Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام جم آنلاین»
2024-05-06@03:01:58 GMT

سلاح سردار حجازی روی زمین نمی‌ماند

تاریخ انتشار: ۳۱ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۴۷۷۳۱

سلاح سردار حجازی روی زمین نمی‌ماند

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از روزنامه جام جم، نقش سرلشکر حجازی در شکست داعش و گروه‌هایتروریستی -تکفیری در منطقه طی سال‌های اخیر نیز غیرقابل انکار است. در خصوص شخصیت سرلشکر حجازی گفت‌وگویی با سید یاسر الموسوی، فرزند شهید سید عباس الموسوی، دبیر کل فقید سابق حزب‌ا... لبنان کرده‌ایم که از نظرتان می‌گذرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  سرلشکر محمدحسین حجازی، جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی درگذشت. با توجه به مراوداتی که با این فرمانده دلیر سپاه داشته‌اید، در خصوص شخصیت و رفتار ایشان برای ما بگویید.
ابتدا، تاسف عمیق خودم را از درگذشت سرلشکر حجازی اعلام و ابراز می‌کنم. وقتی خبر رحلت ایشان را شنیدم، واقعا متاثر شدم و در اندوه از دست دادن سرداری عزیز، متواضع و غیور به سر می‌برم. رحلت ایشان را ابتدا به محضر امام زمان عجل ا... تعالی فرجه الشریف و همچنین به محضر رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت‌ا... العظمی خامنه‌ای تسلیت عرض می‌کنم.   فقدان این سردار بزرگوار را به ملت عزیز ایران و جبهه مقاومت نیز تسلیت می‌گویم. امروز محور مقاومت در عزا به سر می‌برد. فقدان سرلشکر حجازی برای ما آسان نیست. وقتی خبر رحلت ایشان را شنیدیم، احساس کردیم جزئی از خود را از دست داده‌ایم. سرلشکر حجازی، دارای خلوص نیت و عزم و اراده در مسیر و هدف مقدس خود بود. او عمر خود را صرف تقویت جبهه مقاومت در ابعاد مختلف نظامی، موشکی و دفاعی کرد.   ایشان در مقابل رژیم اشغالگر قدس و آمریکا و اقدامات خطرناک آنها در منطقه ایستادگی کرد و هیچ‌گاه در این مسیر متزلزل نشد.
 ارتباط سرلشکر حجازی با فرماندهان و رزمندگان مقاومت، به‌خصوص رزمندگان حزب‌ا... لبنان چگونه بود؟ نقش ایشان در تقویت قدرت نظامی و دفاعی مقاومت را چگونه ارزیابی می‌کنید؟
بسیاری از فرماندهان و رزمندگان مقاومت در قبال مرحوم سرلشکر حجازی، حس برادری داشتند. ایشان برادر بزرگوار همه ما بودند. خلوص نیت و صفای باطن سرلشکر حجازی، بر عمق و اصالت این روابط می‌افزود. ایشان با تمامی وجود برای محور مقاومت و حفظ کیان جهان اسلام وارد میدان شد و مومنانه به تمامی اضلاع جبهه مقاومت، مخصوصا حزب‌ا... لبنان کمک می‌کرد. هر فردی که از نزدیک با ایشان در ارتباط بود، متوجه بزرگواری، اصالت و تواضع سرلشکر حجازی می‌شد. ما نیز بارها توفیق دیدار ایشان را داشتیم.
ایشان معلومات گسترده‌ای در حوزه‌های متنوع منطقه‌ای و ابعاد دیگر( موشکی و نظامی) داشتند و از این معلومات و استعداد، در راستای تقویت محور مقاومت استفاده می‌کرد. نقش ایشان در تقویت قدرت نظامی و دفاعی مقاومت پررنگ بوده است؛ موضوعی که دشمنان در رژیم‌صهیونیستی نیز نسبت به آن اذعان کرده بودند.
 فقدان مرحوم سرلشکر حجازی، چه تاثیری بر استمرار حرکت و فعالیت جبهه مقاومت در منطقه خواهد گذاشت؟
امروز فقدان سرلشکر حجازی، جبهه مقاومت را محزون کرده است اما به اذن خداوند و با اراده‌ای که میان رزمندگان حزب‌ا... و جبهه مقاومت وجود دارد، مسیر ایشان ادامه پیدا خواهد کرد. محور مقاومت از افرادی مانند شهیدحاج قاسم سلیمانی و مرحوم حجازی درس‌های بزرگی گرفته است، از جمله این‌که هرگز در برابر ظلم و ستم و مداخله آمریکا و رژیم‌صهیونیستی و عمال و مزدوران آنها در منطقه لحظه‌ای کوتاه نیاید و تسلیم نشود. ان‌شاءا... راه سرلشکر حجازی و دیگر فرماندهان عزیز مقاومت که امروز در بین ما نیستند، از سوی محبین مقاومت در جهان و منطقه ادامه خواهد داشت.
ما با حلم و بردباری و تکیه بر تقدیر و مشیت الهی، مسیر سرلشکر حجازی را ادامه می‌دهیم و آرمان‌هایی که ایشان و همرزمانشان به آنها ایمان داشته و دارند را محقق خواهیم ساخت. این همان خصلت و خصوصیت ذاتی محور مقاومت است که هرگز از مسیر اصلی خود تحت هیچ شرایطی منحرف نخواهد شد و راه بزرگان و فرماندهان خود را ادامه خواهد داد.
 ان‌شاءا... در آینده‌ای نزدیک، بتوانیم آرمان‌ها و اهداف مرحوم سرلشکر حجازی و سایر فرماندهان مقاومت مبنی بر آزادی قدس شریف و پیروزی کامل بر دشمنان در منطقه را تحقق بخشیم و در مقابل این فرماندهان مخلص و متواضع، سربلند باشیم. در نهایت، رحلت سرلشکر حجازی را به خانواده محترم ایشان نیز تسلیت عرض می‌کنم. باشد که روح ایشان در کنار شهید حاج‌قاسم سلیمانی و دیگر شهدای مقاومت آرام گیرد و اجر رشادت‌های خود در مسیر عزتمندی اسلام را از سوی خداوند متعال دریافت کند.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: شهید حجازی گفتگو سرلشکر حجازی محور مقاومت جبهه مقاومت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۴۷۷۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جبهه مقاومت گنبد آهنین رسانه‌ای دشمن را از بین برد

