Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@12:38:13 GMT

سردار حجازی، ‌جانبازی که با عهد خود با خدا وفا کرد

تاریخ انتشار: ۳۱ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۴۶۴۴۰

سردار حجازی، ‌جانبازی که با عهد خود با خدا وفا کرد

به گزارش خبرنگار حوزه ایثار وشهادت ایرنا، ‌ سردار سرافراز، جانباز عالیقدر سرتیپ پاسدار سید محمد حسین زاده حجازی، ‌جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه که در کارنامه خود مدتی مسئولیت سپاه در لبنان را داشت در سال‌های اخیر تجارب ارزنده خود را برای یاری بخشی به مدافعین حرم و کمک به جبهه مقاومت اسلامی در عرصه مقابله با داعش و تروریسم تکفیری به کار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 وی پس از شهادت سردار دلها سپهبد پاسدار حاج قاسم سلیمانی به پیشنهاد سردار پاسدار اسماعیل قاآنی فرمانده نیروی قدس سپاه، با حکم سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی فرمانده کل سپاه، به سمت جانشینی فرماندهی این نیرو منصوب و خدمات ارزنده ای از خود به یادگار گذاشت.

سردار حجازی در کنار حزب الله نقشه شکست دادن قطعی صهیونیست‌ها را تکمیل کرد و به همراه برادران حزب الله شرایط را برای درهم شکستن رژیم پوسیده صهیونیستی فراهم کرد. صهیونیست‌ها او را در فهرست ترور خود قرار داده بودند و به دنبال موقعیتی بودند تا بتوانند بر این فرمانده بزرگ جبهه اسلام یورش ببرند.

او در هر نقطه‌ای از این سرزمین خط زیبایی از یک اثر جاودانه خلق کرده است و به ظاهر جایگزین کردن شخصیت‌هایی این چنین بسیار سخت است و باید یک انقلاب شکوهمند به وسعت انقلاب اسلامی و یک جنگ به مقیاس جهانی شکل بگیرد و صحنه مقاومتی از غرب تا شرق جهان اسلام علیه قدرت استکباری سازمان یابد و یک مرد در قلب همه این نبردهای بزرگ ساخته شود تا سید محمد حجازی از آن خارج شود.

پس از سال‌ها مجاهدت و تلاش به خیل عظیم شهیدان پیوست

پاسدار سید محمد حسین زاده حجازی پس از سال‌ها مجاهدت و تلاش های خستگی ناپذیر و مخلصانه در عرصه‌های مختلف پاسداری از انقلاب و خدمت به نظام و میهن اسلامی در اثر عارضه قلبی به درجه رفیع  شهادت نائل آمد و به خیل عظیم شهیدان پیوست.

معاون روابط عمومی و سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تشریح جزئیات عروج شهادت‌گونۀ سردار سرتیپ پاسدار «سید محمد حسین‌زاده حجازی» جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه گفت:روح این شهید بزرگوار تقریبا هنگام اذان مغرب و عشا یکشنبه ملکوتی شد و به همرزمان شهید و برادر شهید بزرگوارش پیوست.

سردار سرتیپ دوم پاسدار رمضان شریف با تشریح جزئیات عروج شهادت گونه سردار محمد حسین حجازی گفت: عوارض شیمیایی بر جا مانده از دوران دفاع مقدس عمده‌ترین دلیل شهادت سردار حجازی است.

نقش ماندگار در جذب، سازماندهی و اعزام رزمندگان به جبهه

آن سردار مومن، انقلابی و ولایت‌مدار در زمره فرماندهان و مجاهدان شاخص هشت سال دفاع مقدس بود که به ویژه نقش سترگ و ماندگاری در حوزه جذب، سازماندهی و اعزام رزمندگان اسلام به جبهه های نبرد حق علیه باطل و مصاف با ارتش بعثی صدام و مزدوران استکبار جهانی در جنگ تحمیلی ایفا کرد.

شهید گرانقدر سردار حجازی  پس از دفاع مقدس در سپاه و بسیج و نیز ستاد کل نیروهای مسلح مسئولیت‌های خطیر و مهمی عهده‌دار شد که از جمله آنها می‌توان به فرماندهی نیروی مقاومت بسیج به مدت ۱۰ سال، ریاست ستاد مشترک سپاه، جانشین فرمانده کل سپاه و معاونت آماد، پشتیبانی و تحقیقات صنعتی ستادکل نیروهای مسلح اشاره کرد.

