Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت‌الاسلام حمید سرمدی، امام جماعت مسجد مسکن مهر در شهرستان رباط کریم با ایجاد فرصت اشتغال و کارآفرینی برای خانواده‌ها، کمک به ترک اعتیاد افراد مبتلا به سوءمصرف و فعالیت‌های فرهنگی توانسته سبب امیدآفرینی در مردم منطقه‌ای محروم شود.

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان، حجت‌الاسلام«حمید سرمدی»، طلبه سطح سه حوزه علمیه قم و دانشجوی کارشناسی ارشد اندیشه سیاسی دانشگاه بوعلی است،وی به منظور رسیدگی به مشکلات و مسائل مردم شهرک آبشناسان در شهرستان رباط کریم در طول سال های گذشته دیگر فعالیت‌ها و مشغله های کاریش را  کنار گذاشت و تنها امامت جماعت مسجد را بر عهده دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی از شش سال پیش که به عنوان امام جماعت مسجد مسکن مهر شهرک آبشناسان واقع در شهرستان رباط کریم انتخاب شد، تنها خود را امام مسجد ندید، بلکه تلاش کرد که مسجد را تبدیل به پایگاه خدمات گسترده و تحولات فرهنگی و اجتماعی در این شهرک نماید و در این راستا نیز گام های اثرگذاری در شهرک آبشناسان برداشت.

 

وی معتقد است که  کار امام جماعت تنها اقامه نماز جماعت نیست، بلکه امامت مسجد نیازمند یک تخصص است و اگر امام جماعت می خواهد در مسجد و محله موفق باشد، باید تمام اموراتی که وقتش را می گیرد، رها کند و تمام وقت در مسجد مشغول خدمت رسانی به اهالی محله باشد و کل فضای شهر را مسجد خود بداند.

 

 حجت الاسلام «حمید سرمدی»، در گفت و گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان گفت: از زمانی که به عنوان امام جماعت مسجد جامع مسکن مهر شهرک آبشناسان در شهرستان رباط کریم انتخاب شدم با رصد مشکلات این منطقه که از لحاظ امکانات محروم بوده است برای رفع وضعیت معیشتی خانواده ها این شهرک برنامه ریزی کردم، زیرا که بسیاری از خانواده ها وضعیت مطلوب نداشته اند.

 

امام جماعت مسجد جامع مسکن مهر شهرک آبشناسان شهرستان رباط کریم بیان کرد: با تشکیل شورای معتمدین برای رفع این مشکلات، به عنوان حلقه واسطه بین مردم و مسئولین سعی کردیم که جلسات مختلفی با فرماندار، نیروی انتظامی و مسئولین برگزار کنیم و برخی از مشکلات این شهرک همچون آسفالت، نور منطقه، آنتن دهی موبایل و ساخت پارک و فعالیت های عمرانی را مورد توجه قرار دهیم.

 

 

 

این امام جماعت فعال برای بهبود وضعیت معیشتی ساکنین این شهرک نیز از زمانی که در این شهرک ساکن شد،تدابیری اندیشید، در مرحله اول وی با کمک کسبه محله اقدام به شناسایی خانواده های کم برخوردار محله کرد و در این راستا 340 خانواده شناسایی و تحت پوشش حمایت های مسجد قرار گرفتند.

 

امام جماعت مسجد جامع مسکن مهر شهرک آبشناسان شهرستان رباط کریم در این زمینه افزود: تمام تلاش ما در این راستا بوده است که مسجد را مامن مردم شهرک کنیم، به همین جهت از زمانی که نیازمندان محله را شناسایی کردیم، پنج میلیارد تومان کمک نقدی و غیرنقدی به این خانواده های  محروم کمک انجام شد. از طرفی در صورتی که مردم مشکلی داشتند که نیازمند پیگیری از سوی مسئولین و دستگاه ها بود، زمینه حضور مسئولان را برای پیگیری مشکلات مردم در مسجد فراهم و خودمان نیز جلسات متعددی با  اصناف مختلف در مسجد به منظور رسیدگی به مشکلات مردم شهرک برگزار کردیم.