امام جمعه چادگان گفت: گنبد آهنین رسانه‌ای غرب و امریکا سوراخ شد و جبهه مقاومت همانگونه که گنبد آهنین نظامی و موشکی رژیم صهیونیستی را شکافت، گنبد آهنین رسانه‌ای دشمن را هم از بین برد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اصفهان، حجت الاسلام سید محمود بنی جمالی ظهر امروز _جمعه چهاردهم اردیبهشت_ در خطبه‌های این هفته نمازجمعه چادگان اظهار کرد: با اتفاقاتی که در هفته گذشته رخ داد همه دنیا شاهد بودند که طبل رسوایی دموکراسی دروغین و حقوق بشر و آزادی بیان دروغین آمریکا و اروپا زده شد.

وی افزود: دیدیم که پلیس آمریکا با چه خشونتی وارد دانشگاه‌های مطرح این کشور شد و با دانشجویان، اساتید و پرفسورها، عکاسان و خبرنگاران برخورد خشونت باری داشتند.

امام جمعه چادگان خاطرنشان کرد: این کشورها مدعی حقوق بشر، دموکراسی و آزادی بیان بودند ولی این چهره اصلی آمریکا رانشان داد و سالیان طولانی مدعی آزادی بیان و دموکراسی بودند.

حجت الاسلام بنی جمالی اضافه کرد: آزادی بیان در این کشورها تا زمانی وجود دارد که در راستای منافعشان باشد ولی اگر به خطوط قرمز آنان نزدیک شدند با اَشد مجازات با آن‌ها برخورد می‌کنند.

وی تاکید کرد: رژیم صهیونیستی خط قرمز آمریکا و اروپاست و دانشجویان امروزه وارد این خط قرمز شدند و با خشونت و سرکوب با آن‌ها برخورد می‌کنند.

امام جمعه چادگان گفت: مردم کشور ما با جنایات دشمن آشنایی داشتند ولی برای مردم دنیا که گمان می‌کردند این کشورها آزادی بیان دارند، تعجب برانگیز بود.

حجت الاسلام بنی جمالی تصریح کرد: گنبد آهنین رسانه‌ای غرب و آمریکا سوراخ شد و جبهه مقاومت همانگونه که گنبد آهنین نظامی و موشکی رژیم صهیونیستی را شکافت، گنبد آهنین رسانه‌ای دشمن را هم از بین برد.

وی افزود: تمام شرکت‌های بزرگ و غول‌های رسانه‌ای دنیا در اختیار آمریکاست و پدافندی داشتند که کار سانسور رسانه‌ای را انجام می‌داد و افکار را مهندسی می‌کرد ولی امروزه جبه مقاومت توانست مظلومیت خود را به گوش جوانان آمریکایی برساند.

امام جمعه چادگان خاطرنشان کرد: این خیزش یعنی جبهه مقاومت هم موفق بود وموشک‌های رسانه‌ای به قلب آمریکا و دانشگاه‌های مهم آن برخورد کرد.