حجازی در مسوولیت‌های بزرگ و اثرگذار در سپاه خدمت کرد

رهبر انقلاب اسلامی در پیامی درگذشت سردار سید محمد حجازی را تسلیت گفتند و تاکید کردند: او در مسوولیت‌های بزرگ و اثرگذار در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خدمت کرده و در همه آن ها سربلند و موفق بوده است.

عمری سراپا مجاهدت، فکری پویا، دلی سرشار از ایمان راستین و آکنده از انگیزه و عزم راسخ، و نیرویی یکسره در خدمت اسلام و انقلاب، خلاصه‌ای از شخصیت این مجاهد فی سبیل الله است. او در مسئولیت‌های بزرگ و اثرگذار در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خدمت کرده و در همه‌ آنها، سربلند و موفق بوده است. فقدان او حقاً مایه‌ی تأسف و اندوه است.

کارنامه پرافتخاری به یادگار گذاشت

رئیس جمهوری در پیامی با تسلیت درگذشت سردار سرتیپ پاسدار سیدمحمد حسین‌زاده حجازی، جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، اظهار داشت: این فرمانده جانباز و متعهد، تمام زندگی خود را با اخلاص در سنگرهای مختلف خدمتگزاری به خصوص در دوران دفاع مقدس و پس از آن در سمت‌های مختلف، وقف پاسداری و دفاع از ارزش‌های والای انقلاب اسلامی و خدمت به میهن اسلامی کرد و کارنامه پرافتخاری به یادگار گذاشت.

ستارۀ درخشان محور مقاومت

رئیس مجلس شورای اسلامی در پیامی عروج سردار سرتیپ سیدمحمد حسین زاده حجازی جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را تسلیت گفت و افزود: سردار حجازی علاوه برنقش‌آفرینی در پیروزی انقلاب، فرماندهی دوران دفاع مقدس و سازماندهی نیروی بسیج، «ستارۀ درخشان محور مقاومت» بود. اوکه یک عمر برای پیوستن به برادران شهیدش انتظارکشید، حالا در آغوش سلیمانی‌هاست.

استوانه‌ای قابل اتکاء در مقابله با داعش و رژیم صهیونیستی

رییس قوه قضاییه باتسلیت عروج ایشان گفت: آن مجاهد بصیر و سردار ولایتمدار، که از یادگاران دوران دفاع مقدس بود پس از پایان جنگ نیز در مسئولیت‌های بسیج، سپاه و ستاد کل نیروهای مسلح اقدامات و خدمات ارزشمندی برای تامین امنیت، جذب و پرورش جوانان مومن و انقلابی و ارتقاء توانمندی‌های لجستیک و صنعت دفاعی انجام داد و در جبهه مقاومت نیز استوانه‌ای قابل اتکاء برای رزمندگان مقابله با داعش و رژیم صهیونیستی، خصوصا در لبنان به شمار می‌رفت.

دوست و یاری مخلص برای شهید بزرگ حاج قاسم سلیمانی

سید حسن نصرالله در پیام خود خطاب به حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی آورده است: از طرف خود و خواهران و برادرانم در حزب الله، عمیقاً تسلیت و همدردی مان را به مناسبت درگذشت فرمانده بزرگ و جهادگر، برادرعزیز و محبوب سردار سرتیپ سید محمد حجازی (رضوان الله تعالی علیه) را به محضر شما ابراز می دارم.

«رحلت ناگهانی ایشان در زمانی که در اوج تلاش و جهاد بودند و محور مقاومت به وجود ایشان نیازمند بود، ما را بسیار غمگین کرد»، سالهاست او را از طریق حضورش در میان خود می شناسیم؛ او یک فرمانده حکیم، مجاهد و مهاجر در راه خدا بود؛ او برای ما برادری بزرگ و پشتوانه ای قوی، یک فداکار وفادار، الگوی اخلاقی، یک روشنفکر با تجربه و همچنین رفیق، دوست و یاری مخلص برای شهید بزرگ حاج قاسم سلیمانی (رضوان الله علیه) به ویژه در این سال های سخت و سرنوشت ساز در زندگی ملت، منطقه و مقاومت ما بود.

