Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@19:48:38 GMT

جابجایی لوله انتقال نفت مارون از خردادماه

تاریخ انتشار: ۳۱ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۴۶۹۲۵

جابجایی لوله انتقال نفت مارون از خردادماه

ایسنا/چهارمحال و بختیاری نماینده مردم شهرستان‌های اردل، فارسان، کوهرنگ و کیار در مجلس شورای گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته روند جابجایی لوله‌های انتقال نفت مارون در منطقه سرخون در دو نقطه حادثه‌خیز از خردادماه آغاز می‌شود.

قدرت‌الله حمزه در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص پیگیری‌های صورت گرفته جهت جبران خسارات ناشی از ترکیدگی لوله انتقال نفت مارون در منطقه میانکوه اردل، اظهار کرد: در طول دهه‌های  گذشته شاهد چند حادثه خسارت‌بار در منطقه میانکوه و سرخون بودیم، پرداخت خسارت راهکار اصلی نیست و باید این موضوع به‌صورت اساسی حل شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم شهرستان‌های اردل، فارسان، کوهرنگ و کیار در مجلس شورای اسلامی افزود: با پیگیری‌های متعدد مقرر شد در دو نقطه حادثه‌خیر در محل عبور لوله انتقال نفت جابجایی خطوط انجام شود، در یک نقطه ۴۰۰۰ متر و در نقطه دیگر نیز ۱۸۰۰ متر لوله تعویض و جابجا می‌شود.

وی با بیان اینکه جابجایی لوله انتقال نفت مارون هزینه‌بر است، گفت: به‌همین علت تاکنون با این موضوع موافقت نشده بود، اما با پیگیری‌های صورت گرفته روند جابجایی لوله‌های نفت در دو نقطه حادثه‌خیز از خردادماه آغاز می‌شود، همچنین مطالعات برای شناسایی سایر نقاط حادثه‌خیز به‌علت رانشی بودن منطقه و جلوگیری از حوادث احتمالی انجام خواهد شد.

حمزه در خصوص پرداخت خسارت به مردم منطقه سرخون، گفت: پرداخت خسارت پس از طی مراحل قانونی انجام می‌شود.

گفتنی است، لوله انتقال نفت مارون در منطقه سرخون برای چندمین بار در دهه‌های اخیر در ۲۳ آذرماه دچار شکستگی و حریق شد و خسارات مالی فراوانی را به محیط‌زیست، مزارع پرورش ماهی، احشام، منابع تامین آب و اراضی کشاورزی در منطقه وارد کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی منطقه چهارمحال و بختیاری خطوط انتقال نفت حادثه لوله انتقال نفت مارون جابجایی لوله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۴۶۹۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکمیل طرح‌های آبی مشگین‌شهر نیازمند ۲ هزار میلیارد تومان اعتبار است

علی حیدری اناری در نشست با منتخب مردم شهرستان مشگین‌شهر در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: طرح آبرسانی مشگین شهر از سد احمد بیگلو دارای ۱۶ کیلومتر خطوط انتقال، تعداد ۳ باب ایستگاه پمپاژ و ۴ مورد مخزن ۵ هزار متر مکعبی است که فاز اول آن به طول ۶ کیلومتر و احداث مخزن ۵ هزار مترمکعبی آب خام در محل تصفیه‌خانه در حال اتمام بوده و تکمیل و بهره‌برداری کامل این طرح نیازمند مبلغ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار است.

او افزود: شبکه آبیاری و زهکشی سبلان در ۲ ناحیه عمرانی (شمالی و جنوبی) با هدف زیر پوشش قرار دادن اراضی کشاورزی منطقه رضی و مشگین شهر در دست اجرا است که تکمیل آن توسعه زنجیره آبیاری مدرن در مشگین شهر را به دنبال خواهد داشت.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل تصریح کرد: برای تکمیل عملیات باقی مانده شبکه آبیاری سبلان، شامل تکمیل ایستگاه‌های پمپاژ، لاینینگ ۸ کیلومتر کانال اصلی و سایر عملیات عمرانی در ناحیه جنوبی جمعا مبلغ ۸۰۰ میلیارد تومان مورد نیاز می‌باشد.

حیدری اناری عنوان کرد: مرمت و بازسازی سد اینچه نو جهت افزایش ضریب اطمینان پایداری تامین آب شرب شهر مشگین‌شهر و روستا‌های اطراف نیز از دیگر پروژه‌های مهم این شهرستان به شمار می‌رود که با در نظر گرفتن خطوط انتقال نیازمند ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار است.

او گفت: اصلاح و تغییر مسیر خطوط انتقال آب در منطقه رانش ایلاندو و احداث حوضچه آبگیر در راستای تامین آب شرب پایدار مردم این شهرستان از اقدامات شرکت آب منطقه‌ای اردبیل در منطقه است.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • افغانستان نقطه اتصال منطقه است
  • تکمیل طرح‌های آبی مشگین‌شهر نیازمند ۲ هزار میلیارد تومان اعتبار است
  • رفع ۲۰ نقطه حادثه‌خیز در محورهای مواصلاتی استان مرکزی
  • با دیپلماسی فعال منطقه‌ای ایران خط لوله صلح با وجود کارشکنی آمریکا در حال ساخته شدن است
  • خط لوله آبنیل ـ اصفهان ایمن سازی شد
  • حذف نقطه حادثه خیز حوزه شهرستان بشرویه در محور روستایی کرند
  • بستن پرونده نقاط پرحادثه همدان
  • فرونشست زمین در خیابان علامه مجلسی / لوله ۳۰۰ میلی‌متری آب شکست
  • نشست زمین در خیابان علامه مجلسی اصفهان/ آب‌گرفتگی شدید در این خیابان+ فیلم
  • ویدیو/ عملیات تنبیهی ایران علیه اسرائیل نقطه عطف استراتژیکی در منطقه خاورمیانه بود