Web Analytics Made Easy - Statcounter

دادسرای ویژه لواسان با حضور دادستان کل کشور افتتاح یافت و به این ترتیب حوزه قضائی لواسانات به دادگستری ارتقا یافت. عباس نوروزی نخستین دادستان لواسانات شد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، مراسم افتتاح دادسرای ویژه بخش لواسانات با حضور حجت‌الاسلام منتظری، دادستان کل کشور و محمدجواد حشمتی، رئیس کل دادگستری استان تهران برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این مراسم عباس نوروزی که دادیاری دادسرای ویژه روحانیت تهران و بازپرسی دادسرای تهران را در کارنامه فعالیت دارد، به عنوان اولین دادستان بخش لواسانات معارفه شد.

با توجه به اهمیت بخش لواسانات و پرونده‌های موجود در آن، این حوزه قضائی به دادگستری ارتقا یافت.

پنجم مرداد ماه سال گذشته نیز رئیس قوه قضائیه با حضور در لواسانات ضمن شرکت در جلسه شورای حفظ حقوق بیت‌المال، طی بازدیدی از مجتمع قضائی این شهرستان به گفت‌وگوی رو در رو با مردم و کارکنان پرداخت.

آیت‌الله رییسی از اولین روز‌های مسئولیت خود در عدلیه، هیئتی قضائی را مسئول رسیدگی به وضعیت محدوده خوش و آب هوای لواسانات تهران کرد تا مبادا این منطقه در پیش چشم مردم تهران و ایران به نمادی از تبعیض و نابرابری‌های اجتماعی تبدیل شود.

اختصاصی کردن لواسان به وسیله یک عده خاص؛ ممنوع!

رییسی در جریان جلسه شورایعالی حفظ حقوق بیت‌المال به تاریخ پنجم مرداد 99 با بیان اینکه مردم منطقه لواسان دغدغه درست و به‌حقی دارند، اظهار کرد: دغدغه این است که این منطقه خوش آب و هوا متعلق به همه مردم است و باید منافع آن برای همه مردم باشد و اختصاصی کردن منطقه به وسیله یک عده خاص، آن هم با تخلف از قوانین و مقررات و زیر پا گذاشتن نظامات معماری و شهرسازی مجاز نیست.

رئیس قوه قضائیه در ادامه با اشاره به اقدامات صورت گرفته در برخورد با زمین‌خواری در منطقه لواسانات گفت: چند حکمی که در منطقه لواسان در زمینه مقابله با تعدی به اراضی ملی و منابع طبیعی صادر شده است، به معنای آغاز قضیه است و ما موضوع لواسان را رها نمی‌کنیم و در پیگیری این موضوع، بنیانی را بنا می‌نهیم که مسئولین بعد از ما نیز موضوع تخلفات مرتبط با اراضی را در لواسان پیگیری کنند

بازگشت 27 هکتار از اراضی تپه سرخه لواسان به بیت‌المال با حکم دیوان عالی کشور، قلع و قمع شش پلاک ثبتی متهم فراری پرونده طبری در لواسان و تخریب ساخت و ساز‌های غیرقانونی در اراضی معروف به کلاک بخشی از اقدامات مورد توجه دستگاه قضا در دوره تحول در زمینه برخورد با زمین‌خواری در این شهرستان است.

طبری: کل لواسان و کارخانه‌هایش را هم بخواهم به من می‌دهند/ روایت تصاحب زمین‌های زراعی کلاک

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: دیوان عالی کشور دادستان کل کشور آیت الله رئیسی رئیس قوه قضائیه قوه قضائیه دیوان عالی کشور دادستان کل کشور آیت الله رئیسی رئیس قوه قضائیه قوه قضائیه دادسرای ویژه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۴۸۱۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خلع ید ۳۳ هزار متر مربع اراضی سوادکوه شمالی

رئیس کل دادگستری مازندران، گفت: بیش از ۳۳ هزار متر مربع از اراضی ملی سوادکوه شمالی خلع ید شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، به نقل از دادگستری مازندران، رئیس کل دادگستری مازندران از خلع ید بیش از 33 هزار متر مربع از اراضی ملی شهرستان سوادکوه شمالی و بازگشت به بیت‌المال خبر داد و اظهار داشت: در راستای حفظ حقوق بیت‌المال و انفال عمومی خصوصاً منابع طبیعی، با پیگیری‌های مستمر دادگستری حوزه قضایی و همکاری یگان حفاظت اداره منابع طبیعی شهرستان سوادکوه شمالی، در راستای تبصره ذیل ماده 55 قانون حفاظت و بهره‌برداری از جنگل‌ها و مراتع کشور، 33 هزار و 675 متر مربع از اراضی ملی تصرف شده توسط متجاوزین خلع ید و به بیت المال بازگشت.

وی با بیان اینکه طبیعت ارزشمند شمال کشور و مواهب خدادادی استان مازندران نیازمند توجه ویژه است، تصریح کرد: حفاظت از منابع طبیعی، انفال، اراضی دولتی و ملی، وظیفه‌ای شرعی و قانونی است و باید این ثروت خدادادی ارزشمند برای نسل‌های بعدی حفظ شود.

پوریانی خاطرنشان کرد: برخورد دستگاه قضایی با متعرضین به منابع طبیعی و اراضی ملی،  قاطع و بازدارنده خواهد بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • شهردار تهران: اتصال بزرگراه یادگار امام به بروجردی و آزاد راه ساوه
  • دادگاه‌های صلح تا مهرماه ایجاد شوند/ لزوم کاهش پرونده‌های معوق
  • دادگاه‌های «صلح» تا مهرماه ایجاد شوند/ لزوم کاهش پرونده‌های معوق
  • بازدید وزیر کشور از مرکز آموزش عمومی انتخابات الکترونیک در لواسان
  • درآمد مردم لرستان افزایش یابد/ رفاه اجتماعی را ارتقا دهیم
  • رسیدگی به پرونده های رفع تداخلات ارضی از اولویت‌های دستگاه قضایی است
  • دادسرای نظامی ناحیه بندر جاسک افتتاح شد
  • اتاق فکر سیاست‌های اقتصادی با حضور بخش خصوصی تشکیل شود
  • خلع ید ۳۳ هزار متر مربع اراضی سوادکوه شمالی
  • تعیین تکلیف ۱۰ هزار و ۶۰۰ کانتینر کالای متروکه در هرمزگان