Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/فارس معاون بازرگانی سازمان تعاون روستایی فارس خریدهای تضمینی و مباشرتی محصولات کشاورزی را از سیاست‌های کنترلی دولت دانست و گفت: شرکت‌ها و اتحادیه‌های تخصصی شبکه تعاون روستایی در جایگاه متولی و یا مباشر نقش مهمی در زنجیره تولید تا مصرف محصولات کشاورزی ایفا می‌کند.

صمد کردی‌پور بیان کرد: خریدهای تضمینی و توافقی در راستای ارتقاء اصل ۴۴ قانون اساسی و واگذار امور به بخش تعاونی‌ها است

به گزارش ایسنا به نقل از تعاون روستایی فارس او گفت: فارس با دارا بودن قابلیت‌های اقلیمی متفاوت، پتانسیل‌های تولیدی زیادی در بخش کشاورزی به خود اختصاص داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کردی‌پور افزود: سیاست‌های دولت در یک دهه اخیر با رویکرد کاهش هزینه‌های دولت و تقویت تشکل‌های صنفی بخش کشاورزی با محوریت خریدهای توافقی و حمایتی محصولات کشاورزی فصل تازه‌ای را در حیات شبکه تعاونی‌های دولتی بوجود آورده است.

او بارزترین نتایج حاصل از این اقدام شبکه تعاون روستایی را جلوگیری از ضرر و زیان دولت و تقویت مکانیزم‌های .... در ارتقاء اصل ۴۴ قانون اساسی و واگذاری امور به بخش تعاونی‌ها عنوان کرد.

به گفته کردی‌پور، خریدهای توافقی با منابع اعتباری شبکه و یا تسهیلات کم بهره نوید بخش توسعه تشک‌ های .... با حوزه اجرایی و تخصصی تر است که اقتصاد بخش کشاورزی را بهبود بخشیده و نقش عناصر واسطه و دلال را کمرنگ تر از هر زمان خواهد کرد.

او خاطرنشان کرد: بی شک ارتقای سطح اقتصادی خانوار روستایی زمینه ساز ثبات بافت .... و ترکیب متفاوت بخش‌های اجتماعی فعال در روستا و حوزه کشاورزی خواهد بود.

معاون بازرگانی سازمان تعاونی روستایی فارس خاطرنشان کرد: پیشینه اجرایی سازمان و شبکه تعاونی‌های دولتی در نیم قرن اخیر و حضور مقتدرانه این تشکل‌ها در زمینه‌های حرفه‌ای و معیشتی کشاورزان خرید وفروش محصولات کشاورزی و تامین اقلام اساسی و سوخت، شاخص ترین توانمندیها و قابلیت‌های اجرایی را در سطح روستا به نمایش گذاشته است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی تعاون روستایی اتحاديه خريد تضميني محصولات کشاورزی تعاون روستایی شبکه تعاون تعاونی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۴۶۱۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد بیش از ۲۲ درصدی تعاونی‌های زنان در دولت سیزدهم

به گزارش خبرگزاری مهر، حامد ویس‌کرمی، معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی همزمان با هفته کار و کارگر گفت: تعاونی‌های زنان تعاونی‌های هستند که حداقل ۷۰ درصد اعضا آن‌ها را زنان تشکیل می‌دهند.

وی عنوان کرد: تعداد ۷ هزار و ۱۰ تعاونی زنان با عضویت بیش از ۶۶ نفر بالغ بر ۹۲ هزار فرصت شغلی در کشور فعال هستند.

وی تصریح کرد: ۴۵ درصد از تعاونی‌های زنان در گرایش‌های فرش دستباف، صنعت و صنایع دستی، ۱۸ درصد در گرایش کشاورزی، ۲۳ درصد در رشته خدمات و ۱۴ درصد در سایر گرایش‌ها فعالیت دارند.

وی گفت: تعاونی‌های زنان بیشتر در حوزه صنایع دستی، فرش دستباف، صنایع غذایی، صنایع بسته‌بندی و کشاورزی فعالیت دارند.

ویس کرمی تأکید کرد: در حوزه‌های گردشگری نیز ظرفیت‌های کسب و کار و اشتغال خوبی برای بانوان در بخش تعاونی کشور وجود دارد.

معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاطرنشان کرد: از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون ۱۲۲۳ شرکت تعاونی زنان با ۱۲ هزار و ۱۹۶ عضو و ۱۸ هزار و ۹۰۰ فرصت شغلی تشکیل شده است که از رشد بیش از ۲۲ درصدی نسبت به مدت دوره مشابه قبل برخوردار است.

وی با تاکید بر تقویت تعاونی های زنان در سال جاری خاطرنشان کرد: خوشبختانه سایر دستگاه‌ها نیز همکاری مطلوبی با تعاونی ها دارند و حمایت از تعاونی‌ها منجر به ایجاد اشتغال پایدار و امنیت شغلی خواهد شد.

کد خبر 6092499

دیگر خبرها

  • اشتغال ۹۲ هزار نفری تعاونی‌های زنان در کشور
  • خرید تضمینی ۶۰ هزار تن گندم از کشاورزان فارس
  • خرید تضمینی گندم در فارس به ۶۰ هزار تن رسید
  • زنجیره یکپارچه تامین و تولید مرغ در گلستان تشکیل می‌شود
  • صادرات ۸۰ میلیون دلاری محصولات تعاونی ها در مازندران
  • استفاده از پایاب های کشاورزی در حوزه آبزی پروری
  • ۱۸۵ هزار نفر در کردستان عضو تعاونی‌ها هستند
  • فعالیت ۱۰۴ هزار تعاونی در کشور
  • رشد بیش از ۲۲ درصدی تعاونی‌های زنان در دولت سیزدهم
  • مراقبت کنید طرح هادی درزمین‌های مرغوب کشاورزی و روستایی اجرا نشود