Web Analytics Made Easy - Statcounter

شبکه اجتماعی اینستاگرام در اقدامی مغرضانه و خلاف شعارهای دروغین آزادی بیان، اقدام به حذف پست های مربوط به سردار حجازی در فضای مجازی کرد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم «پرونده حکمرانی فضای مجازی»؛ به دنبال شهادت سردار سیدمحمد حسین زاده حجازی، شبکه اجتماعی اینستاگرام در اقدامی مغرضانه و خلاف شعارهای دروغین آزادی بیان و جریان آزاد اطلاعات، جلوگیری از انتشار پست‌های مرتبط با شهادت سردار حجازی جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه را در دستور کار قرار داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بسیاری از کاربران شبکه‌های اجتماعی طی دو روز اخیر، به شهادت سردار حجازی واکنش نشان دادند و پست‌های مرتبط با این ضایعه در شبکه اینستاگرام افزایش یافت. اینستاگرام بار دیگر با غرض‌ورزی برخی از این پست‌های مرتبط را حذف کرده که این اقدام خلاف آزادی بیان با واکنش کاربران در سایر شبکه‌های اجتماعی همراه شده است.

به گزارش تسنیم؛ این اقدام مغرضانه و غیر قانونی اینستاگرام در زمان شهادت حاج قاسم سلیمانی نیز تکرار شد؛ به طوری که پس از شهادت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و همراهانش در بغداد، کاربران شبکه‌های اجتماعی در واکنش به این حرکت تروریستی آمریکا واکنش نشان دادند و با پست‌های مختلفی ابراز همدردی خود را با این فاجعه نشان دادند ولی متأسفانه این پست‌ها به‌صورت گسترده در فیس‌بوک و اینستاگرام و سایر شبکه‌های اجتماعی خارج‌پایه حذف شد و این مسئله واکنش شدید کاربران فضای مجازی در شبکه‌های اجتماعی را به‌دنبال داشت.

استوری‌ها و پست‌های کاربران حکایت از این داشت که اینستاگرام هر پستی را که در آن عکس یا هشتگی از سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی باشد، حذف می‌کند. اینستاگرام نه‌تنها عکس‌های حاج قاسم، حتی نماز خواندن رهبری بر پیکر مطهر شهید سلیمانی و فیلم هوایی از جمعیت میلیونی تهران هم را از صفحات رسمی در اینستاگرام حذف کرد و همچنین صفحات رسانه‌های رسمی کشور در اینستاگرام بسته شد.

همچنین کمتر از یک سال از شهادت حاج قاسم سلیمانی، دقیقاً این رویه در پی ترور دانشمند هسته‌ای شهید دکتر محسن فخری‌زاده، دوباره تکرار شد و شبکه اجتماعی اینستاگرام در اقدامی مغرضانه و خلاف آزادی بیان، جلوگیری از انتشار پست‌های مرتبط با این ترور ناجوانمردانه را در دستور کار قرار داد و این مسئله عکس العمل و اعتراض کاربران فضای مجازی را برانگیخت.

درباره حذف پست ها و بسته شدن حساب کاربری منتسب به سرداران جبهه مقاومت اسلامی یکی از مدیران ارشد اینستاگرام گفته است: «ما تحت مدیریت قوانین تحریم های ایالات متحده عمل می کنیم. در این راستا حساب های کاربری برخی از مسئولان و سرداران سپاه و افراد منتسب به فرماندهان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی توسط شبکه اجتماعی اینستاگرام مسدود شده اند.»

از همین پرونده بیشتر بخوانید:

فضای مجازی، تهدید یا فرصت؟|حق مشروع ایران برای اقدام متقابل در برابر حملات سایبریفضای مجازی، تهدید یا فرصت؟| آلمان چگونه فضای مجازی را مدیریت می‌کند؟«فضای مجازی، تهدید یا فرصت؟»|تکالیف قانونی وزارت ارتباطات برای توسعه موتور جستجوی ملیفضای مجازی، تهدید یا فرصت؟|عذر بخواهیم بابت «فضایِ مجازیِ وِل»فضای مجازی، تهدید یا فرصت؟|چرا خروجی شبکه های اجتماعی غربی در ایران اغتشاش است در آمریکا آرامش؟فضای مجازی، تهدید یا فرصت؟| اجرای قانون اینترنت پاک برای کودکان و نوجوانان؛ آمریکا آری ایران خیرفضای مجازی، تهدید یا فرصت؟| 6 تکلیف قانونی وزارت ارتباطات برای حمایت از پیامرسان های داخلی«فضای مجازی، تهدید یا فرصت؟»| سبقت بازی‌های رایانه‎‌ای از صنعت فیلم‌سازی هالیوود در سودآوریفضای مجازی، تهدید یا فرصت؟| خطر تسلط بیگانگان بر اطلاعات ایرانیان با عدم مدیریت فضای مجازیفضای مجازی، تهدید یا فرصت؟|آشوب و اغتشاش؛ وجه مشترک همه انقلاب های توئیتری/ راهکار مقابله چیست؟فضای مجازی، تهدید یا فرصت؟|کشورهای دنیا چگونه فضای مجازی را مدیریت می‌کنند؟فضای مجازی، تهدید یا فرصت؟|گفتمان ایده آل جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی در فضای مجازی چیست؟تهدید امنیت ملی با عدم مدیریت فضای مجازی/ قدرت در فضای سایبری چگونه حاصل می شود؟فضای مجازی، تهدید یا فرصت؟|توییتر؛ ابزار قدرتمند آمریکا در سیاست خارجی/بازخوانی یک انتخاباتاعتراض ائمه جمعه کشور به عدم مدیریت فضای مجازی/ فضای مجازی رها شده جای افتخار نداردتجربه حاکمیت 10 کشور بر فضای مجازی/غربی‌ها هم به رها شدن فضای مجازی افتخار می‌کنند؟ انتهای پیام/ 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: فضای مجازی فضای مجازی شبکه اجتماعی اینستاگرام شبکه های اجتماعی حاج قاسم سلیمانی پست های مرتبط تهدید یا فرصت سردار حجازی فضای مجازی پست ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۴۶۶۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح پنج شنبه‌های طلایی و دوری دانش آموزان از فضای مجازی

سرپرست آموزش و پرورش کهگیلویه وبویراحمد گفت: طرح پنج شنبه‌های طلایی سبب تقویت بنیه علمی دانش آموزان پایه‌های اول تا ششم و راهکاری مناسب برای دوری از فضای مجازی برای آن‌ها است.

به گزارش مهر، محمد جمالی آرند بعدازظهر سه شنبه در نشست با خبرنگاران افزود: طرح پنج شنبه‌های طلایی سبب توانمندی سازی دانش اموزان و معلمان برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی می‌شود.

وی بیان داشت: تلاش می‌شود که با توجه به آسیب‌های فضای مجازی، برنامه‌های محتوایی مناسب در آموزش و پرورش تولید و برای دانش آموزان اجرا شود.

جمالی آرند افزود: اجرای طرح پنجشنبه‌های طلایی با توجه به آسیب‌های اجتماعی موجود در فضای مجازی، نقش مهمی در ایجاد فضای شاد برای دانش اموزان خواهد داشت.

دیگر خبرها

  • طرح پنج شنبه‌های طلایی و دوری دانش آموزان از فضای مجازی
  • سازنده صفحه جعلی از یک خواننده معروف در اینستاگرام دستگیر شد
  • شناسایی ۱۲هزار صفحه فروش سلاح در فضای مجازی
  • فیلتر شکست خورد / حضور بیش از 40 میلیون ایرانی در اینستاگرام
  • مقاومت کسب و کارهای کوچک اینستاگرامی در مقابل فیلترینگ
  • گزارش‌های غیررسمی: بیش از ۴۰ میلیون ایرانی همچنان کاربر اینستاگرام هستند
  • آسیب‌شناسی استفاده از فضای مجازی در نظام تبلیغی‌رسانه‌ای مساجد
  • برخورد پلیس با عوامل خرید و فروش سلاح گرم و اراذل و اوباش در فضای مجازی و دستگیری ۳۰۰۰ نفر
  • برنامه ریزی برای برگزاری یادواره ملی شهدای ترور خراسان رضوی
  • تجمع دانشجویان قزوینی در حمایت از خیزش دانشجویان در آمریکا