حجت الاسلام بنی جمالی گفت: چنین جنبش وسیعی در این دانشگاه‌ها به معنی این است که لرزه بر ستون‌های رژیم استکباری افتاده است و این خبر مظلومیت و حقانیت مردم فلسطین را به گوش مردم دنیا رسانده است.

وی اضافه کرد: حقانیت جبهه مقاومت و جمهوری اسلامی به گوش دنیا رسیده و دیگر سانسور جواب نمی‌دهد و بیداری اتفاق افتاده و این همان چیزی است که دنیای غرب از آن می‌ترسید.

امام جمعه چادگان گفت: این بیداری در جوانان نه تنها به وجود آمده بلکه به خروش آمده و آنان را به حقیقت رسانده و جنبش‌های عدالت‌خواهی یک نمونه از هنر جبهه مقاومت در جنگ نرم است.

حجت الاسلام بنی جمالی بیان کرد: این‌ها همه مصداق سخن مقام معظم رهبری است که به قله‌ها نزدیک شده‌ایم و در دل آمریکا نور عدالت‌خواهی و جنبش عدالت تابیده است.

وی با اشاره به سخن مقام معظم رهبری خاطر نشان کرد: دانشجویان خارجی نه شیشه‌ای شکستند و نه بانکی آتش زدند، فقط به حمایت از مردم فلسطین تحصن کردند که با بدترین وضع با آنان برخورد می‌کنند و هیچکس نمی‌تواند علیه پلیس آمریکا مقاومت کند.

امام جمعه چادگان با اشاره به شهادت امام صادق (ع) بیان کرد: در آستانه شهادت بنیانگذار مکتب جعفری هستیم، ما خیلی مدیون امام صادق (ع) هستیم چون شیعه در زمان ایشان نهالی بیش نبود.

حجت الاسلام بنی جمالی اضافه کرد: شیعه همواره تا زمان امام صادق (ع) در مظلومیت و اقلیت بود و این امام همام با تربیت شاگردان در عرصه‌های مختلف توانستند مبانی فکری شیعه را قوی کنند.

وی افزود: تمام این مجاهدت‌های امام (ع) در زمانی بود که بنی‌امیه و بنی‌عباس، معتزله و اشاعره و نحله‌های فکری گوناگون صحبت می‌کردن، شیعه هم به عنوان یک مکتب از همان‌جا شکل گرفت و قدرتمند شد.

امام جمعه چادگان تاکید کرد: هرچه که ما امروز داریم از نظام اسلامی و ولایت فقیه و تفکر شهید مطهری که امروز در دنیا حرفی برای گفتن دارد، همه از برکت امام صادق (ع) است.

حجت الاسلام بنی جمالی گفت: بیست و پنچ شوال روز بزرگی است که باید آن را بزرگ بداریم هیأت‌های عزاداری و نذورات در این روز بیشتر شود.

وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری افزود: برای سند تحول آموزش و پرورش در مرحله اجرا هیچ عزمی نبوده، با این حال که به تمام ابعاد شخصیتی انسان می‌پردازد و شامل تمام توانمندی‌ها و معنویت، شخصیت، ورزش و اخلاقی می‌پردازد و یک انسان در تراز را تحویل جامعه می‌دهد.

امام جمعه چادگان گفت: هفته پیش رو هفته بسیج سازندگی است که از تمام کسانی که در این عرصه پای میدان محرومیت زدایی هستند و زیرساخت‌ها را به مناطق محروم می‌برند.

کد خبر 750317

دیگر خبرها

  • عرض و طول سرزمین‌های اشغالی تحت اشراف سلاح‌های ایرانی است
  • نقطه عطف وارثان جبهه دفاع از حرم «حماسه خانطومان» است
  • چرا سردار زاهدی نمی خواست لباس سپاه را بپوشد؟
  • برزگر: بعضی هواداران با سلاح سرد بازی‌ها را تماشا می‌کنند!
  • چرا اسرائیل یک گلوله هم به سمت یمن شلیک نکرده است؟
  • چرا تل‌آویو یک گلوله هم به سمت یمن شلیک نکرده است؟
  • جبهه مردمی برای آزادی فلسطین: رژیم اشغالگر خواسته‌های مقاومت را بپذیرد، مذاکرات پیش برود
  • جبهه مقاومت گنبد آهنین رسانه‌ای دشمن را از بین برد
  • روز به روز بر اقتدار جبهه مقاومت افزوده می شود
  • ابلاغ سلام رهبرمعظم انقلاب به خانواده سرلشکر زاهدی