Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- عضو ستاد ملی مقابله با کرونا از افزایش فزاینده تعداد مبتلایان کرونا در 10 روز اخیر خبر داد.
به گزارش خبرگزاری آریا، نادر توکلی افزود: بر اساس اعلام بخشنامه اخیر ستاد ملی مقابله با کرونا به تمامی بیمارستان‌ها و مراکز درمانی، دولتی و خصوصی تمامی درمان‌های غیر ضرور و اورژانس و حتی جراحی‌های غیر ضرور کنسل می‌شوند و تمامی تخت‌های کل کشور به بیماران کرونایی و موارد اورژانس تعلق یافته.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


او ادامه داد: بر اساس این بخشنامه، در برخی از استان‌ها 70 درصد و برخی 80 درصد از کل تخت‌های مراکز درمانی به کرونایی‌ها اختصاص یافته است.
آقای توکلی گفت: معمولاً دو سوم بیماران کرونا بد حال نیستند و این افراد پس از مراجعه به مراکز درمانی، با تجویز دارو‌های تزریقی راهی می‌شوند بر این اساس مبتلایان در روز‌های 2 الی 7 روز اول بیماری، لازم است دارو تزریق نمایند.
مبتلایان به کرونا تمامی خدمات تزریقی که در اورژانس دریافت می‌کنند تحت پوشش بیمه بوده و با فرانشیز سرپایی محاسبه می‌شود ضمناً اگر مبتلایان، نیازمند اکسیژن در منازل یا محل‌های بستری باشند اکثر بیمه‌ها از جمله بیمه نیرو‌های مسلح این هزینه را تحت پوشش قرار می‌دهد.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از صدا و سیما، او ادامه داد: مبتلایان و بیماران کرونایی جهت دریافت سرویس‌های خدمات درمانی تا این لحظه می‌توانند با شماره 190 تماس گرفته و تعیین وضعیت گردند، ولی ستادی با نام ستاد هدایت جهت رسیدگی به وضعیت مبتلایان، در یکی دو روز آینده معرفی خواهد شد و شماره این ستاد به مردم اعلام می‌گردد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: مبتلایان کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۴۸۰۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محدود شدن استفاده از سهمیه سوخت خودر‌وهای فاقد بیمه‌نامه چه اهمیتی دارد؟

بر اساس ماده ۴۸ قانون بیمه اجباری شخص ثالث، ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت مکلف است از صدور هرگونه کارت و تخصیص اولیه سهمیه یا ادامه آن برای وسایل نقلیه فاقد بیمه‌نامه خودداری کند.

پیش از این هم مجید مشعلچی قائم مقام رئیس کل بیمه مرکزی به باشگاه خبرنگاران جوان گفته بود: بیمه مرکزی با همکاری ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور، طرح یک‌به‌یک سازی کارت سوخت و بیمه نامه شخص ثالث را پیش می‌برند. طبق این طرح به ازای هر بیمه‌نامه شخص ثالث فعال وسیله نقلیه باید یک کارت سوخت وجود داشته باشد.

در همین راستا مهرماه سال گذشته بود که سید کاظم عزیزی معاون صنایع و انرژی ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور گفت: با محوریت ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت و همکاری دستگاه‌های ذی ربط ازجمله بیمه مرکزی، فراجا و شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران، در گام اول اجرای این ماده قانونی، بیش از ۲۰ هزار خودرو نفت گازسوز فاقد بیمه نامه که علی رغم گذشت بیش از یک سال از تاریخ انقضاء بیمه نامه همچنان فاقد بیمه بوده اند، در تیر ۱۴۰۲ شناسایی شدند.

سهمیه سوخت خودر‌وهای فاقد بیمه قطع شود

به تازگی هم وزیر اقتصاد در نامه‌ای به وزیر راه و شهرسازی خواستار عدم‌تخصیص سهمیه سوخت به خودرو‌های بنزینی و موتورسیکلت‌های فاقد بیمه‌نامه شخص ثالث با جدیت و قوت بیشتر شده است در این نامه خاندوزی نوشت: ضمن تشکر و قدردانی از تلاش مستمر همکاران آن وزارتخانه شاغل در ستاد مدیریت حمل‌ونقل و سوخت در اجرایی نمودن مفاد ماده ۴۸ قانون بیمه اجباری خسارات واردشده به شخص ثالث در اثر حوادث ناشی از وسایل نقلیه و غیرفعال نمودن کارت سوخت خودرو‌های گازسوز فاقد بیمه‌نامه شخص ثالث در فاز اول اجرای ماده قانونی یادشده، با توجه به نتایج مثبت حاصله از اجرای این ماده قانونی که منجر به افزایش پوشش بیمه‌ای وسایل نقلیه و همچنین صرفه‌جویی در مصرف روزانه میلیون‌ها لیتر نفت و گاز شده است خواهشمند است دستور فرمایید در گام بعدی اجرای طرح عدم‌تخصیص سهمیه سوخت به خودرو‌های بنزینی و موتورسیکلت‌های فاقد بیمه‌نامه شخص ثالث با جدیت و قوت بیشتری در دستور کار قرار گیرد تا در آینده شاهد تداوم اثرات مثبت اجرای این ماده قانونی باشیم.

