Web Analytics Made Easy - Statcounter

با افزایش تعداد تیم‌های لیگ قهرمانان آسیا به ۴۰ تیم، قوانین و شرایط صعود از گروه و حضور در مرحله یک هشتم نهایی این مسابقات تغییر کرده است. در حالی که در گذشته، تیم‌های صدرنشین در مرحله حذفی با تیم‌های دوم گروه‌های مختلف دیدار می‌کردند، امسال شرایط تغییر کرده و امکان دارد دو تیم صدرنشین در دور گروهی به مصاف هم بروند و دست بر قضا، در تک دیدار این مرحله هم مهمان شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق جدول اعلام شده از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا، قرعه تیم‌ها در مرحله یک هشتم نهایی، به اسامی تیم‌های دوم راه یافته به مرحله بعد ارتباط دارد. در واقع با وجود حضور پنج تیم دوم، فقط سه تیمی که از نظر امتیازی شرایط بهتری داشته باشند، به مرحله یک هشتم نهایی راه خواهند یافت.

به همین علت، برنامه مرحله یک شانزدهم نهایی تیم‌ها هنوز مشخص نیست و شرایط پیچیده‌ای رقم خورده است. به طور مثال امکان دارد، استقلال و پرسپولیس در صورت صدرنشینی در دور گروهی، در مرحله بعد به هم برسند.

مثلا این اتفاق در شرایطی رخ می‌دهد که استقلال و پرسپولیس صدرنشین گروه‌های C و E شوند و از طرف دیگر تیم‌های دوم گروه‌های A ،C و E به مرحله حذفی راه یابند. در این صورت پرسپولیس میزبان استقلال می‌شود.

یا در صورتی که پرسپولیس و فولاد صدرنشین گروه‌های E و D شوند و تیم‌های دوم گروه‌های A ،D و E به مرحله حذفی راه یابند، پرسپولیس میزبان فولاد می‌شود.

یا در شرایطی که استقلال و تراکتور در گروه‌های B و D صدرنشین شوند و تیم‌های دوم از گروه‌های B ،D و E به مرحله یک هشتم نهایی صعود کنند، استقلال میزبان تراکتور می‌شود.

طبق جدول زیر، شرایط مختلف برای این مرحله توضیح داده شده و در صورتی که دو تیم صدرنشین با هم رو به رو شوند، علامت * به معنی تیم میزبان است. 

به طور مثال اگر تیم‌های دوم گروه‌های A، B و C (ردیف اول در تصویر زیر) به مرحله یک هشتم نهایی صعود کنند، شرایط حاکم در این ردیف رقم می‌خورد که تیم‌های اول گروه A و B با هم دیدار می کنند و تیم اول گروه C با تیم دوم گروه A، تیم اول گروه D با تیم دوم گروه B و تیم اول گروه E با تیم دوم گروه C بازی خواهند کرد.

در این مرحله فقط امکان رویارویی تیم‌های هم‌گروه وجود ندارد. طبق پروتکل مسابقات، بازی‌ها در مرحله یک هشتم نهایی و یک چهارم نهایی به صورت تک بازی برگزار می‌شود و در مراحل نیمه‌نهایی و فینال به صورت رفت و برگشت برگزار خواهد شد که از طریق قرعه کشی مشخص می‌شود.

انتهای پیام

منبع: ساعت24

کلیدواژه: تیم های دوم گروه مرحله یک هشتم نهایی اول گروه تیم دوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۴۶۱۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی با نبرد تکراری مس و پیکان

در نخستین دیدار از مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی فوتبال امروز (پنجشنبه) دو تیم مس رفسنجان و پیکان به مصاف هم خواهند رفت. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، نخستین دیدار از مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی فوتبال ساعت 17:45 امروز (پنجشنبه) در شهر رفسنجان برگزار خواهد شد و مس و پیکان پس از دو هفته‌ باید به مصاف هم بروند. دو تیم در چارچوب هفته بیست و سوم لیگ برتر در رفسنجان با هم بازی کردند که نتیجه آن دیدار با تساوی 2-2 خاتمه یافت اما دیدار دوباره آنها باید برنده داشته باشد. مس با حذف استقلال به این مرحله رسیده و پیکان هم تیم دسته دومی ستارگان بهمن جوان را از پیش رو برداشته است.

صعود بدون مسابقه سپاهان در جام حذفی؟

مس پس پس از حضور نویدکیا، عملکرد خوبی داشته و در 11 بازی (10 بازی لیگ و یک بازی جام حذفی) شکست نخورده است. آخرین شکست مسی‌ها مربوط به بازی مقابل استقلال خوزستان در هفته چهاردهم لیگ برمی‌گردد و شاگردان محرم نویدکیا بیش از 120 روز است که طعم شکست را نچشیده‌اند. پیکان هم با رضا عنایتی روند روبه‌رشدی داشته و با قرار گرفتن در رتبه دوازدهم جدول تا حدودی خیال این تیم از سقوط راحت شده است. دیدار دو تیم از جنبه‌ای دیگر هم می‌تواند حائز اهمیت باشد، تقابل رضا عنایتی سرمربی پیشین تیم امید و محرم نویدکیا که یکی از گزینه‌های هدایت این تیم بود. 

برنامه مسابقات مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی:

پنجشنبه 6 اردیبهشت

مس رفسنجان- پیکان تهران - ساعت 17:45- ورزشگاه شهدای مس رفسنجان

جمعه 7 اردیبهشت

مس کرمان- چادرملو اردکان- ساعت 17:45- ورزشگاه امام علی(ع) کرمان

فجر شهیدسپاسی شیراز- گل گهر سیرجان - ساعت 18- ورزشگاه حافظیه شیراز

هوادار تهران- مس سونگون - ساعت 18:15- ورزشگاه پاس قوامین تهران

آلومینیوم اراک- پرسپولیس- ساعت 18:15- ورزشگاه امام خمینی (ره) اراک

تراکتور تبریز- ذوب آهن اصفهان- ساعت 18:30- ورزشگاه یادگار امام

ملوان بندرانزلی- سایپا تهران- ساعت 18:30- ورزشگاه سیروس قایقران

آبی‌پوشان ملاثانی- سپاهان- ساعت 19:30- ورزشگاه بهنام محمدی مسجدسلیمان

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • گل‌های آلومینیوم اراک و پرسپولیس در مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی
  • جام حذفی عجیب: هوادار، تنها تهرانی یک چهارم!
  • یک هشتم نهایی جام حذفی، صعود چادرملو در ضیافت پنالتی‌ها
  • ترکیب تراکتور و ذوب‌آهن مشخص شد
  • یک‌هشتم نهایی جام حذفی/ اعلام ترکیب پرسپولیس و آلومینیوم
  • آمار جالب سپاهان در مرحله یک هشتم نهایی
  • مورایس و مرور تاکتیک‌های بازی با استقلال (عکس)
  • مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی|کابوس حذف پرسپولیس مقابل گربه سیاه
  • آغاز مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی با نبرد تکراری مس و پیکان
  • ملوان بدون مصدوم و محروم مقابل سایپا