تشییع پیکر در محل ستاد فرماندهی کل سپاه

سردار سرلشگر حسین سلامی روز دوشنبه در آیین تشییع سردار محمد حسین حجازی جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه در محل ستاد فرماندهی کل سپاه، عنوان کرد: سردار سرلشکر شهید سید محمد حسین زاده حجازی پس از بیش از ۴۰ سال مجاهدت پیوسته و حرکت در صراط مستقیم الهی و پس از تجربه میدان‌های سخت و اثرگذاری‌ های تعیین کننده در بنای عظیم مقاومت اسلامی از جبهه‌های دفاع مقدس تا جبهه‌های مقاومت در شرق مدیترانه، به آرزوی بزرگ خود که معراج به عرش اعلی و روزی‌خواری نزد پروردگار بزرگ است، نائل آمد.

آیین تشییع و خاکسپاری سردار شهید سیدمحمد حجازی روز سه شنبه ۳۱ فروردین ماه ۱۴۰۰ با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در اصفهان برگزار می‌شود.

روحش شاد و یادش گرامی باد

رضا رضایی مجد

برچسب‌ها دفاع مقدس قاسم سلیمانی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دفاع مقدس قاسم سلیمانی دفاع مقدس قاسم سلیمانی اخبار کنکور جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی سید محمد حسین زاده حجازی دوران دفاع مقدس قاسم سلیمانی سردار سرتیپ سردار حجازی محمد حجازی شهید بزرگ کل سپاه سال ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۴۶۴۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خدمتگزاری به مردم افتخاری بزرگ برای نیروهای مسلح است

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ عبدالله خسروی یکشنبه شب در دیدار فرمانده منطقه دوم دریایی سپاه و معاونان وی ضمن تقدیر از حضور سردار هنریان مجرد و سایر فرماندهان این نیرو در مرزبانی گفت: مرزبانان در تأمین و ارتقا امنیت نقش ویژه ای دارند.

وی افزود: مرزداران در سنگر اول پاسداری از کشور قرار دارند و حساسیت کار آنان بسیار بالا و تأثیرگذار است و افتخار می‌کنند برای مردم خدمتگزاری می‌کنند

فرمانده مرزبانی استان بوشهر تصریح کرد: مرزبانان با موقعیت شناسی درست و به موقع از ورود هرگونه نا امنی به کشور جلوگیری می‌کنند.

وی گفت: نیروی دریایی سپاه یک نیروی مقتدر در خلیج فارس برای حراست و حفاظت از مرزهای آبی است

وی افزود: با تعامل منطقه دوم دریایی سپاه و سایر نیروهای مسلح در زمینه‌های مختلف، امنیت مطلوبی در منطقه وجود دارد.

سرهنگ خسروی در ادامه، پیگیری حقوق مرزنشینان را یکی از وظایف مهم مرزبانان برشمرد و بیان کرد: مرزبانان با رصد دقیق تحولات مرز و با استفاده از تمام ظرفیت‌های قانونی به استیفای حقوق مرزنشینان می‌پردازند.

کد خبر 6091494

دیگر خبرها

  • فرمانده کل سپاه، پیام صادر کرد +جزئیات
  • از شجاعت سردارحمیدرضا هاشمی تا راه‌اندازی نخستین گرمخانه توسط گروه جهادی شهید
  • دیدار فرمانده سپاه لرستان با جامعه کارگری
  • سردار حاجی‌زاده: اجرای عملیات «وعده صادق» خواست مردم بود
  • بیگانگان به دنبال فروش سلاح در خلیج فارس هستند
  • هدیه ویژه فرمانده سپاه تهران به فرمانده کل ارتش
  • خدمتگزاری به مردم افتخاری بزرگ برای نیروهای مسلح است
  • فرمانده سپاه تهران با فرمانده کل ارتش دیدار کرد
  • قدرت امروز ایران به دلیل روحیه استکبارستیزی و مقاومت ملت ایران است
  • نقش روحیه بسیجی و استکبارستیزی در صدور انقلاب اسلامی