استفاده از سهمیه سوخت حدود ۱۵ هزار تاکسی و وانت‌بار محدود می‌شود 

در ادامه هم روز گذشته مهدی قمصریان مدیرعامل صندوق تامین خسارت‌های بدنی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان خبر داد: با پیگیری‌های انجام شده توسط دستگاه‌های ذی‌ربط اطلاعات ۵ هزار و ۷۵۸ تاکسی فاقد بیمه شخص ثالت برای عدم استفاده از سهمیه سوخت به پالایش و پخش ارسال شده است همین طور اطلاعات ۹ هزار و ۱۱۵ وانت بار که بیمه‌نامه آنها از سال ۱۳۹۷ منقضی و دیگر تمدید نشده برای اجرای ماده ۴۸ توسط ستاد سوخت به پالایش و پخش ارسال شده است.

اما اهمیت اجرای این بند قانونی یعنی ماده ۴۸ بیمه اجباری شخص ثالث چه میزان است؟ در همین راستا قائم مقام رئیس کل بیمه مرکزی مجید مشعلچی طرح یک به یک سازی را در جلوگیری از آسیب‌های ناشی از حوادث رانندگی و همچنین قاچاق سوخت، موثر دانست و اظهار کرد: در کل این طرح یک به یک سازی در حال انجام است تا مصرف سوخت ساماندهی و بتوانیم با این ابزار‌ها مقداری از ناترازی مصرف سوخت بکاهیم.

پیش از این هم علیرضا احمدی فینی سرپرست ستاد مدیریت سوخت حمل و نقل کشور مطرح کرده بود: ناترازی در حوزه انرژی کشور رخ داده است که باید در این بخش مدیریت سوخت انجام شود و این موضوع برای ما بسیار حائز اهمیت است. ستاد مدیریت سوخت حمل ونقل کشور ماده ۴۸ بیمه شخص ثالث را پیگیری کرده است و برای ناوگانی که بیمه شخص ثالث نداشته باشند کارت سوخت صادر نمی‌کند.

او همچنین تاکید کرد: با این اجرای ماده ۴۸ قانون بیمه شخص ثالت علاوه بر اینکه ناترازی انرژی اصلاح می‌شود ضریب نفوذ بیمه شخص ثالث نیز افزایش می‌یابد.

در ادامه هم مینا صادقی کارشناس حوزه بیمه به باشگاه خبرنگاران جوان گفت: بیمه شخص ثالث، مهم‌ترین بیمه برای وسایل نقلیه بوده و خرید آن بر اساس قانون، اجباری است. به همین دلیل ماده ۴۸ قانون برای افرادی که بیمه شخص ثالث ندارند، یا نسبت به انجام آن کوتاهی می‌کنند، وضع شده است. 

او افزود: بیمه شخص ثالث در زمان‌های تصادفات به کمک افراد می‌آید و بخشی از بار تصادفات را کاهش می‌دهد پس داشتن بیمه نامه شخص ثالث ضروری است که باید به آن توجه داشت و این قانون بر این اساس بوده تا علاوه به کمک به رانندگان به افزایش ضریب نفوذ بیمه هم کمک کند.

گقتنی است، صاحبان خودروهای فاقد بیمه که استفاده از سهمیه سوخت آنها بر اساس اجرای قانون محدود شده به منظور فعال شدن مجدد کارت هوشمند سوخت خود لازم است بیمه نامه شخص ثالث خود را تمدید کرده و سپس به یکی از دفاتر پلیس +۱۰ سراسر کشور مراجعه و آن را ثبت کنند همچنین مطابق ماده قانونی، درخواست صدور کارت هوشمند سوخت در دفاتر پلیس +۱۰ منوط به احراز بیمه نامه شخص ثالث است.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی بانک و بیمه

دیگر خبرها

  • محدود شدن استفاده از سهمیه سوخت خودر‌وهای فاقد بیمه‌نامه چه اهمیتی دارد؟
  • دردسر جدید بیمه‌ها برای داروخانه داران/ بدهی ۲۶ همتی سازمان‌های بیمه‌گر به داروخانه‌ها
  • جزئیات تازه از پرداخت یارانه دارو و بیمه سلامت
  • پرداخت یارانه دارو ربطی به بیمه سلامت ندارد
  • عاقبت پوشش خدمات روانشناسی چه شد؟
  • رایگان شدن درمان کودکان زیر هفت سال از امروز
  • تاثیر افزایش دستمزدها در رشد تعداد بیمه‌شدگان
  • اسامی فرآورده‌های گیاهی درمانی غیرمجاز اعلام شد
  • اعلام فرآورده‌های گیاهی درمانی غیر مجاز
  • سازمان تامین اجتماعی به حداقل تعهدات درمانی خود در خصوص بیمه شدگان در شوش و کرخه عمل کند