Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@05:52:13 GMT

تولید بیش از ۱۳ میلیون قطعه ماهی زینتی در آذربایجان شرقی

تاریخ انتشار: ۳۱ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۴۸۳۵۰

تولید بیش از ۱۳ میلیون قطعه ماهی زینتی در آذربایجان شرقی

ایسنا/آذربایجان شرقی مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌ شرقی از تولید ۱۳ میلیون و ۷۵ هزار قطعه ماهیان زینتی از ۳۰ گونه در استان طی سال ۹۹ خبر داد و افزود: این حجم از تولید نسبت به سال ۹۸ بیش از دو برابر رشد داشته است.

قاسم جعفروند در گفت‌وگو با خبرنگاران، گفت: شهرستان‌های تبریز و آذرشهر با ۸۵ درصد تولید، دو قطب تکثیر و پرورش ماهیان زینتی در آذربایجان شرقی و شمال غرب کشور هستند که ظرفیت‌های این استان در تکثیر و پرورش ماهیان زینتی بر کسی پوشیده نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، وی اظهار کرد: در زمینه تولید ماهیان زینتی با فعالیت بیش از ۳۴ مزارع تولیدی مجوزدار دارای رتبه بالای کشوری در پرورش ماهیان زینتی هستیم.  

وی با اشاره به این‌که بیش از ۵۰ درصد تولیدات ماهیان زینتی به استان‌های دیگر و خارج از کشور صادر می‌شود، ادامه داد: از جمله ماهیان زینتی تولیدی در استان می‌توان به خانواده ماهیان مولی، شامل سفید، مشکی، سیاه، قرمز، دم شمشیری، پلاتی، رزی بارب، بارب، سیچلار گورخری، دم شمشیری، کف خوار و آنجل و گونه‌های تخم گذار و زنده زا اشاره کرد که پرورش و تکثیر آن‌ها توسط بخش خصوصی در استخرهای خاکی و بتونی انجام می‌شود.  

جعفروند با بیان این‌که تولید کنندگان ماهیان زینتی دارای بزرگترین مزارع و استخرهای باز و سرپوشیده در سطح استان هستند، ادامه داد: این نوع ماهیان برای تکثیر و پرورش نیاز به دمای بین ۲۲ تا ۲۸ درجه سانتیگراد دارند، شوری کم آب برای آن‌ها مناسب و مساعد است در حالی کخ شوری آب موجب می‌شود تا ماهیان زینتی از بیماری‌های واگیر مصون بمانند.

وی با بیان این‌که ماهیان زینتی تولید شده در استان از طریق سایر استان‌ها به کشورهای هدف صادر می‌شود، بیان کرد: با توجه به این شرایط، تولیدکنندگان استانی نمی‌توانند از مزایای بازار فروش ماهیان زینتی به نحو مطلوب بهره مند شوند.

وی ناآشنایی تولیدکنندگان با بیماری‌های ماهیان زینتی، نبود اطلاعات کافی کارشناسان فنی و بهداشتی سازمان‌های مرتبط و ضعف اطلاع رسانی مطلوب و سریع برای تولیدکنندگان را از سایر مشکلات این بخش عنوان کرد.

مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی گفت: با ایجاد کانال شبکه مجازی و ارتباط بیشتر با تولیدکنندگان، واحدهای تولیدی می‌توانند مشکلات، انتقادات و پیشنهادات خود را به راحتی مطرح کنند.

وی افزود: بدون وجود تشکل‌های مناسب در تولید و پرورش ماهیان زینتی، نمی‌توان مشکلات موجود در زمینه تامین نهاده‌ها، فروش و صادرات را به درستی انعکاس و حل و فصل کرد.

وی اضافه کرد: با وجود ظرفیت‌های بالقوه آذربایجان شرقی در خصوص گردشگری آبزی پروری و کشاورزی در صورت توجه و ایجاد جاذبه‌های گردشگری بیشتر و نمایشگاه ‌های دائمی ماهیان زینتی، شاهد رونق صنعت گردشگری و اقتصادی در این استان خواهیم بود.

انتهای پیام 

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی پرورش ماهي سال جهش تولید پرورش ماهیان زینتی آذربایجان شرقی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۴۸۳۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سامانه بارشی وارد آذربایجان شرقی می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد امیدفر در گفت و گو با خبرنگاران با بیان اینکه این وضع تا روز سه شنبه ادامه می‌یابد، افزود: بر اساس نقشه‌های پیش یابی هواشناسی و آخرین تصاویر ماهواره‌ای، از روز چهارشنبه به تدریج سامانه بارشی وارد استان می‌شود.

وی اظهار کرد: فعالیت این سامانه موجب ابرناکی، وزش باد به نسبت شدید در برخی نواحی به ویژه نیمه جنوبی استان و خیزش یا نفوذ گرد و خاک و در نواحی مرتفع و کوهستانی گاهی رگبار باران و غرش آذرخش می‌شود.

امیدفر، ادامه داد: از نظر وضعیت دمایی نیز تا پایان هفته دما به طور نسبی در استان افزایش می‌یابد.

کد خبر 6090565

دیگر خبرها

  • سازمان اوقاف خود را مخاطب در جبهه پیشران انقلاب اسلامی می‌داند
  • ایجاد یک‌هزار شغل با شناسایی ۴۲ فرصت سرمایه‌گذاری در مازندران
  • رتبه دهم آذربایجان شرقی در تبدیل مجوز‌های کاغذی
  • استخر‌های ذخیره آب کشاورزی در چهارمحال و بختیاری مهیای پرورش ماهی
  • آغاز پرورش ماهی در استخرهای ذخیره آب کشاورزی چهارمحال و بختیاری
  • سامانه بارشی وارد آذربایجان شرقی می‌شود
  • سرمایه گذاری ۲ هزار میلیارد ریالی اوقاف مرکزی در طرح پرورش ماهی
  • مدال برنز بر گردن تیرانداز آذربایجان شرقی
  • فیلم| عملیات تعقیب و گریز برای کشف محموله‌های قاچاق چوب در آذربایجان‌شرقی
  • وکیل در آذربایجان شرقی