Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-27@15:21:22 GMT

هشدار حسان دیاب: لبنان در آستانه فروپاشی است

تاریخ انتشار: ۳۱ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۴۶۶۸۹

هشدار حسان دیاب: لبنان در آستانه فروپاشی است

خبرگزاری مهر: به نقل از روسیا الیوم، «حسان دیاب» نخست‌وزیر دولت پیشبرد امور لبنان در جریان سفر خود به قطر با اشاره به بحران‌های حل نشده پیش روی این کشور از کشورهای عربی خواست در کنار لبنان بایستند.

نخست وزیر دولت پیشبرد امور لبنان در ادامه سخنانش گفت: «لبنان در آستانه فروپاشی است. پس از گذشت ۹ ماه از استعفای دولت، مشکلات مانع تشکیل دوباره کابینه می‌شود».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دیاب ضمن اشاره به ایستادگی قطر در سال ۲۰۰۶ در کنار دولت لبنان و کمک به این کشور در راستای بازسازی مناطق جنگ زده پس از تجاوز ارتش رژیم صهیونیستی افزود: «به برادران عرب هشدار می‌دهیم که لبنان در خطر جدی قرار گرفته است؛ این کشور دیگر طاقت انتظار ندارد».

دیاب در ادامه بار دیگر بر انتظارات مردم لبنان برای دریافت کمک فوری از سوی کشورهای عربی تأکید کرد.

نزدیک به یک هفته پیش هم حسان دیاب نسبت به اوضاع پیچیده لبنان در رویارویی با مشکلاتی از جمله عدم تشکیل کابینه دولت و حل بحران اقتصادی ناشی از انفجار بندر بیروت هشدار داد.

نخست وزیر دولت پیشبرد امور لبنان در سخنانی تأکید کرد: «در حال حاضر لبنان از مرحله سخت و خطرناکی عبور می‌کند. باعث تأسف است که بحران تشکیل کابینه جدید لبنان همچنان ادامه دارد و حل و فصل نشده است. فرایند تشکیل دولت جدید با پیچیدگی‌هایی مواجه شده است».

دیاب در ادامه سخنان خود پیرامون تداوم بحران تشکیل دولت جدید افزود: «متأسفانه برخی به اوضاع سیاسی، اقتصادی و معیشتی توجهی ندارند. این مردم هستند که تاوان مناقشات سیاسی را پس می‌دهند».

منبع: فردا

کلیدواژه: حسان دیاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۴۶۶۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصویب تشکیل استان تهرانِ شرقی در کمیسیون سیاسی دولت

سید محمدتقی شاهچراغی در جلسه شورای اداری ورامین با اشاره به لزوم پیگیری مطالبات مردم اظهار داشت: تشکیل استان شرقی و استان شدن ورامین فرایندی دارد که آغاز شده و در مسیر اجراست.

وی با بیان اینکه بخشی از کار‌های استان تهران شرقی پیش رفته است افزود: این تقسیمات فرآیندی دارد که در حال پیگیری است و تاکنون در کمیسیون سیاسی دولت مصوب شده و بر اساس قانون باید در دولت و مجلس بررسی شود.

معاون وزیر کشور تصریح کرد: مطالبات مردم و مشکلات احصا شده، لذا باید ثبت و توسط فرمانداران و معاونان استاندار تهران رسیدگی شود.

 شاهچراغی ابراز داشت: ارتباط با مردم نیاز به برنامه ریزی مستمر دارد و فرمانداران و بخشداران باید به این نکته توجه کنند که دیدار با اقشار مختلف جامعه از جمله دانشجویان، کشاورزان، عشایر و ... منوط به دوره خاصی نباشد و مشکلات احصا شده به‌صورت مستمر پیگیری شود.

وی با اشاره به برگزاری انتخابات افزود: انتخابات در استان تهران کم‌نظیر و حتی بی‌نظیر بود که با همکاری تمام استانداران و فرمانداران پیگیری شد و در احقاق ۴ راهبرد فرموده مقام معظم رهبری گام‌های ارزشمندی را شاهد بودیم.

معاون وزیر کشور در پایان خاطرنشان کرد: دشمنان ما از برگزاری انتخابات پرشور در ایران هراس داشتند و پیام‌های رسمی صادر کرده بودند که اختلال و ضربه‌ای به انتخابات وارد می‌کنند، اما انتخابات در تمام کشور و حتی در مرز‌ها به‌خوبی انجام شد و برای اولین بار بیش از ۹۹ درصد آرای مردم به‌صورت آنلاین اتخاذ شد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی دولت

دیگر خبرها

  • نیویورک‌تایمز: سیستم پزشکی غزه در آستانه فروپاشی است
  • چرا بارورسازی ابرها بحث برانگیز است و چگونه انجام می‌شود؟
  • قرارگاه مردم نهاد در سازمان مدیریت بحران کشور تشکیل شده است
  • حل مشکل آب‌شرب روستاهای سیل‌زده در منطقه بلوچستان
  • هشدار زرد هواشناسی مدیریت بحران اصفهان را به حال آماده باش درآورد
  • بحران ناتمام تل‌آویو
  • نظم جهانی در آستانه فروپاشی است
  • آماده‌باش ستاد مدیریت بحران در آستانه برگزاری کنکور در جیرفت
  • تشکیل یک استان جدید در کمیسیون سیاسی دولت تصویب شد
  • تصویب تشکیل استان تهرانِ شرقی در کمیسیون سیاسی دولت