 

پس از شیوع بیماری کرونا نیز با مدیریت امام جماعت مسجد جامع مسکن مهرشهرک آبشناسان شهرستان رباط کریم گروه جهادی این مسجد در بحث ضدعفونی معابر و خیابان ها، تولید و توزیع ماسک،پخش بسته های معیشتی، تهیه آبمیوه طبیعی وتوزیع در بیمارستان ها برای بیماران کرونایی و تهیه اقلام و مایحتاج ضروری افراد کهنسال و بیماران فعال شد به طوری که در طول یکسال گذشته بیش از دو میلیارد و 150 میلیون تومان کمک های نقدی و غیرنقدی از خانواده های کم برخوردار انجام شده است.

 

 به گفته حجت الاسلام سرمدی در بحث کارآفرینی نیز توانستیم برای بانوان سرپرست خانوار کار آفرینی ایجاد کنیم و برخی از آنها در کارگاه تولید ماسک مشغول به کار شدند.

 

 

 

 

در حوزه آسیب‌های اجتماعی نیز از سوی این امام جماعت جوان اقدامات قابل توجهی در این شهرک انجام شد، به طوری که با اجرای طرح «سبز» سعی شد، به ترک اعتیاد معتادان کمک شود، در همین راستا مسجد سعی کرد، با شناسایی و معرفی این افراد به کمپ های رایگان به آنها کمک کند. حجت الاسلام سرمدی در این زمینه گفت: این افراد که به صورت داوطلبانه علاقه مند به ترک اعتیادشان هستند، در مسجد حضور می یابند و پس از آزمایش تست کرونا آنها را به کمپ ها معرفی می کنیم، در مدت حضور این افراد در کمپ نیز از خانواده های آنها نیز حمایت های مالی داریم و در صورتی که مستاجر باشند، کرایه منزل خانواده شان را می پردازیم.

 

وی ادامه داد: پس از خروج این افراد از کمپ نیز برای آنها ایجاد اشتغال کرده ایم و برخی از آنها در کارگاه تولید ماسک که در مسجد فعال شده مشغول به کار می شوند، تا از این طریق صاحب درآمد شوند.

 

یکی از رویکردهای مورد توجه این امام جماعت جوان در بحث خودکفایی اقتصادی انجام فعالیت های کشاورزی در مسجد است. با توجه به اینکه مسکن مهر شهرک آبشناسان رباط کریم دارای مجتمع های آپارتمانی است، به همین جهت حجت‌الاسلام سرمدی در مسجد جامع شهرک یک گلخانه ایجاد کرده است و در آن صیفی جات و گیاهان دارویی کشت می کند، این امام جماعت جوان در این باره ابراز کرد: در نظر داریم که با موافقت ساکنین آپارتمان ها در هر مجتمع های آپارتمانی چنین گلخانه ای ایجاد شود، تا از این طریق اهالی محله نیازهایشان به این محصولات را تامین کنند و برایشان کسب درآمد هم شود.

 

 

 

 

در حوزه فرهنگی نیز این امام جماعت جوان در این شهرک اتفاقات مهمی را رقم زده و برنامه های گسترده ای اجرا کرده است، یکی از این برنامه ها شناسایی خانواده های شهدای شهرک و برگزاری یادواره شهدا برای این شهیدان بوده است، امام جماعت مسجد جامع مسکن مهر شهرک آبشناسان شهرستان رباط کریم گفت: با شناسایی خانواده شهدای شهرک که ۴۰ خانواده هستند، برای این شهیدان و نیز شهدای تیپ فاطمیون مراسم یادواره شهدا برگزار کردیم.

 

وی ادامه داد: با توجه به اینکه دو شهید گمنام در شهرک ما تدفین شده اند، قالب برنامه های فرهنگی و مذهبی ما در جوار این شهدا و نیز فضای عمومی و پارک برگزار می شود و در برگزاری این برنامه ها سعی کردیم که کسبه های شهرک را نیز به عنوان بانی دخیل کنیم.

 

 

 

 

به منظور حمایت از دانش آموزان مستعد تحصیلی به همت این امام جماعت فعال برنامه های  ‌آموزشی و علمی به این دانش آموزان توانمند و بی بضاعت برگزار می شود، حجت الاسلام سرمدی به تشکیل مجمع نخبگان در این شهرک اشاره کرد و افزود: با کمک دانشجویان ساکن این منطقه سعی کردیم برنامه آموزشی و تحصیلی برای دانش آموزان ساکن شهرک برگزار کنیم، تا در این شرایط آنها از حمایت های لازم برای ادامه تحصیل برخوردار شوند.

