار کمدی مفیدی ساخته شود، باید بفهمیم که جامعه از کمدی چه انتظاری دارد.

داریوش مودبیان کارگردان تلویزیون و تئاتر در گفت‌وگو با خبرنگار برنا، اظهار داشت: کارکرد طنز و کمدی برای جامعه را باید بر حسب نیاز جامعه مورد ارزیابی و سنجش قرار داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

باید بررسی کرد و دید که جامعه به چیز نیاز دارد و از دیدن یک فیلم، سریال یا هر اثر نمایشی چه انتظاری دارد.

مودبیان خاطرنشان کرد: مردم جامعه مخاطبان اصلی آثار نمایشی هستند و باید ببینیم مردم ما که درگیر روزمره‌شان شده‌اند و مسائل مختلف تاب و توان آن‌ها را از بین برده و به نوعی خسته هستند باید جدی گرفته شوند و از هر طریقی که امکان دارد می‌توان به این امر مهم پرداخت که چگونه حالشان بهتر شود. اما این اتفاق نباید با یک برداشت سلیقه‌ای و نظر یک شخص که شاید مدیر است رخ دهد، حتماً باید نظرسنجی شود و کارشناسان و جامعه‌شناسان درباره آن اظهارنظر کنند و بعد که نتیجه‌گیری شد در بحث تولید آثار نمایشی و برنامه‌های مختلف با تولیدکنندگان صحبت شود.

او افزود: اینکه یک اثر کمدی می‌تواند حال مردم را بهتر و در جامعه نشاط تزریق کند شاید امکانپذیر باشد اما به فراهم کردن فضای لازم هم نیاز است، باید محدودیت‌ها کنار بروند یا به حداقل برسند. من زمانی که کار نمایش می‌کردم و در تلویزیون نیز آثاری ساختم که اکثراً کمدی بودند همیشه سعی داشتم محدودیت‌ها را بشکنم و به هر شکلی که ممکن است حرف و فضایی تازه را مطرح کنم. همیشه محدودیت‌ها وجود داشته و هر بار که مدیری تغییر می‌کند محدودیت‌ها با سلیقه آن فرد شکلی تازه می‌گیرند.

این کارگردان در ادامه اظهاراتش خاطرنشان کرد: سال‌هاست که با تلویزیون همکاری نداشته‌ام و حتی آثارش را هم دنبال نکرده‌ام. به همین دلیل درباره اینکه امروز تلویزیون در حوزه طنز چه عملکردی دارد نمی‌توانم بحث چندانی داشته باشم اما آن زمان که با صداوسیما کار می‌کردم و فعالیتی در این زمینه داشتم همیشه سعی من بر این بوده که اثری درخور و با کیفیت تولید شود. آخرین بار سال 98 در خانه موزه انتظامی نمایشی داشتیم که روی صحنه رفت. این سال‌ها بیشتر در زمینه ترجمه و چاپ کتاب کار می‌کنم. دوره جدید کتاب طنزآوران جهان نمایش را ترجمه کرده‌ام که تا امروز 20 دفتر شده و از انتشارات گویا منتشر می‌شود. دوره قبل را با نشر قاب کار کردم که برخی از این آثار هم روی صحنه رفت و کار شد. سال‌هاست که در تلویزیون کار نمی‌کنم، در آن زمان بیش از هر چیز تله‌تئاتر کار می‌کردم که مدتی است تلویزیون دیگر اینگونه آثار را تولید نمی‌کند و طبیعی است که من هم با این رسانه همکاری نداشته باشم.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: داریوش مودبیان طنز در تلویزیون سینمای کمدی محدودیت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۴۶۱۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شکست رسانه‌ای واشنگتن در اعتراضات دانشجویی

«علی انتظاری» رییس دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه علامه طباطبایی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، با اشاره به حضور گسترده نیروهای نظامی آمریکا در دانشگاه‌های این کشور برای سرکوب اعتراضات در حمایت از مردم فلسطین اظهار کرد: آمریکا دارای یک «نظام رسانه‌ای» است که در دوره‌ای بسیار دقیق و حساس عمل می‌کرد و هیچ شبهه‌ای را بی‌پاسخ باقی نمی‌گذاشت اما در حال حاضر کارآمدی این نظام را از دست داده است.

وی با بیان اینکه این اعتراضات قابل پیش‌بینی بود، ادامه داد: در حال حاضر شرایطی به وجود آمده که دولت آمریکا از نظر رسانه‌ای دچار شکست شده که این موضوع، مهم‌تر از اتفاقات دیگر است.

استاد دانشگاه با تاکید بر اینکه آمریکا توانایی ساماندهی افکار عمومی را ندارد و این مساله بسیار مهم‌تر از اعتراضات در دانشگاه‌های آمریکاست گفت: این اتفاق نشان‌دهنده شکست رسانه‌ای غرب است؛ افرادی که در این دانشگاه‌ها تحصیل می‌کنند، در واقع فرزندان سرمایه‌داران این کشور و قشر برگزیده آمریکایی هستند که از نسل‌کُشی رژیم صهیونیستی در غزه، خون‌شان به جوش آمده است.

انتظاری تصریح کرد: علی‌رغم قدرت و گنبد آهنین رسانه‌ای و همچنین نظام کنترل شدید در آمریکا، شاهد بروز چنین اعتراضاتی هستیم که در نوع خود، از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی با بیان اینکه واقعیت آزادی در آمریکا، آزادی ذاتی نیست و فقط احساس آزادی وجود دارد گفت: هر زمانی که دولت آمریکا احساس خطر کند، آزادی منتفی می‌شود؛ شعارهای معترضان در آمریکا خیلی ملایم است و حتی معترضان در شعارهاشان موجودیت آمریکا را زیر سوال نمی‌برند اما با این وجود، دولت‌مردان حتی در این سطح را هم برنمی‌تابند.

کد خبر 6090000 نفیسه عبدالهی

دیگر خبرها

  • آثار شهید مطهری باید به نسل جوان جامعه معرفی شود
  • چشم انتظاری شالیکاران برای رهاسازی آب سد
  • اعضای هیئت انتخاب رویداد استارت‌آپی فیلمنامه نویسی منصوب شدند
  • هیئت انتخاب رویداد استارت‌آپی فیلمنامه‌نویسی مشخص شدند
  • تلاش بیشتری برای کاهش نرخ بیکاری کرمانشاه خواهیم کرد
  • شکست رسانه‌ای واشنگتن در اعتراضات دانشجویی
  • این رویداد در خدمت ایجاد مشارکت میان جامعه پژوهشگران برگزار شد
  • عاشقانه شمس و مولانا رکورد کمدی‌ها را زد/تغییر ناگهانی دبیر اقوام
  • ۳ جایزه و یک تقدیر از سینمای ایران در جشنواره مسکو
  • از سینمای متفکر به فیلم های کمدی رسیدیم