 

فعالان این مسجد همانند سال گذشته به دلیل بحران کرونا برنامه های این مسجد در ماه مبارک رمضان را در بستر فضای مجازی برگزار می کنند و رویکرد اصلی مسجد کمک های مومنانه است، به گفته حجت الاسلام سرمدی جزءخوانی قرآن کریم، مناجات خوانی، اقامه نماز جماعت با جمعیت محدود با رعایت پروتکل های بهداشتی، توزیع ۱۰ هزار غذای گرم و توزیع ۱۰۰ بسته معیشتی از جمله برنامه هایی است که برای ماه ضیافت الهی تدارک دیده شده است. ضمن اینکه برنامه های فرهنگی نیز در بستر فضای مجازی تدارک دیده ایم که می توان به طرح «دختران آفتاب» اشاره کرد که با اجرای این طرح مباحث معرفتی، سبک زندگی، مشاوره خانواده به نوجوانان و جوانان ارایه دهیم.

 

 



 

 

مسجد با مدیریت درست امام جماعت می‌تواند با هماهنگی گروه‌های داوطلب مردمی و با استفاده از ظرفیت های موجود به کاهش آسیب‌ها درمحله در چنین شرایطی کمک کند. به تعبیر مقام معظم رهبری امام جماعتی که همانند ماهی در آب باشد، می تواند در کنار دستگاه‌های دولتی و مسئولین خدمات مورد نیاز مردم را تأمین کند، اقداماتی که امام جماعت مسجد جامع مسکن مهر شهرک آبشناسان شهرستان رباط کریم انجام داد و با وقف خود برای برطرف کردن مشکلات مردم منشا اثر و تحولات بزرگی در یک منطقه محروم شده است.

 

پایان پیام/40

منبع: شبستان

کلیدواژه: امام جماعت تراز شهرک آبشناسان فعالیت های مسجدی امام جماعت جوان خانواده ها برنامه ها فعالیت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۴۶۹۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله به نمازگزاران در هرات افغانستان

به گزارش «تابناک» به نقل از بی بی سی، رسانه های افغانستان گزارش دادند که در حمله افراد مسلح ناشناس به مسجد امام زمان (عج) شهرک اندیشه در شهرستان گذره در هرات، تعدادی از نمازگزاران به شهادت رسیده اند.

بر اساس اعلام این رسانه، حادثه هنگام نماز مغرب و عشاء روی داده است.

گفته می شود امام جماعت این مسجد به همراه ۶ نفر دیگر از جمله یک کودک نیز در این حمله به شهادت رسیده‌ و تعدادی هم مجروح شده‌ اند.

مقامات دولت موقت طالبان در افغانستان هنوز در این خصوص بیانیه ای صادر نکرده اند.

تا کنون اخبار و اطلاعات بیشتری در این خصوص رسانه ای نشده است.

همچنین هنوز هیچ فرد یا گروهی مسئولیت این حادثه را برعهده نگرفته است.

دیگر خبرها

  • سوگواره شعر «صادقانه ها» در قم برگزار می‌شود
  • سفارت ایران حمله به نمازگزاران شیعه در هرات را محکوم کرد
  • حمله به نمازگزاران در هرات افغانستان
  • ۷ شهید در حمله به نمازگزاران مسجد امام زمان (عج) در هرات
  • ۶ نفر در حمله به نمازگزاران در هرات افغانستان جان باختند
  • 7 شهید در حمله به نمازگزاران مسجد امام زمان (عج) در هرات
  • ببینید | مقابله به مثل؛ راهبرد حزب الله برای دفاع از مرجعیون و کفرکلا
  • مرگ اسرار آمیز دو جوان در پایتخت
  • مرقد هانی بن عروه از یاران خاص امام علی(ع) مسجد کوفه
  • تعرض بیش از ۵۰۰ شهرک‌نشین صهیونیست به مسجد الاقصی+ فیلم